Cadeau inspiratie topic

een leuke plant om nieuwe kantoor op te fleuren?

5 likes

2 mooie mokken en onderzetters?

1 like

Mijn ouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd. Ze gaan een feest geven. Ik ben nu opzoek naar een leuk cadeau. Verder dan een mooie foto van hun kleinkinderen kom ik niet

Stadskaart van waar ze elkaar hebben ontmoet of zo? Het is een robijnen huwelijk. Misschien hier een thema van maken? Ballonvaart heb ik altijd al eens willen doen, misschien jouw ouders ook? Of laat/maak een mooie stamboom in de kleur robijn tot nu toe van jullie gezin?

1 like

Een foto van de kleinkinderen icm een verjaardagskalender?

Je hebt van die posters met weetjes/gebeurtenissen van 40 jaar geleden met hun trouwdatum. Viel hier bij opa’s/oma’s erg in de smaak.

1 like

Ik zoek twee cadeaus, een speciaal kraamcadeau voor een jongen rond de 50-100 euro & een mooi cadeau voor de moeder ook rond die prijs. Ik heb echt geen idee waar je nou echt blij van wordt als je net bent bevallen muv thuisbezorgd cadeaubon enz.

Voor de baby dacht ik aan een babygym, is dat leuk om te krijgen?

museumkaart voor beiden!

1 like

Mooiste kados vond ik prentenboeken (kartonversie), een zilveren kinderbestek en mooi houten speelgoed. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik vond het juist fijn om kados te krijgen die pas over een poos nuttig zijn. De baby gym / tummy time kussen / rammelaars vond ik een beetje zonde… (maar misschien ben ik echt een uitzondering hoor!)

En voor mezelf… lastig. Het liefst kreeg ik kadobonnen zodat ik zelf babykleding kon kopen :joy: maar een pakket met wat ‘zelfzorg’ spullen had ik ook erg gewaardeerd. Bijv leuk tijdschrift, luxe doucheschuim, maskertje, lekkers voor ‘s avonds op de bank, mooie koffiemok. Echt een groot kado zou ik heel lastig vinden.

7 likes

Ik heb zelf geen kind maar heb een vriendin ooit blij gemaakt met een zwangerschapsmassage, zij vond dat toen heel fijn.

6 likes

Een babygym is wel een leuk cadeau, maar ik zou wel vragen of de moeder er niet al zelf een heeft gekocht en dan ook vragen welke babygym ze eventueel op een verlanglijstje heeft staan. Sowieso is om een verlanglijstje vragen wel fijn, zeker als je een groter bedrag gaat uit geven.
Je kan ook nog specifiek vragen of ze nog iets nodig hebben voor op de babykamer, een mooie lamp / poster / schilderij ofzo.
Een strippenkaart voor babyzwemmen (als ze dat willen doen) lijkt me ook een leuk cadeau, evt met zwemluiers erbij.

Voor de moeder is misschien een cadeaubon voor een (postpartum)massage wel fijn (of een gezichtsbehandeling / naar de kapper). Bonuspunten als je aanbiedt om op de baby te passen terwijl zij de massage krijgt :stuck_out_tongue_winking_eye:
Een cadeaukaart voor een streaming dienst, als ze graag films/series kijkt.

Of (een bijdrage voor) een newborn / gezin fotoshoot, als je het bedrag voor baby en moeder bij elkaar legt, dan kom je ook wel een eind denk ik.

3 likes

Oh dit is inderdaad nog een hele toffe! Was het weer vergeten maar een bijdrage hiervoor hadden wij ook op ons kraamlijstje staan!

6 likes

Ik heb laatst een crisp etenspakket besteld voor nieuwe ouders, met een lekker borrelplankje, een sapje, snacks, en ook veel dingen die in de vriezer kunnen zoals crossaints en pain au chocolat (die zijn echt heeerlijk van crisp). Dat was iets van 55 euro, maar kun je natuurlijk zo gek maken als je zelf wil

9 likes

Als je dat bedrag gaat besteden zou ik een bon doen, vvv ofzo dat ze zelf kan kiezen waar ze het aan uitgeeft. Voor babies vind ik zelf iets van een badjasje/badcape met geborduurde naam erop ook heel leuk altijd

2 likes

Ik snap niet waarom dit zo vaak getipt wordt, dat is toch helemaal niet leuk om te krijgen

25 likes

Sufste cadeau ever

2 likes

Ik heb juist best vaak mee gemaakt dat mensen liever een cadeaubon wilden krijgen (van een specifieke winkel of een vvv bon), omdat ze op dat moment gewoon geen verlanglijstje ofzo hadden.
Als de ontvanger er maar blij mee is toch :grin:

Maar belangrijkste is denk ik gewoon om te vragen of iemand echt specifieke dingen op een verlanglijstje heeft staan, en als ze dat niet hebben of ze dan liever een bon krijgen.

Want anders kun je zelf wel ‘leuke’ cadeaus bedenken, maar dan is kans best groot dat de ontvanger daar eigenlijk niet op zit te wachten (zou ik echt jammer vinden, als ik iets cadeau geef wat niet wordt gebruikt / meteen naar de kringloop gaat. Dan geef ik liever een suffe cadeaubon :joy: )

3 likes

Ik heb daar zo’n hekel aan. Ik vergeet die dingen altijd mee te nemen of af te geven aan de kassa. Doe me gewoon geld of eten. Geen gezeur.

1 like

Liever een bon waarmee je zelf babykleren kunt kopen met misschien nog een lief kaartje en een showergel erbij dan een overpriced badjasje met naam dat je de baby eigenlijk nooit aandoet. Of idd nog beter gewoon eten of een leuk uitje.

3 likes

Ik denk dat de beste conclusie op basis van bovenstaande is om het toch maar aan de ontvanger zelf te vragen.

5 likes

Ik vond bonnen als kraamcadeautje juist leuk want ik had echt al 20 rammelaars en 15 knuffeldoekjes gekregen. Plus dan nog alle rompertjes of te grote kleren voor een verkeerd seizoen…

13 likes