Nee dat is meer gebonk. Dit is veel harder en het is ook echt ergens buiten volgens mij
Al 2 uur harde muziek uurtje kan ik wel hendelen maar nou vind ik het wel echt genoeg.
Totaal geen ergenis maar weet niet zo goed waar het anders te plaatsen.
Het complex waarin ik woon heeft een grote binnentuin maar mensen hebben niet door dat deze het geluid enorm draagt/als een soort klankkast (ik weet even de juiste term niet) het versterkt en je dus makkelijk hele gesprekken meekrijgt.
Ik heb zelf geen balkon, maar de koopwoningen (waar veel expats inzitten) wel. Er woont sinds kort een jongen die eens in de zoveel tijd met vrienden/familie videobelt op zijn balkon maar zijn accent is een mysterie. Mijn vriend rookt vaak op de galerij en was eerst in volle overtuiging dat hij Australisch was. Maar toen leek het weer Schots en ik houd het nu op Zuid Afrikaans. En waarschijnlijk ga ik er nooit achterkomen wat het nu is en dat is dan misschien de ergenis
Zuid-Afrikaans herken je heel makkelijk aan het woord jah (ja/yeah) En ik hoor vaak een soort natte t en een rollende r.
Ik zei exact dit over de T! Ik ‘ken’ ook veel meer Australiërs en als dat het was dan had ik het denk ik echt wel gelijk gehoord. Misschien ben ik binnenkort in het relatieleed topic te vinden omdat de discussie te hoog oploopt. Hopelijk heeft hij binnenkort gewoon eens een gesprek met een klantenservice ofzo waar hij dan zijn geboorteplaats moet opnoemen.
Of je roept een keer heel hard “Aussie Aussie Aussie” als hij “oy oy oy” terugroept weet je hoe laat het is. Het zou ook nog Nieuw-Zeelands kunnen zijn, dat zit een beetje tussen Zuid-Afrikaans en Australisch in. De e is in beide accenten een i.
Op welke tijdstippen belt hij? Dat kan ook nog een aanwijzing zijn.
het is meestal wel in in de avond (moet even graven nu het langer licht is ben ik alle notie van tijd kwijt) rond 20:00. Maarja als zijn vrienden ook expats zijn.
Of een BBQ organiseren en als hij barbie of braai zegt is het ook duidelijk.
(en niet een Margot Robbie doet mocht hij toch Australisch zijn)
Een tijdje was het goed. Nu weer helemaal kut. Net een uur lang trillende vloeren van de keiharde muziek vd onderburen. Gemeten en 80 decibel vanuit ons huis gewoon!! Niet normaal. Man langsgeweest, iets zachter maar nog steeds veel te hard. Toen ik, nu is het acceptabel volume. Maar pff ik zit al niet lekker in mijn vel kan zoveel herrie er echt niet bij hebben.
Ja hoor, het is weer zondag. Goed moment om de elektrische heggenschaar en de bladblazer tevoorschijn te halen. Wordt soms zo ontzettend moe van die mensen hier in de straat.
Wanneer zouden ze dat wel mogen doen van jou?
Denk nooit?
Het heeft vooral weinig zin nu? De wind is 1 grote bladblazer en waait het gewoon allemaal terug nu
Bladblazer moet sowieso verboden worden. Gewoon een harde bezem gebruiken.
Ik erger me al heel lang aan een twee-onder-een-kapwoning hier in de straat waarvan een van de twee de struiken en boom voor hun huis niet bijhoudt. De struik groeit al jarenlang steeds verder over de stoep en steekt echt al een meter uit. En de boom lijkt steeds lager te hangen waardoor ik me ga afvragen wat er gebeurt als ik aan de takken trek of als er weer een enorme storm komt. Je moet ook echt bukken om niet de bladeren in je gezicht te krijgen.
Maar op de een of andere manier valt het niet énorm op als je er niet dagelijks langs komt omdat ernaast een uitrit is en er ook een boom op het trottoir staat dus het lijkt wel een soort van op te gaan in de flow. Maar als je dan kijkt naar de buren die het strakker gesnoeid hebben, dan zie je pas dat het niet hoort.
Ik kan het vast wel ergens melden bij de gemeente maar ik denk dat er toch niks mee gedaan wordt.
En eerst gewoon aan de mensen zelf vragen is geen optie?
Omg, de natuur doet dingen die niet horen!!
Ik was de gemeenschappelijke steeg bij de achtertuinen een keer aan het schoonpoetsen (ik gleed bij nat weer bijna uit door de algenlaag), toen ik werd aangesproken door de buurvrouw dat de bezem wel veel lawaai maakte en dr kind er niet van kon slapen.
Detail: de dagen daarvoor had haar zoontje nog fijn met een voetbal tegen de schutting staan trappen. Het is ook nooit goed.
Heb je er al met ze over gepraat? Misschien hebben ze de gereedschappen er niet voor om het te snoeien of kunnen ze het lichamelijk niet. Misschien kan je zelf voorstellen de stoep een beetje bij te houden?
@Drosera Hmmm in dit geval toch maar een bladblazer gebruiken
Als ze elke dag al dat gereedschap erbij pakken zou je denken dat ze op een gegeven moment wel klaar zijn. Nee, op zondag moet het ook weer . En idd, het waait ook hier als een malle dus dat is een beetje dweilen met de kraan open lijkt me.