Burenergernissen #2

Dit is ook heel simplistisch gedacht. Ook al hebben die mensen er misschien baat bij, moet dan iedereen in staat zijn om ze helpen?

Ik wil echt een foto van dit huis

14 likes

Snap ik :joy:

Als je niet alleen durft aan te bellen kun je ook overwegen eens een vriend mee te nemen. Dan voel jij je misschien ook meer op je gemak en lukt het misschien wel om de stoep weer wat vrij te krijgen.

4 likes

Ik vind dat soort filmpjes echt zo ontzettend leuk om te kijken. Er komen soms compleet andere tuinen tevoorschijn. Ik heb ook nog wel buren waarvan hij de tuin mag omtoveren.

2 likes

Een vriendin heeft sinds 3 jaar niet aangeboren hersenletsel en haar tuin had ook meer onkruid dan normaal. In plaats van dat de buren die daar last van hadden het bij haar aangeven kreeg ze via via te horen dat er mensen waren die zich er aan stoorden. Ze wist niet wie dat waren en voelde zich daar super rot over.

Dus het kan echt allerlei redenen hebben.

Mijn vriendin heeft toen trouwens in de wijk-whatsapp uitgelegd dat ze NAH heeft en dat ze alleenstaand is met kinderen en dat de tuin doen haar teveel was. Toen heeft de buurt met haar toestemming een datum geprikt en zijn ze met z’n allen onkruid komen wieden en hebben ze haar tuin mooi en netjes gemaakt. Dat was toen een heel gezellige middag en dat deed mijn vriendin goed.

Zo kan het ook!

146 likes

@oliverqueen Desnoods even de buren van de mysterieuze 2 onder 1 kapper benaderen of zij meer van de situatie weten. Ik zal wel even kijken of alles in orde is daar, vooral omdat je daar nooit iemand ziet

2 likes

Nee, jij doet juist moeilijk

En dit gaat ook de andere kant op hè. Moet iedereen in staat zijn begroeiing bij te houden zoals jij dat wilt? Simpel gedacht

10 likes

@oliverqueen jaren terug was deze situatie bij mijn eigen vader. Het pad naar de voordeur was helemaal vergroeid iig. Door omstandigheden kwam ik zelf niet vaak op bezoek. Mijn vader was een alcoholist / ziek waardoor hij het verwaarloosde / zich er niet toe kon zetten. Maar toen ik er een keertje was, hebben buren mij gewoon aangesproken, ook omdat de postbode er niet meer langs kon en geen post meer wilde/kon bezorgen (terecht). Ben toen direct aan de slag gegaan (in 30 graden hitte weet ik nog :smiling_face_with_tear:). Ze hebben mijn vader ook wel aangesproken, maar die deed er gewoon niets mee. Als jij het normaal brengt zijn mensen echt heel redelijk hoor. Kan vanalles aan de hand zijn.

5 likes

Los van de discussie en niet naar jou gericht, maar begrijp ik nou goed dat deze vent zonder toestemming van de huiseigenaar daar de hele boel gaat platmaaien? :exploding_head:
Vind de after er ook heel treurig uitzien tov daarvoor :smiling_face_with_tear:

9 likes

Ik heb wel eens videos gekeken van dit kanaal en voor zover ik weet gaat hij altijd eerst aanbellen om om toestemming te vragen. Meestal zijn mensen hem enorm dankbaar dat hij dit gratis doet.

8 likes

Nouja, de stoep begaanbaar houden is wel een must voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel/scootmobiel zitten.

9 likes

Jij hebt echt teveel tijd of niet.

3 likes

Je snapt me niet. Ze zegt dat het simplistisch gedacht is maar dat werkt de andere kant uit. Vanuit haar simpel gedacht dat het voor iedereen zo’n vanzelfsprekend is.

2 likes

Ben inderdaad erg benieuwd inmiddels.
Zou er een skelet voor het raam hangen?
Zo een gordijntje die snel weer dicht geschoven word als je voorbij komt gelopen en die richting op kijkt?
Een verdwaalde vleermuis die wegvliegt als je langs loopt?

2 likes

Ah zo, ik las het ff terug en nu lees ik je zin anders inderdaad.

2 likes

Nee je hebt een stel ballen nodig om eventjes aan te bellen en iets te vragen over een boom waar jij last van hebt.
Ik heb echt een hekel aan mensen die het gelijk ‘hogerop’ gaan zoeken ipv even een gesprek aan te knopen en miss gelijk iets op te kunnen lossen zo.

Als ik een anonieme klacht had ontvangen nav mijn boom had ik ‘m lekker laten hangen

12 likes

Er is hier achter een klein feestje gaande, en de buurman die zelf altijd een hoop lawaai maakt loopt nu te mopperen in zijn tuin over overlast. :rofl:

3 likes

Denk dat bovenstaande situatie al genoeg besproken is, maar ik heb in dezelfde lijn een burenergenis. Niet over mijn eigen buren, maar die van een dame die ik heb geholpen met het opknappen van haar tuin. Zij is zelf niet in staat dit te doen door gezondheidsproblemen, maar de buren hebben nooit hulp aangeboden, maar hebben geklaagd bij de gemeente. Gevolg: mevrouw moest de kosten betalen van het omzagen van een boom, a 400 euro. Ook kreeg ze een waarschuwing, als ze haar tuin niet zou opknappen, zou ze een boete krijgen. De arme dame weet niet wie er heeft geklaagd maar durft nu helemaal niks meer te vragen aan buren. Dat moeten we toch niet willen als maatschappij?

33 likes

Nou dankjewel voor dit voorbeeld. Ik vind dit dus echt sneu en grote kans dat ze door die gezondheidsproblemen het ook niet breed heeft (dit is een aanname) dus dubbel zo kut. Hoop echt dat mensen hierdoor iets beter nadenken.

5 likes