Mijn oma vind het leuk als ik een uitje geef. Dus samen ergens lunchen of een high tea. Ik geef ook weleens iets om te eten wat ze zelf niet snel haalt, bijvoorbeeld lekkere kaas van de kaasboer of paling/ zalm.
Klinkt echt gezellig mid het hebben van grootouders
Een (iets verdere) vriend is deze week jarig en hij is chef. Hij vroeg iets voor in de keuken, maarja hij heeft alles al. Dus ik zoek iets waarschijnlijk pretentieus wat hij misschien nog niet heeft. Budget ligt niet ontzettend hoog momenteel.
Iets voor fermenteren van eten?
Een passeerdoek? Of een mooi schort
Kokszakmes? Keukenpincet?
Misschien een bepaald kookboek? Of iets om mee te koken. Zo heb je van Phans saus Nederlandse vissaus (zowel echte die volgens mij een jaar gerfemnteerd is, als plantaardige gemaakt van zeewieren, heb die laatste ook geproefd echt diepe smaak ook ondanks geen vis).
Ja zoiets is denk ik het leukst om te krijgen want dat wordt als het goed is sowieso gebruikt.
Ik ben geen chef maar met keukenspullen ben ik best specifiek en vind ik het zonde om iets te krijgen wat ik eigenlijk zelf niet zou uitkiezen.
De miso is fantastisch lekker en moromi poeder heel interessant. Of je koopt koji zodat hij zelf aan de slag kan!
Hier kan je ook dingen kopen om zelf kaas te maken;
https://www.dekaasserie.com/shop
Dankjewel allemaal! Hier kan ik zeker wat mee!
Hebben jullie een leuk idee wat ik mijn opa van 89 cadeau kan doen voor z’n verjaardag? Spullen heeft hij al zo veel. Maar een uitje/herinnering samen gaat ook lastig omdat hij niet mobiel meer is. Hij houdt veel van wielrennen kijken en de geschiedenis van z’n dorp.
Is er niet toevallig een boek over zijn dorpsgeschiedenis?
Heb je een rolstoel tot je beschikking? Meenamen naar een wielerwedstrijd zou dan kunnen. Dan is het alleen voor jou intensief, maar kan hij gewoon lekker blijven zitten.
Ik gaf mijn opa en oma altijd drank. Dat kan altijd nog je optie b zijn.
Lekker aan de sherry of jenever
Ja of Sheridan. Zit je altijd goed mee.
Wij hebben laatst een met hulp van chatgpt geschreven lied over zijn leven cadeau gedaan en dat was een megasucces.
Een (foto)puzzel? Of een boek over zijn geboortejaar of geboortestreek?
Bij ons in de familie was het digitale fotolijstje een enorme hit! Zeker als je er eentje geeft waar je van een afstand foto’s naartoe kan sturen
Mijn beste vriendin is eind augustus jarig. Voor mijn verjaardag had ze 28 cadeaus voor mn 28e verjaardag gegeven, met als “hoofd cadeau” een workshop samen. Nu wil ik niet exact hetzelfde geven, maar wel iets groots en origineels! Hebben jullie misschien ideeën?
Geen idee in welke omgeving je woont, maar iets zoals local taste geven is misschien wel wat
Of in andere steden heb je wel eens iets soortgelijkst maar heet het anders, is wel een dagje samem weg en heel wat anders dan een workshop