Cadeau inspiratie topic

Ik weet niet wat je budget is en waar jullie van houden maar dan zou ik voor een ‘bucketlist’ activiteit gaan. Parachute springen, luchtballonvaart, slapen in een boomhut of natuurhuisje, diner in een sterrenrestaurant met wijnarrangement.

Wel heel leuk dat jullie allebei zo uitpakken! Heel benieuwd wat jouw cadeau gaat worden ook.

Als ze er van houdt: een dagje weg plannen met onferweg verschillende activiteiten? Leuke lunch, proeverij ect.

Ik neem afscheid op mn werk, en ik wil graag iets leuks achterlaten voor collega’s voor op kantoor, dus niet voor iedereen afzonderlijk iets (dat heb ik al).

Ik kom niet verder dan een pot snoep, maar dat wil ik niet. :thinking: Hebben jullie nog leuke ideeen?

1 like

Een mooie plant of een theedoos met wat speciale/luxere thee. Allebei recent gedaan door iemand op mijn kantoor en dat viel goed in de smaak. (sorry voor de forummers hier die je een loser vinden als je thee drinkt)

3 likes

Een dienblad als er altijd koffie en thee voor elkaar gehaald wordt?

2 likes

Een doos met versierspullen voor verjaardagen ect? Op mijn vorige werk werd dat gedaan maar was alles verlept na al die jaren dus heb ik een hele set met slingers, franjes en zelfs een bord voor de gang gekocht haha. Werd erg gewaardeerd.

6 likes

Leuke ideeën!! Onze versierspullen zijn nog intact, dus ik denk dat ik een theedoos met een dienblad doe.

1 like

Ik weet niet of jullie een beetje een oké koffiezetapparaat hebben, maar bijv een melkopschuimer wordt ook erg gewaardeerd.

2 likes

Bij ons heeft laatst iemand van die flavourdrops achtergelaten voor in koffie. Allerlei verschillende smaken en die zijn echt mateloos populair

4 likes

@Eendagsvlieg @iloveblush Ohh dat is ook leuk!!

1 like

M’n vriend komt volgende maand voor mij naar mijn stad verhuizen dus nu wil ik hem graag als cadeau een herinnering geven aan zijn stad die hij achter gaat laten voor in ons nieuwe huis. Zo’n poster met een omtrek van de stad vind ik opzich leuk maar mega afgezaagd. Heeft iemand een origineler idee (in die richting) wat je wel in bijv een woon-/werkkamer neer kan zetten of kan hangen?

Bij mijn stad heb je ook tegeltjes met een bekend gebouw erop geschilderd. Vind dat zelf nog wel leuk en misschien iets minder afgezaagd haha

1 like

Wij gaven als afstudeercadeau wel eens een zeefdruk van een stadsgezicht! Dit is heel specifiek voor de stad natuurlijk (mocht het groningen zijn, oa deze Pelikaan en HD48 van Anke Slooff – Kunsthandel en lijstenmakerij | Ongering), maar ik denk dat je zoiets voor elke stad wel hebt.

6 likes

Kun je niet een leukere poster van zijn stad vinden op bijv Etsy? Of een poster van een heel typisch iets uit die stad bijv. Zo’n uitlijning vind ik altijd een beetje afgezaagd maar misschien was het niet zo’n boeiende stad en is er weinig leuks van te vinden.

2 likes

Op Etsy kan je ook mensen contacten die zijn huis natekenen (mocht hij in een beetje een mooi gebouw wonen). Moet je even zoeken op house line drawing en opletten dat het geen AI is.

3 likes

Mocht de stad die hij gaat verlaten toevallig Den Haag zijn, dan heb ik een leuke tip voor je.

1 like

Iets heel anders: een puzzel, notitieblok, mok of een speelkleed?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je zou iets kunnen geven waar de stad bekend omstaat? Zoals een beeld van flipje als de stad Tiel is. Of iets van de site erfgoedkaarten. Maar die hebben maar een paar steden. Dan moet die van jou er maar net tussen zitten. Vind het wel een leuk initiatief van je trouwens.

4 likes

Misschien kun je een afscheidstour in de stad doen, langs een paar bezienswaardigheden en eten in z’n favoriete restaurants. Bij alle plekjes foto’s of polaroids maken en dan die in een lijstje doen?

2 likes

Een tekening van zijn oude huis? Of een favoriete plek waar die graag is. Huis portret - PORTRETLOKET

2 likes