Dit kan je altijd aan de paranimfen vragen!
Verschilt misschien wat per faculteit. Ik heb veel oud-collegas die promoveren, de meeste met wie ik niet zo close ben geef ik 10, mijn allerbeste collega-vriend bij wie ik ook bleef eten 50.
Wij hebben dit karretje (niet mijn foto) met onze drank erin, maar omdat mijn man het leuk vind om cocktails te maken wil ik hem wat leuker aankleden. Ik heb al nieuwe glazen gekocht, en hij heeft al een shaker. Hebben jullie nog andere ideeën wat zo’n barretje nodig heeft? Ik dacht misschien van die korte rietjes, en roerstaafjes ofzo?
Misschien een cocktail boek voor inspiratie of een mooie kristallen karaf?
Van die stenen voor in de vriezer (in de winkel heb je ze ook ih donkergrijs):
Mooie olijfprikkers, bijv van staal of hout:
Misschien nog mooie papieren servetten (die hij onder een glas als een soort onderzetter gebruikt bij het serveren), staat ook gezellig.
H&M Home heeft vaak mooie.
zo’n limoenknijper & een barmaatje?
Verschillende type glazen voor verschillende soorten cocktails? En bijv van de Moscow mule bekers:
Dank voor alle ideeën! Ik ga van de week in ieder geval even langs de Dille en Kamille en H&M Home is ook wel een goede.
Als je nog een bijpassend boek zoekt, ik vind die van Tess Posthumus een aanrader!
Ik wil een goede vriendin een cadeau geven voor tijdens de ramadan. Wat zou geschikt zijn? Eten of drinken wil ik niet want ik geef het overdag. Maar wel een kleinigheidje omdat ik weet hoe belangrijk deze maand voor haar is.
ik dacht meteen aan een dichtbundel (of boek), maar ik wil er graag bij zeggen dat ik geen idee heb of dat passend/gepast is
Een boek over zelfreflectie/persoonlijke groei, een mooi notitieboekje, een geurkaars of wierook, een handgeschreven kaart?
M’n meest gegeven cadeau voor ramadan/eid is het laten planten van een olijfboom, daar is iedereen altijd erg blij mee. Maar de suggesties hierboven zijn ook leuk. Ramadan is een maand voor (o.a.) zelfreflectie, dus daar kan je ook iets mee doen.
Een doosje dadels (wel even checken of ze BDS-vriendelijk zijn) of bijvoorbeeld een boek zoals “reclaim your heart” van Yasmin Mogahed zou denk ik heel mooi zijn!
yogi yousef heeft goede kwaliteit BDS dadels, ook heb je de keuze voor een pakketje met verschillende producten
Een goede vriendin gaat binnenkort promoveren. Haar paranimfen zamelen geld in voor een gezamenlijk cadeau. Wat is gebruikelijk om bij te dragen?
De paraminfen geven alleen aan dat ik het bedrag zelf mag bepalen, haar studievriendinnen ken ik niet en haar moeder heeft ook geen idee.
En is het gebruikelijk om daarnaast ook nog een kleinigheidje te geven (bon, fles wijn of iets lekkers ofzo) of niet per se?
Dit is al vaker gevraagd in het topic, probeer het even met de zoekfunctie!
Dat heb ik gedaan, maar ik zie alleen tips voor cadeaus en die zoek ik niet. Ik ben benieuwd wat een gebruikelijk bedrag is als bijdrage aan een gezamenlijk cadeau en of het gebruikelijk is om daarnaast nog een kleinigheidje te geven (dus niet wat, maar of).
Ik geef bij goede vrienden 50€ maar kan niet in jouw portemonnee kijken. Bij ons is het met PHDs over het algemeen wel voor een kunstwerk en die heb je dan wel de rest van je leven in je huis. Daarnaast verhalenboekjes, fotoboekjes, afhankelijk van in wat voor vriendenband en vriendengroep je zit met degene. Flesje wijn kan altijd. Je hebt ook mensen die niet bij de promotie en/of diner zijn, maar wel bij het feestje, die nemen naar wat ik zie nog wel wat kleins mee.
Het is ook een beetje wat je zelf wil he.
Ik heb al vaker antwoord gegeven op deze vraag, maar wellicht is het slecht te vinden. Voor collega’s geef ik €10, voor vrienden €30-€50. Er is niet echt een bedrag gangbaar maar ik zou geen kleine cadeaus zoals boeken oid kopen, het is leuker/fijner om een betekenisvolle herinnering te kunnen maken/kopen om de mijlpaal te vieren