Cadeau inspiratie topic

Miss wat cliche maar als ze met iedereen weekendje weg gaan een fotoshoot als herinnering aan het weekend? Kun je evt daarna een boekje van maken.

Of in hetzelfde thema een digitaal fotolijstje?
Vinden mijn ouders fantastisch en af en toe stuur ik er wat nieuwe fotos heen, kan via een app.

Of tijdens het weekendje weg een leuke activiteit, bootje varen of een stadswandeling?

1 like

Ik heb mijn schoonouders bij hun jubileum tijdens het weekendje weg meegenomen naar een sterrenzaak. Misschien is dat wat?

1 like

Zijn allemaal activiteiten die mijn moeder top zou vinden maar mijn stiefvader niet helaas. Het fotolijstje zou heel leuk zijn maar hebben ze zelf al gekocht :sweat_smile:.
@George sterrenrestaurant zou ik ook tof vinden maar geven ze zelf niks om. Toch bedankt iedereen!
Ik denk dat ik een porselein workshop ga zoeken. Dan waarderen ze iig het zelfgemaakte aspect haha.

1 like

En zoudem ze het misschien leuk vinden om zelf de workshop ook te doen?
Dat jullie met zijn drieen porseleinen servies maken

2 likes

Wederom ja voor mijn moeder. Nee voor stiefvader. Hij is onmogelijk :sweat_smile:. Maar heb na een paar uurtjes googelen iets anders gevonden. Ik laat iedereen in de familie een hartje tekenen en dat wordt samen met hun namen handgeschilderd op een porseleinen schaal.

12 likes

Porseleinen kerstboom ornamenten? Dat herinnert ze elk jaar aan hun jubileum en zijn best aan de prijs als je mooie wil

2 likes

Klinkt heel leuk dit! Ben benieuwd hoe zoiets eruit ziet.

2 likes

Ook een jubileumvraag: ik heb binnenkort mijn ijzeren jubileum. Nu weet ik al iets voor mezelf (een gietijzeren pan, dus ik hoop dat hij dat zelf verzint haha), maar mijn man houdt niet van koken. Iemand misschien nog tips? Wil dus niet van die memento, maar iets wat wel echt gebruikt kan worden.

Een goede thermofles of bakjes?
Je hebt ook plekken waar je de gesp van een riem kan laten graveren

4 likes

Ik moet bij ijzer gelijk denken aan alles dat met klussen te maken heeft haha. Heeft hij nog specifieke hobby’s of interesses?

Schaken, geschiedenis, films/animaties. Ook niet echt klussen dus, maar misschien iets dat heel handig en mooi is zou nog wel kunnen, iets wat ooit een erfstuk wordt bijvoorbeeld :grimacing:

Ik wil sowieso een boek over Margaret Thatcher erbij doen haha.

3 likes

Een mooi schaakbord?
Daar heb je heel veel verschillende varianten op en ook echt handgegoten enz
Of in een leuk thema van bijv game of thrones of een filn die hij leuk cind

3 likes

Ja hier heb ik al voor zitten kijken maar een schaakbord met gietijzeren stukken lijkt me ook loodzwaar, en kan het ook niet echt vinden. Ja eentje met drie stukken, maar daar heb je precies niks aan.

2 likes

Mijn nichtje is 16 bijna 17, geslaagd voor de havo, gaat (net als m’n zus) naar de pabo, heeft net haar eerste vriendje, houdt van lezen en geeft niet gek veel om make up, wat geef ik haar voor tofs voor haar diploma? Ze heeft van haar ouders al een sieraad gekregen dus dat valt af :yum:

3 likes

Iets van een mooie rugzak of (laptop)tas misschien?

1 like

Je zou ook boekenbonnen kunen geven en dan specifiek voor een kinderboekhandel of je gaat daar samen heen en ze kan voor x bedrag wat uitkiezen.

Ik weet niet of het boek al op de lijst staat van de pabo maar anders Open Boek van Jos Walta. Gaat over leesbevordering bij kinderen stimuleren. Dit boek word ook gebruikt bij het opleiden van leesconsulenten. Er zijn nog wel meer interessante boeken in dit thema, maar dan moet ik even zoeken voor je als je dat wat vindt.

3 likes

Vind uit wat haar favoriete boek is en koop daar een mooie special edition met sprayed edges etc van die ze nog niet heeft. Of een LE box van een serie.

1 like

Een eigen ‘bieb’ stempel

Altijd handig met uitgeleende boeken. En een mooie boekenlegger wordt meestal wel gewaardeerd

9 likes

Boekenbonnen had ik zelf ook aan gedacht, maar ze heeft een ereader :blush:

Het is een isoleer koffie beker voor straks in de trein naar de pabo geworden, een wegwerpcamera om deze eindeloze zomer vast te leggen en een bon van de ijssalon voor met haar vriendje een ijsje te halen :yum:

30 likes

Als ze echt graag leest: je hebt een soort tangen, bijvoorbeeld op Etsy, waarmee je een embleem met je naam in je boeken kunt drukken. Een embosser noemen ze het volgens mij

3 likes