Cadeau inspiratie topic

Hoezo komt dit topic niet omhoog als ik tekenen intyp? Ik dacht al dat ik het topic eens gezien had, maar kon het niet terugvinden. Dankjewel voor je moeite!!

1 like

Als je alleen op titel hebt gezocht kan het zo zijn omdat het woord ‘tekenen’ niet lost staat maar vast hangt aan de andere woorden.

2 likes

Wat een leuk idee! Hoor dit wel vaak in combinatie met ziek zijn, maar dit is ook een leuk kaart moment. Ga ik onthouden. Hoe vond hij je cadeau met raadsels?

1 like

Oehhh scherp! Even opnieuw proberen.

Edit: Ik geef het op maar bedankt voor het meedenken :hugs:

1 like

Jaa dat vond hij echt heel leuk. Hij heeft er twee uur over gedaan haha echt heel fanatiek. Dus het was toch wel een geslaagde dag.

1 like

Ik heb een collega in de UK waar ik het heel goed mee kan vinden, ze heeft een kindje gekregen en nu vind ik het leuk om haar een kleinigheidje op te sturen (ik moet sowieso een pakketje voor haar opsturen) wat zou dan leuk zijn? Zit bv te kijken naar een boek van Jip en Janneke in het Engels, zoiets ofzo…

Misschien iets van Nijntje als dat in het Engels bestaat? Is wel echt typisch Nederlands.

2 likes

Nijntje is echt wereldwijd bekend! Maar dan wel onder de naar miffy!

2 likes

Beschuitrol en een pakje muisjes.

Je kan ook een prentenboek van Charlotte Dematons doen. Ze heeft een over Nederland, maar dat is misschien iets too much. Haar abc alfabet boek is echt prachtig en zonder tekst. De gele ballon is volgens mij ook zonder tekst en heel mooi getekend.

Jip en Janneke is natuurlijk ook heel leuk. Zelf vind ik alleen de verhaaltjes iet wat achterhaald maar dat is denk ik persoonlijk. Je kan ook iets van takkie ofzo doen van de Hema erbij.

Echt lief dat je een pakketje opstuurt!

3 likes

Deze??

Ik vond als kind jip en janneke echt geweldig. Nijntje is wel voor de echte kleintjes.

1 like

Jaa of Pluk van de Petteflet! Tow-Truck Pluck heet-ie in het Engels. @Nova

4 likes

Of Minoes ! :smile_cat:

3 likes

Karten of hoogteparcours

Ik ken haar zelf helemaal niet eens, heb 2 kinderen nog wel…

Ja eens wb J&J, en het meer ook nostalgisch voor mijzelf dat ik het ook mijn kinderen heb voorgelezen…
Maar misschien is het iets minder oubollig vertaald?

Ik ga voor J&J of Miffy dan idd, thanks voor het meedenken allemaal

1 like

Ik weet ook niet hoe bekend zij is hoor. Veel kinderboeken van nu zijn niet zo bekend bij het publiek.

Zou goed kunnen dat het minder oubollig vertaald is, durf ik niet te zeggen. Het is nog steeds wel echt populair dus je doet er niet verkeerd aan als je het wel geeft. Ik ben benieuwd hoe je collega het cadeau vindt!

4 likes

Haha ik dacht dat dit nog over Annie MG Schmidt ging, ik was al geschokt. Die kennen mensen toch nog wel??

@Nova ik vind het met Jip en Janneke ook altijd leuk om bij het boekje iets anders van J&J te geven van de hema zoals een klein speelgoedje of kinderbestek. Dan zien ze de figuurtjes ook nog ergens anders terug dan alleen in het boekje. Alleen als je er budget voor hebt en ruimte in het pakket natuurlijk, alleen een boekje is ook al een heel leuk cadeautje.

2 likes

Ik heb een lijstje bijgehouden met alle webshops waar ik afgelopen jaren cadeautjes heb gekocht die succesvol waren. Mocht er iemand inspiratie nodig hebben:

Coco&Sebas.nl

Hoefijzergeschenk.nl

Eenbeetjegeluk.nl

Kop-op.nl

Snoepzoet.be

Psikhouvanjou.nl

Annouks.nl

Martingijzemijter.nl

Ikpakjein.nl

Reneoskam.nl (vooral de optie eigen keuze uitgetypt gedicht)

Miisha.nl

Heyhej.nl

Studiozomooi.nl

Woetenwoel.nl

Deonbekendeboekhandel.nl

Zeeplokaal.nl

Sapedi.nl

25 likes

Voor diegene die van fancy friandises houdt

Voor mensen met hele groene vingers

3 likes

Wbt zaden van over de hele wereld, het is beter voor de biodiversiteit om juist inheemse planten in je tuin/op je balkon etc te zetten! Inheemse planten in je tuin? Doe het! – Sprinklr

Dit is trouwens naast een interessante blog ook een hele leuke (duurzame) webshop, qua cadeautjes ook :slight_smile:

6 likes

Mijn vriend werd afgelopen 2 januari 25. Naar aanleiding van een eerdere post van iemand in dit topic heb ik vrienden en familie gevraagd om filmpjes op te nemen om hem te feliciteren. Dit bleek in schot in de roos, hij was tot tranen toe geroerd! En was het meest blij met dit cadeau. Super!

19 likes