Wij hebben sinds vandaag nieuwe bovenburen en ik ben gewoon bang hoe dat gaat zijn. De laatste ervaring met onze oude buren was niet heel fijn en we hebben een jaar zonder bovenburen gezeten.
Ik had dat ook (eerst vreselijke bovenburen, toen een paar maanden niks) en was echt panisch voor wie er zouden komen wonen… maar uiteindelijk woont er nu een leuk gezin van wie we totaal geen last hebben, integendeel. Hoop echt dat dat voor jou ook zo gaat zijn.
Ugh ik snap je helemaal. In mijn vorige huis was er ook een gezamenlijke voordeur en mensen hadden de gewoonte die deur wagenwijd open te laten staan. Ik deed die deur regelmatig meerdere keren op een dag dicht
En vallen ze mee?
Ze zijn nog niet over, morgen gaan ze verhuizen. Dus ik ben benieuwd
Dit gebeurt bij mij helaas ook en in het vorige topic heb ik er toen ook over gepost.
Er is nog steeds geen vredesakkoord gesloten
Bij ons mag dat niet eens! Er wordt wel eens gewaarschuwd dat er dan personen binnen kunnen komen. Buren hebben ook wel eens een melding gemaakt als ze iemand zien rondlopen die eruit ziet alsof diegene er niks te zoeken heeft. Ben ik heel blij mee want er zou maar iemand rondzwerven op de galerij al dan niet met kwade bedoelingen.
Hoorde een keer een verhaal van iemand dat hij een wat verwarde vrouw tegenkwam die hij niet kende in zijn flat. Ze bleef maar rondhangen in het portiek en hij is dan zo iemand die erop afstapt en vraagt of er iets is en of ze misschien iemand wilde bellen of even binnen wilden wachten (bij hem thuis of binnen in de hal) om opgehaald te worden. Volgens mij ging ze mee naar binnen maar kon niemand bellen en nergens naartoe ofzo. En die bewoner heeft toen de politie gebeld met het verhaal want ja, wat moet zo iemand nou daar. (Volgens mij waren er al uren voorbij gegaan inmiddels) Is zij nog soort van gaan verstoppen in die flat toen ze politie zag aankomen, ze liep ineens in een heel ander trappenhuis. Maar ze is wel meegenomen want ze mocht natuurlijk niet zomaar in die flat komen. Hoe het is afgelopen weet ik niet maar het is wel een beetje een triestig verhaal voor die vrouw.
Is zo’n portable travel lock niets voor jou? Dan komen ze zelfs met sleutel niet binnen.
Duurt het nog lang dat er werkmensen binnen moeten komen? De code van een sleutelkastje kun je namelijk wijzigen, dus wellicht kun je aan de eigenaar vragen of hij de code zou willen wijzigen zodra het werk afgerond is.
Ik haat het kind van de bovenburen. Geheel onterecht want het is een cutiepetootie van 2 maar ik haat zijn voeten en zijn energie.
Mijn bovenburen hebben echt mega erge ruzie, heb het nog nooit zo erg meegemaakt bij ze damn…
Ik zou haar gewoon blokkeren en het daarbij laten, ze klinkt inderdaad een beetje neurotisch.
Weet ze dat je alleen soms de muziek hoort en verder niet? Zo gewoon zeggen, ik bel als ik last heb.
Bij whatsapp kan je toch laatst online uitzetten?
En anders gewoon niet reageren.
Ik zou iets zeggen van ‘buurvrouw, als ik zelf last ondervind zal ik bellen maar ik heb geen last, dus je hoeft me hier niet meer over te appen, ok?’ En als ze doorgaat niet meer reageren.
Mijn buren hebben al een uur keiharde muziek aan staan, ik kook echt. Zaterdagochtend mensen, wat bezielt je
Wat kan ik doen tegen rook overlast van een buur?
Het is een huurwoning. Het is niet mijn directe buur maar twee huizen verder. Hij vind het z’n recht om in z’n huis te roken en doet het al jaren zegt ie. Toen de deur open ging kwam er een hele walm mij tegemoet. Hij lucht z’n huis niet want dan heeft ie last van de walm van een restaurant in de buurt. Dus alle rook gaat het gebouw door. Ik heb gevoelige longen en dat is na Corona en nu met zwangerschap nog meer. Dus nu kan ik de rook overlast niet oplossen met luchten en medicatie. Het is net zo mijn recht om in huis te kunnen ademen. Ga de woningbouw bellen voor advies. Dank voor je reactie.
Nou we zijn nu 18 dagen verder, de hond zorgt nog steeds voor veel overlast en ik heb inmiddels een aantal meldingen bij de woningbouw gedaan.
De woningbouw heeft mij eergisteren doorverwezen naar de buurtbemiddeling. Ik twijfelde want ik vond het ook allemaal wel weer ver gaan en waarom moet dat nou weer zo gaan.
Nou die twijfels zijn inmiddels weg.
Vandaag waren de buren weer op stap en zaten we 3 kwartier in non stop geblaf. De andere buurman kwam ook naar ons toe over het geblaf. Ook die gaf aan dat het niet normaal is…
Ik heb geprobeerd om nog een keer op normale manier de buurvrouw aan te spreken toen ze (EINDELIJK!!!) thuiskwam. Ze negeerde me echter en liep naar binnen want ze had er geen energie voor.
Ik heb gezegd jammer dat het zo moet gaan maar dan ga ik nu direct de woningbouw weer informeren en de buurtbemiddeling inschakelen. En daar heb ik zojuist een berichtje heen gestuurd.
Ik ben benieuwd.
Wat vervelend zeg. Is het nou haar eigen hond? Of toch een oppas hond ? Dan zou je de tips van Merel nog kunnen gebruiken.
Goed gedaan, hulp inschakelen is niet altijd makkelijk!