@Eendagsvlieg @iloveblush Ohh dat is ook leuk!!
M’n vriend komt volgende maand voor mij naar mijn stad verhuizen dus nu wil ik hem graag als cadeau een herinnering geven aan zijn stad die hij achter gaat laten voor in ons nieuwe huis. Zo’n poster met een omtrek van de stad vind ik opzich leuk maar mega afgezaagd. Heeft iemand een origineler idee (in die richting) wat je wel in bijv een woon-/werkkamer neer kan zetten of kan hangen?
Bij mijn stad heb je ook tegeltjes met een bekend gebouw erop geschilderd. Vind dat zelf nog wel leuk en misschien iets minder afgezaagd haha
Wij gaven als afstudeercadeau wel eens een zeefdruk van een stadsgezicht! Dit is heel specifiek voor de stad natuurlijk (mocht het groningen zijn, oa deze Pelikaan en HD48 van Anke Slooff – Kunsthandel en lijstenmakerij | Ongering), maar ik denk dat je zoiets voor elke stad wel hebt.
Kun je niet een leukere poster van zijn stad vinden op bijv Etsy? Of een poster van een heel typisch iets uit die stad bijv. Zo’n uitlijning vind ik altijd een beetje afgezaagd maar misschien was het niet zo’n boeiende stad en is er weinig leuks van te vinden.
Op Etsy kan je ook mensen contacten die zijn huis natekenen (mocht hij in een beetje een mooi gebouw wonen). Moet je even zoeken op house line drawing en opletten dat het geen AI is.
Mocht de stad die hij gaat verlaten toevallig Den Haag zijn, dan heb ik een leuke tip voor je.
Iets heel anders: een puzzel, notitieblok, mok of een speelkleed?![]()
Je zou iets kunnen geven waar de stad bekend omstaat? Zoals een beeld van flipje als de stad Tiel is. Of iets van de site erfgoedkaarten. Maar die hebben maar een paar steden. Dan moet die van jou er maar net tussen zitten. Vind het wel een leuk initiatief van je trouwens.
Misschien kun je een afscheidstour in de stad doen, langs een paar bezienswaardigheden en eten in z’n favoriete restaurants. Bij alle plekjes foto’s of polaroids maken en dan die in een lijstje doen?
Een tekening van zijn oude huis? Of een favoriete plek waar die graag is. Huis portret - PORTRETLOKET
Wat véél en goede tips, dank jullie allen!!! ![]()
![]()
Storytiles heeft veel tegeltjes van verschillende steden. En mocht het nou toevallig om Groningen gaan dan moet je even kijken op Groningenstore.nl
Wat een tof idee!
M’n moeder wordt binnenkort 60 en ik wil haar daarvoor eigenlijk een wat ‘groter’ cadeau geven. Ik heb alleen totaal geen inspiratie. Ze houdt niet van sieraden. Iets om te doen zou ik ook leuk vinden, maar bijv. een high tea, wijnproeverij, lunchen etc. heb ik allemaal al weleens gegeven.
Wat voor soort persoon is ze or wat zijn dingen die haar kenmerken.
Voor activiteiten, is ze meer van avontuur of meer spa of shoppen etc
Ze houdt van lekker eten en drinken, musea bezoeken, bordspelletjes doen, lezen en fietsen.
Ik heb dit een keer gegeven aan m’n vader, was echt heel leuk: https://www.happenentrappen.nl
Je hebt heel veel verschillende routes waar je uit kan kiezen
Wat misschiej nog leuk kan zijn id een oldtimer huren met picknickmand, kan je ook echt je eigen dsg verder mee inplannen
Misschien een wijn uit haar geboortejaar? Of een wijn met glazen en haar geboortejaar er in gegraveerd met een mand met hapjes erbij? Of een museum jaarkaart?