Ooo ik ben echt zo blij met m’n ouders. Zit in een break-up en ze hebben echt goed advies gegeven voor de onderhandeling met ex. Ben nu aan het bedenken wat een passend cadeau is voor zoiets. Misschien een nachtje naar een fancy hotel?
Misschien een bosje bloemen?
ja altijd leuk maar als ze zelf al denkt aan een nacht weg in een hotel lijkt een bosje bloemen me niet het alternatief dat ze zoekt hahahaha
Met zijn drieën uit eten en hen dan een overnachting geven in een hotel?
Soort mini dagje weg samen en dan hun nog een nachtje alleen samen weg cadeau doen
Bloemen zijn altijd een goed cadeau haha, dus dat ga ik ook zeker doen. Maar het mag inderdaad ook wel een mooie ervaring zijn die ze niet zo snel zelf zouden doen.
of misschien een activiteit op een unieke locatie? mijn ouders geven nu standaard een rondleiding op een klooster met brouwerij + bierproeverij daar aan al hun vrienden
kan vaak ook samen met een overnachting! weet niet wat er bij jou in de buurt zit maar vast iets leuks
Eigenlijk hierop aansluitend heb ik wel een vraag, wat is nou een goed cadeautje voor iemand die net bevallen is? We hebben ze eerder al een babypakje gegeven en gaan wat eten voor ze maken voor de eerste dagen. Maar wat is nu een leuk cadeautje om mee te nemen als we ze voor het eerst gaan bezoeken?
Als ik al eerder een cadeautje voor de baby heb gegeven, doe ik bij de kraamvisite vaak iets voor de moeder. Luxe bodylotion, favo chocolade/thee/anderszins iets om de kersverse moeder mee te verwennen.
Ik vond zelf alles leuk wat ik kreeg van mensen! Vooral omdat je ziet dat mensen hun best doen. Wel kreeg ik 5x dezelfde rammelaars en knisperboekjes van little dutch. dus dat zou ik niet geven.
Ik vind zelf voorleesboeken toch altijd het leukst, omdat je dat minder snel zelf koopt. Ik was zelf in elk geval zo veel tijd kwijt aan de standaard babyuitzet dat ik geen enkel boekje had gekocht. Ik was ook enorm blij met een HEMA cadeaukaart. Na een paar weken wisten we wat we fijn vonden en konden we zelf wat leuks uitkiezen.
Wat je verder echt altijd gebruikt, dus heel praktisch: hydrofieldoeken, Spuugdoekjes, olie/creme (maar dan moet je weten welk merk ze fijn vinden), een wagenspanner (van die knuffeltjes aan de kinderwagen).
Edit: wat @thenerdyintrovert zegt, vond ik het ook heel leuk als mensen aan mij dachten. Iedereen rent naar de baby toe, soms voelde ik me een beetje vergeten. Chocolaatjes of fruit zijn erg fijn, je hebt constante honger door borstvoeding ook.
Ik geef wel eens iets van een thuisbezorgdbon.
En als ik kleding geef (wat ik niet vaak doe), dan koop ik vaak een grotere maat, omdat er vaak al veel in een kleine maat gegeven wordt.
Ik krijg ook vaak enthousiaste reacties op duplo, “bijzonder” speelgoed en prentenboeken.
Ik vond de chillste cadeaus die ik heb gekregen in de kraamtijd:
- lekkere chocola voor mezelf
- bon van m’n favoriete kinderwinkel
- mooie prentenboeken
- oxo billendoekjesdoos (geen leuk of stijlvol cadeau maar zo’n chill ding)
Alle andere dingen zoals kleding, knuffels en zo allemaal lief hoor maar je hebt op een gegeven moment daar zo veel van, echt zonde.
Leukste kraamkado voor mij was:
- vriezermaaltijden voor een hele week
- een bon van Skins, diegene had ook aan mij gedacht ipv alleen kado’s voor de baby kopen
Volgens mij was na een discussie ooit de consensus dat je met een prentenboek altijd wel goed zit.
Ik weet niet of je suggesties wil maar bijv:
- We hebben er een geitje bij
- Mooie uitvoering van Rupsje Nooitgenoeg
- Coco kan het
Ahh ik kan niet iedereen taggen maar bedankt voor de suggesties! Hier kan ik zeker een leuk kraamcadeautje van maken
Ik heb ook al vaker getipt een zilveren rammelaar evt met de naam en datum gegraveerd. Mijn oma gaf die altijd cadeau aan de kleinkinderen en achterkleinkinderen. En mijn kindjes hebben daar als baby echt veel mee gespeeld omdat het zo glimt en helder geluid maakt.
Mijn man is binnenkort jarig en is recent gaan Padellen. Nu wil ik hem een padel-tas geven om zijn spullen en racket goed in mee te nemen maar heeft iemand tips voor een fijne tas? Weet niet zo goed waar op te letten want heb nooit een racket-sport beoefend dus weet niet zo goed wat handig of fijn is bij zoiets
Of als iemand andere padel-gerelateerde cadeau ideetjes heeft is ook welkom
Heeft iemand nog tips voor een klein en licht cadeautje dat makkelijk in de koffer past? Mijn vriend is jarig op vakantie en zijn ‘echte’ cadeau komt thuis pas maar vind het wel leuk om een kleinigheidje mee te nemen op vakantie. Vorige keer had ik een spelletje gegeven, met het idee dat we dat op vakantie meteen konden spelen. Alleen inmiddels hebben we al best veel spelletjes en heb ik dat dus de vorige keer al gegeven.
Misschien een wegwerpcamera?
Mijn man is al een paar jaar op rij op vakantie jarig en heb hem een pet, t shirt en strandlaken gegeven (bonus voor op locatie uitzoeken). Met iets lokaal lekkers erbij. En dan gaf ik thuis het echte cadeau.
Geen idee of hij het nodig heeft, maar een goede portemonnee met zo een pasjesopduwer erin