@oliverqueen jaren terug was deze situatie bij mijn eigen vader. Het pad naar de voordeur was helemaal vergroeid iig. Door omstandigheden kwam ik zelf niet vaak op bezoek. Mijn vader was een alcoholist / ziek waardoor hij het verwaarloosde / zich er niet toe kon zetten. Maar toen ik er een keertje was, hebben buren mij gewoon aangesproken, ook omdat de postbode er niet meer langs kon en geen post meer wilde/kon bezorgen (terecht). Ben toen direct aan de slag gegaan (in 30 graden hitte weet ik nog ). Ze hebben mijn vader ook wel aangesproken, maar die deed er gewoon niets mee. Als jij het normaal brengt zijn mensen echt heel redelijk hoor. Kan vanalles aan de hand zijn.
Los van de discussie en niet naar jou gericht, maar begrijp ik nou goed dat deze vent zonder toestemming van de huiseigenaar daar de hele boel gaat platmaaien?
Vind de after er ook heel treurig uitzien tov daarvoor
Ik heb wel eens videos gekeken van dit kanaal en voor zover ik weet gaat hij altijd eerst aanbellen om om toestemming te vragen. Meestal zijn mensen hem enorm dankbaar dat hij dit gratis doet.
Nouja, de stoep begaanbaar houden is wel een must voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel/scootmobiel zitten.
Jij hebt echt teveel tijd of niet.
Je snapt me niet. Ze zegt dat het simplistisch gedacht is maar dat werkt de andere kant uit. Vanuit haar simpel gedacht dat het voor iedereen zo’n vanzelfsprekend is.
Ben inderdaad erg benieuwd inmiddels.
Zou er een skelet voor het raam hangen?
Zo een gordijntje die snel weer dicht geschoven word als je voorbij komt gelopen en die richting op kijkt?
Een verdwaalde vleermuis die wegvliegt als je langs loopt?
Ah zo, ik las het ff terug en nu lees ik je zin anders inderdaad.
Nee je hebt een stel ballen nodig om eventjes aan te bellen en iets te vragen over een boom waar jij last van hebt.
Ik heb echt een hekel aan mensen die het gelijk ‘hogerop’ gaan zoeken ipv even een gesprek aan te knopen en miss gelijk iets op te kunnen lossen zo.
Als ik een anonieme klacht had ontvangen nav mijn boom had ik ‘m lekker laten hangen
Er is hier achter een klein feestje gaande, en de buurman die zelf altijd een hoop lawaai maakt loopt nu te mopperen in zijn tuin over overlast.
Denk dat bovenstaande situatie al genoeg besproken is, maar ik heb in dezelfde lijn een burenergenis. Niet over mijn eigen buren, maar die van een dame die ik heb geholpen met het opknappen van haar tuin. Zij is zelf niet in staat dit te doen door gezondheidsproblemen, maar de buren hebben nooit hulp aangeboden, maar hebben geklaagd bij de gemeente. Gevolg: mevrouw moest de kosten betalen van het omzagen van een boom, a 400 euro. Ook kreeg ze een waarschuwing, als ze haar tuin niet zou opknappen, zou ze een boete krijgen. De arme dame weet niet wie er heeft geklaagd maar durft nu helemaal niks meer te vragen aan buren. Dat moeten we toch niet willen als maatschappij?
Nou dankjewel voor dit voorbeeld. Ik vind dit dus echt sneu en grote kans dat ze door die gezondheidsproblemen het ook niet breed heeft (dit is een aanname) dus dubbel zo kut. Hoop echt dat mensen hierdoor iets beter nadenken.
Klopt! Ze heeft het zeker niet breed en is volledig afhankelijk van vrijwillige hulp. Anders had ze allang een tuinman oid in willen huren want haar tuintje is haar ook nog eens ontzettend dierbaar (want er wonen egeltjes in de herfst )
Mijn boven buurman heeft sinds een paar maanden een vriendin.
Helemaal leuk, maar ik hoor hun as we typ, ze weer seks hebben en hij doet t goed want ze schreeuwt altijd.
Laatst werdt ik om half 5 wakker ervan in de ochtend.
Ik twijfel wat te doen, maar ik wil denk ik wel eventjes een briefje in de bus doen. Want ze schreeuwt zo hard … het houd me inmiddels wakker of het maakt me wakker in de nacht.
Het is nu niet zo dat ik hem daarop in de gang even face to face over wil aanspreken ofzo of direct op de muur gaan bonken oid, dus ik denk dat een briefje wel gepast zou zijn toch?
Zou inderdaad gewoon een briefje in de bus doen en aangeven dat het erg gehorig is. Of ze daar rekening mee willen houden.
Ik haaaat mijn slecht geisoleerde gehorige sociale huurwoning pff
Ik hoor nu gewoon mijn onderburen want die schreeuwen naar elkaar ipv praten op een normaal volume & ik hoor nog kapotveel kinderen buitenspelen (het is half 12 doe normaal). Ik kan hier zoo niet tegen, vooral niet als ik niet lekker in mijn vel zit erger ik me zo enorm aan al die geluiden in de avond. Ik wil gewoon rust.
Tis wel vekensie hè. Vind dat altijd wel leuk dat er nog ouders zijn die hun kind de hele avond buiten gunnen.
Ik weet hettt dus het is ook maar tijdelijk. Normaal tot 9 ofzo dat vind ik al beter. Maar zit gewoon niet zo chill in mijn vel en dan continu geschreeuw of die voetbal tegen een muur aan horen vind ik echt heftig. Moet maar eens kijken naar noise canceling headphones voor overdag.
Heb je geen 06 nummer anders toch even een appje sturen als je aanspreken lastig vindt. Ik vind seksende buren niet zo erg maar wel wanneer ze echt hard gaan schreeuwen.
M’n buren maken altijd al veel lawaai, hond die de hele dag blaft/altijd met de voordeur heel hard smijten… maar nu heeft de buurman ook nog zijn auto verbouwd waardoor die echt zo’n takkeherrie maakt. Echt heel fijn om 6 uur 's morgens en dan vooral effe de moter laten draaien voor hij echt wegrijdt