Burenergernissen (Deel 1)

Hahaha het zou bijna de Italiaanse tv kunnen zijn, maar het is wel echt ruzie, aangezien hij gister op hun deur stond te bonken en schreeuwen toen zij hem buitengesloten had.

Bedankt voor jullie reacties iedereen! Ik denk dat ik misschien toch voorzichtig iets ga zeggen als het weer tijdens werktijd gebeurt, wanneer ze uitgeraasd zijn.

2 likes

Zou er wel even langsgaan als je vriend op standby kan staan, ik heb iets vergelijkbaars gehad en dat stel was echt fysiek ruzie met elkaar aan het maken maar was opeens een agressief front tegen ons toen we kwamen kijken wat er aan de hand was, en ik voelde me echt onveilig. Toen was er gelukkig net bezoek en mijn vriend plus andere buren waren ook bijgesprongen dus is niet verder geëscaleerd, maar ben blij dat ik daar weg ben!

2 likes

Oh nee wat naar! Kan me voorstellen dat je blij bent dat je daar dan niet meer woont. Ik zorg dat mijn vriend me kan komen helpen wanneer dat nodig zou zijn haha

Ik heb nu met mijn vriend afgesproken dat we vanavond eventjes gaan aanbellen, want het is nu weer zover (geschreeuw, hysterisch hard gehuil, gestommel en gebonk dit keer) en dat maakt dat het nu al 2 weken elke dag zo is. Vind het wel vrij spannend en ik heb een vermoeden dat ik alleen hem ga spreken.

Oh dat lijkt me ook wel heel spannend! Succes!

—-
Hier gaan sommige buren via de brandtrap naar beneden en je kan alleen via binnenuit maar dan doen ze een houtje tussen de deur beneden aan de brandtrap zodat zo ook van buiten naar binnen kunnen via die trap. Maar vreemden kunnen dan ook veel makkelijker naar binnen via die trap. Ik vind het irritant en lui. Ik haal ook altijd dat houtje weg

12 likes

Haha hier iets soortgelijks. Mijn luie buren spannen touwtjes om de deur open te houden. Ik voer al jaren een koude oorlog tegen ze, gewapend met mijn schaar :biggrin:

24 likes

Ergens vlak bij mij woont een één of andere gekkie die zo vaak (dagelijks wel en nu met corona al helemaal vaak) zó hard dom aan het schreeuwen (roepen) is. Word er vaak zelfs wakker van. Word er zo moe van… heb al een keer een klacht bij de politie ingediend maar niemand doet er iets tegen (weet ook niet waar die PRECIES woont). Hoorde net ook een andere buur roepen dat die z’n kop eens moet houden. :triumph:

1 like

Ik heb vanochtend de politie gebeld en een melding gedaan bij de gemeente voor geluidsoverlast ivm dat auto alarm wat vanochtend WEER afging :triumph: politieman die ik aan de lijn had vond het ook belachelijk en ze gingen er iemand op af sturen dus ik ben erg benieuwd. :expressionless:

21 likes

Ik heb echt precies hetzelfde! Deze man loopt meerdere keren per dag door de straat te schreeuwen, maar dus ook soms om 3 uur snachts. Het is echt om gek van te worden.

Ik weet dat er meerdere ggz instellingen in de buurt zitten en ga er van uit dat hij een bewoner is. Het zijn alleen geen gesloten instellingen dus snachts kan hij gewoon naar buiten en de politie kan er helaas niks mee. Er is dus gewoon geen oplossing voor behalve steeds wakker geschreeuwd worden :sob:

@Falula Hoe is het gegaan?

Waarom kan de politie daar niets mee dan?

Tegen de tijd dat de politie hier is, is die man al weer weg. Daarnaast gaan ze denk ik echt niet continu iemand oppakken of een boete uitschrijven hiervoor. Ook omdat dit waarschijnlijk bij diegene zijn ziektebeeld hoort en hij verward is.

1 like

Nou ja dat vraag ik me af. Als een persoon gedrag vertoont waar anderen last van hebben. Zou ik me wel kunnen indenken dat de politie melding kan maken en dat een persoon bijvoorbeeld wel naar een gesloten afdeling gaat.

1 like

Je komt echt niet op een gesloten afdeling daarvoor, daar zitten best strenge eisen aan verbonden.

1 like

Maar mensen kunnen bij meldingen wel worden aangesproken worden en/of beoordeeld worden of het op dat moment wel goed gaat.

Maar dat gebeurt heus niet. Voordat iemand gedwongen op een gesloten afdeling komt moet er echt heel wat gebeuren. Een rechter beslist daarover. Er zijn wel bepaalde mensen die bijv. eerder worden opgenomen omdat ze op een soort ‘risicolijst’ staan maar dat kan nooit zomaar gedwongen en is vaak alleen maar fijn (want geen/minder wachtlijst).
Als je last van iemand hebt of je zorgen maakt over iemand die ‘gek doet’ kun je gewoon de politie bellen zonder bang te zijn dat het jouw schuld is dat diegene zomaar wordt ‘opgesloten’ voor wat geluidsoverlast. Ik vind dat als je in zo’n geval de politie belt je je eerder ontfermt over je medemens dan dat je klikt eigenlijk.

1 like

Ja je hebt gelijk! Zou wat zijn als alle irritante mensen (psychisch in orde of niet) gesloten werden opgenomen.

2 likes

Oké dat ik iets schrijf dat blijkbaar buitenproportioneel is. Hoef ik dat niet 3 keer te horen.

Ik denk dat het ook wel iets genuanceerder kan. Mensen gaan inderdaad niet zomaar naar een gesloten afdeling. Maar op het moment dat een bewoner ~in de buitenwereld~ overlast bezorgt en zichzelf daardoor in gevaar brengt (of gaat dwalen oid) zouden daar wel stappen ondernomen kunnen worden.

Ik snap alleen wel dat je niet zomaar de politie belt voor zoiets.

Gadverdamme echt iedere avond in de afgelopen weken is iemand in de binnentuinen aan het barbecuen of nutteloos een vuurtje aan het stoken. Ik word er helemaal gek van. Kan al weken ‘s avonds geen raampje openzetten in m’n slaapkamer, of m’n hele kamer stinkt naar vuur. En meestal kom ik er dan te laat achter en lig ik de hele nacht in die lucht. Ga op het platteland wonen aso’s, niet midden in een stad.

4 likes

Ik ben echt benieuwd hoe dit is afgelopen.

2 likes