@apeiros @Krekel dankjewel voor jullie antwoorden! Ik had echt geen idee of ik aan 10, 50 of 100 euro moest denken, dus dit geeft me iig beetje richting.
Ik geef aan vrienden in dit geval 50 maar zit dan ook nog wel een borrel aan vast
Ik ben blijkbaar wat gieriger dan anderen hier, ik geef meestal 20 euro. Ben altijd wel alleen bij het feest geweest. Had daarnaast verder geen kleinigheidje meer gedaan.
Ik heb sinds dit jaar een leuke Iraanse collega. Ik heb toen ik haar leerde kennen een paar Iraanse feestdagen genoteerd en zie dat het volgende week een van de belangrijkste is: Iraans nieuwjaar. Is er iets, een cadeautje, een kleinigheidje, waarmee ik haar kan verrassen? Ingrediënten? Iets symbolisch? Of gewoon gelukswensen?
Ik heb geen tips maar wat lief dat je de feestdagen hebt genoteerd!
Misschien een lekkere thee? Weet niet of ze daar van houdt maar dan zit je denk ik sowieso wel goed. Sowieso al super lief van je!
Een hyacint? (symbool voor de lente)
Wat lief dat je de feestdagen hebt genoteerd!
Dit soort vragen zijn vast al 100x gesteld maar goed: ik ga naar een verjaardagsfeest van een oom van me, hij wordt 60 jaar. Feest is vanaf 20u in de avond, niet met diner. Cadeautip op de uitnodiging is een envelopje. Ik zou ook echt niet weten wat ik hem anders zou moeten geven. Is een kaart + 30 euro oké voor zoiets namens mijn partner+mij? Ik heb niet echt een band met hem persoonlijk, maar gewoon gezellig om naar zijn feest te gaan.
Ik vind het een beetje gek dat een volwassen persoon geld vraagt, maar misschien is het vergelijkbaar met een bruiloft, dat het ook meer een bijdrage is aan de kosten van het feest? Voor alleen drankjes en een bitterbal lijkt 30€ me dan wel fair. Misschien nog voor de leuk een fles wijn en een kaart erbij?
Huh?
Als verjaardagscadeau, vraag je dan geld van je gasten? Maar misschien wel als het een heel groot feest is zoals een bruiloft hoor, ik heb dit gewoon nog niet meegemaakt.
Ik vind dat helemaal niet zo gek. Is vaak ook een beetje met het idee om de kosten er uit te krijgen toch?
Ik geef nooit een feest, dus ik doe het zelf niet (mijn laatste ‘grote’ verjaardag ben ik naar het buitenland gevlucht). Maar mijn vader heeft onlangs ook een groot feest gegeven voor een ronde verjaardag en vroeg daar ook geld. In zijn geval om te doneren aan een goed doel van zijn keuze, maar kan me ook heel goed voorstellen dat mensen die het minder breed hebben maar wel hun verjaardag met hun vrienden en familie willen vieren het geld gebruiken om hun feest (deels) te bekostigen, of om iets te kopen dat ze graag willen maar te duur vinden. En sowieso heb je toch meer aan envelopjes dan aan 30 flessen wijn en 25 dozen bonbons
In mijn omgeving is 30 voor zo’n avond meer dan prima hoor!
Goed punt ja, het is natuurlijk ook leuk om iets te geven. Maar dan zit je straks met 8 keer De Camino.
Heeft iemand inspiratie voor een cadeau voor onze kraamverzorgster? Het is mijn schoonzus dus ik wil eigenlijk wel iets speciaals geven als herinnering, mag gerust wat duurder zijn.
Een sieraad? Gezien werk zou ik denken aan oorbellen. Of, geen idee of het mogelijk is maar een etui waar je baby’s voetjes of handen op staan. Niet opvallend want door het werk past maar toch bijzonder omdat het ‘eigen’ is.
Wat geef je aan je opa die 85 wordt? Op die leeftijd heb je álles natuurlijk al. We vieren het met een groepje familie, dus iets gezamenlijks (groters) is ook leuk.
Een digitale fotolijst.