Cadeau inspiratie topic

Ik maak keramiek wat ik wel eens cadeau geef, en ik geef elk jaar een gevulde koektrommel met zelfgebakken koekjes & brownies cadeau met kerst.

5 likes

Wat een leuke tips allemaal!

Bog ene vraag. Weet iemand waar je goedkoop kleine (weck)potjes scoort. Wat ik vind is toch best prijzig.

Ik weet dat action zulke potjes verkoopt. Soms kun je ze ook bij de kringloopwinkel vinden

3 likes

Ikea

3 likes

Ik maak ook wel eens zelf kruidenmixen of likeur. Likeur maak ik van wodka dat ik in Duitsland koop, maar misschien kan dat ook wel voordelig als je het in Nederland haalt. Ik geef zelf flesjes van ongeveer 300 ml. Een kruidenpakket om zelf Sangria te maken is misschien ook wel leuk. Notitieboekjes heb ik ook wel eens zelf gemaakt of een spel.

Je kan ook oude jampotjes of appelmoes enz. gebruiken.

3 likes

Annabella’s Bruine Boter Pecankoekjes heb ik wel eens gegeven in een koekblik van Sostrene Grene (recept staat in openingspost van het baktopic)

Ik maak ook wel eens zelf caramel en geef dan ook meteen wat weg.

Zelf pindakaas maken zag ik laatst ook voorbijkomen ja, dat wil ik binnenkort aan m’n zwager geven!

Je zou misschien ook iets van een vakantiebingokaart kunnen maken ((kerst)film kijken, wandeling maken, iets bakken, warme choco drinken) en dat verpak je dan bijv leuk met een pak chocomelk of een bakmix en als ze de bingokaart dan vol hebben, dan kunnen ze nog iets krijgen? Bijv zelfgemaakte koekjes?

6 likes

Ik zag op instagram bij veggilaine dat ze Rocky Road maakte, zag er ook leuk uit.

4 likes

Zelfgemaakte vanille extract heb ik wel eens gegeven en voor een kind een potje met alle ingrediënten om zelf pepernotenklei te maken!

3 likes

Weet jij (of iemand anders toevallig) nog andere winkels waar ze niet al te dure koekblikken verkopen?

Ik wil voor mijn opa wafels maken naar het recept dat hij en mijn oma altijd maakten en dan opsturen. Daarom moet het niet te klein zijn. Formaat standaard ronde koektrommel is prima Maar vorig jaar had ik best wat moeite om iets te vinden.

1 like

Sostrene grene verkoopt ze vaak wel, mocht je die in de buurt hebben.

4 likes

Lidl heeft ook erg leuke voor kerst

2 likes

Kringloop

9 likes

Tiger! Elke kerst hebben zij koektrommels met een kerstig printje voor weinig.

7 likes

Dingen inmaken is ook altijd leuk! Pickles, kimchi, zelf hot sauce maken, siropen, of gekonfijnte sinaasappelschil (met chocolade).

7 likes

Ik zou deze zelf niet aanraden. Ik heb laatst een weckpot gekocht en die brak bij het uitkoken. Dus die heb ik teruggebracht.

Nog een tip: kringloop. Ze staan er bijna altijd (de originele weck) voor minder dan een euro.

2 likes

Dille en Kamille heeft ook leuke, maar dan moet je wel even goed naar het formaat kijken. Die van Sostrene Grene zijn denk ik het meest geschikt en heel betaalbaar!

4 likes

De Zeeman en de Wibra hebben ze ook vaak wel! En ik dacht dat ik ze ook laatst zag bij de kik.

Ikea heeft ook (kerst)koektrommels

3 likes

Gelnagelstickers? Weet je budget niet, maar volgens mij verkopen sommige winkels ook vrij betaalbare lampen daarvoor, en die stickers zijn ook op veel plekken te koop (in elk geval online).

Ik wil graag een bedankje sturen aan een interimmer die haar opdracht binnen m’n team heeft afgerond (ik ben trouwens niet de leidinggevende van dit team).

Ik heb persoonlijk veel aan haar gehad en wil het namens mezelf sturen.

Ze is heel creatief (digitaal), houd van mooie, duurzame producten en is niet zo van de snacks zoals chocola bijv. Mag ongeveer €20 kosten.

Heeft iemand een leuk idee?