Burenergernissen #2

Ik heb letterlijk nog nooit een persoon in of rondom dat huis gezien en het is helemaal dichtbegroeid. Dus nee vragen is geen optie. Ik ga me geen weg banen naar de voordeur.

Jij vindt niet dat de stoep begaanbaar moet zijn? Als het zo doorgaat kan er op een gegeven moment niemand meer langs.

1 like

Waarom niet? Als je ergens last van hebt, is het toch niet zo raar om even aan te bellen en het te bespreken.

10 likes

Omdat ik geen idee heb wat voor soort mensen daar wonen. Zoals ik zei, ik heb letterlijk nog nooit iemand daar gezien en misschien breng ik wel mijn eigen veiligheid in gevaar als ik ze lastig val.

1 like

sorry hoor maar wat overdreven dit. Hoezo heb je die aanname, echt alleen om die paar struiken?

Wat is er mis met gewoon ff menselijk aanbellen bij een ander. Misschien zijn het wel ouderen die dat fysiek niet meer kunnen joh weet jij veel. Dit is wel onnodig moeilijk doen en je dus onnodig ergeren.
Enigszins contact met een ander maken zou hier gewoon al veel frustratie kunnen weghalen.

67 likes

Laat maar zitten! Lekker makkelijk gepraat vanaf jullie toetsenborden. Fijn dat jullie allemaal zo heldhaftig zijn om overal aan te bellen. Ik snap dat het lastig te begrijpen is als je de situatie (of mij) niet kent.

5 likes

Dit is echt zo’n typische bekrompen dorpsmentaliteit waarbij mensen die wat meer op zichzelf zijn of meer teruggetrokken opstellen van de buurtgemeenschap meteen worden bestempeld als ‘raar’ of ‘potentieel gevaarlijk’. Het gaat de banden trouwens niet verbeteren als ze via de gemeente moeten horen dat buren last hebben van hun begroeiing (en ik denk dat de gemeente ook verlangt dat je eerst zelf contact zoekt). Misschien zijn ze inderdaad niet in staat om het zelf bij te houden, of hebben ze zelf geen idee dat het storend is en zijn ze heel bereidwillig (al dan niet met hulp) om het bij te houden.

17 likes

Ja dit. Misschien vinden ze het zelf gewoon mooi? Je bent niet meteen een gevaarlijk mens als je je eigen heg een seizoen niet snoeit.

2 likes

Lol het gaat er niet om of het mooi of niet mooi is. De stoep is voor de helft ingenomen door een struik, dat is gewoon asociaal voor iedereen die van die stoep gebruik maakt. :smiling_face_with_tear: Maar ja, misschien kunnen ze het inderdaad zelf niet bijwerken en dat is dan jammer voor mij, want ik ga echt niet aanbellen bij zo’n huis (en ik durf te wedden dat er meer zijn die liever niet bij dit huis zouden aanbellen).

Ik heb deze guy nodig:

2 likes

Maar wat is de specifieke reden dat je niet aanbelt bij dit huis als je niet weet wie er wonen?

12 likes

omg nee sorry maar ik kan hier met mijn hoofd niet bij. Alleen al zo’n kijk hebben op de wereld vind ik echt verbazingwekkend. Zo solistisch. Voor hetzelfde geld zouden die mensen wel gebaat zijn bij menselijk contact of hulp? Je zegt ze nooit te hebben gezien, juist ga daarom eens ff kijken of alles oké is? Je hebt nu een reden want je hebt ergens last van.

Dit neigt echt naar te veel horrorfilms gekeken tbh. Maar we staan hier duidelijk heel anders in.

21 likes

Ik heb er al genoeg over gezegd in de posts hierboven en jullie gaan het toch niet begrijpen

Dit is ook heel simplistisch gedacht. Ook al hebben die mensen er misschien baat bij, moet dan iedereen in staat zijn om ze helpen?

Ik wil echt een foto van dit huis

14 likes

Snap ik :joy:

Als je niet alleen durft aan te bellen kun je ook overwegen eens een vriend mee te nemen. Dan voel jij je misschien ook meer op je gemak en lukt het misschien wel om de stoep weer wat vrij te krijgen.

4 likes

Ik vind dat soort filmpjes echt zo ontzettend leuk om te kijken. Er komen soms compleet andere tuinen tevoorschijn. Ik heb ook nog wel buren waarvan hij de tuin mag omtoveren.

2 likes

Een vriendin heeft sinds 3 jaar niet aangeboren hersenletsel en haar tuin had ook meer onkruid dan normaal. In plaats van dat de buren die daar last van hadden het bij haar aangeven kreeg ze via via te horen dat er mensen waren die zich er aan stoorden. Ze wist niet wie dat waren en voelde zich daar super rot over.

Dus het kan echt allerlei redenen hebben.

Mijn vriendin heeft toen trouwens in de wijk-whatsapp uitgelegd dat ze NAH heeft en dat ze alleenstaand is met kinderen en dat de tuin doen haar teveel was. Toen heeft de buurt met haar toestemming een datum geprikt en zijn ze met z’n allen onkruid komen wieden en hebben ze haar tuin mooi en netjes gemaakt. Dat was toen een heel gezellige middag en dat deed mijn vriendin goed.

Zo kan het ook!

146 likes

@oliverqueen Desnoods even de buren van de mysterieuze 2 onder 1 kapper benaderen of zij meer van de situatie weten. Ik zal wel even kijken of alles in orde is daar, vooral omdat je daar nooit iemand ziet

2 likes

Nee, jij doet juist moeilijk

En dit gaat ook de andere kant op hè. Moet iedereen in staat zijn begroeiing bij te houden zoals jij dat wilt? Simpel gedacht

10 likes