Geen tips verder want ik vind de feedback van je collega gewoon niet relevant ? Nét goed dat het praktisch is, dan wordt er waarschijnlijk echt iets met het cadeau gedaan. Een bouwpakket bv kan leuk zijn maar als diegene zich er niet toe aan kan zetten het te bouwen, is het ook maar een doos met losse stukken… een abo is gewoon een code ingeven en meteen resultaat
Ja inderdaad, hij houdt vooral van racen zelf en niet al die poespas eromheen, klinkt als iemand die juist een praktisch cadeau wil.
Ik vind jouw opties goede ideeën! @Lulu_danger Abonnement op Viaplay of die andere die het uitzendt zal hij al wel hebben. Tickets voor een race zijn bizar duur.
Als je weet of hij van miniaturen / bouwen houdt kan je wel zo’n legopakket doen, of proberen de miniatuur van de auto van Lewis Hamilton te kopen. Weet niet of hij Ferrari of Mercedes fan is, afhankelijk daarvan een oude of nieuwe auto haha
Hebben op werk een collega die F1 fan is ooit een shirtje van zn favoriete coureur, een minatuur van de auto en wat andere goodies (pet, tasje en nog wat spullen).
Dit was wel echt iemand die specifiek voor 1 coureur was, weet niet of jouw collega dat ook geeft met Hamilton of dat hij meer casual fan is. Als dat logisch klinkt
De shirts zijn vaak vrij duur, maar nu wel bij de TK maxx te vinden @Lulu_danger
Ik heb voor een vriendin ook wel eens F1 totebag, een F1 sleutelhanger en drinkfles (via Etsy) gekocht. Of een abonnement op F1 magazine, of een boek over F1, deze heb ik van afgelopen jaren gehad, van 2026 komt nog uit:
https://www.bol.com/nl/nl/p/de-nieuwe-formule-1/9300000247482338/?Referrer=ADVNLGOO002008J-S--9300000247482338-PMAX-C-22291013264&gad_source=1&gad_campaignid=22284337389&gbraid=0AAAAAD5OnmP2y6k2kCcFbofHlkVeO0Xs5&gclid=Cj0KCQiAk6rNBhCxARIsAN5mQLvuqAD57FZH720pi2OkSpzO-ElU7lYEYMRVgTRjY7P8Ab3YGXh9Tj4aAqmeEALw_wcB
Er zijn ook race theatershows, ik weet niet of die momenteel ook loopt
En je hebt ook thermobekers van de teams, is ook soort van praktisch maar vooral leuk als iemand fan is van een bepaald team/driver
Dank jullie wel voor de suggesties. Het is een hele praktische man, daarom dacht ik aan het abonnement.
Maar zo’n miniatuur is wel heel leuk en past mooi in zijn kast - die we vaak op de achtergrond op video calls zien.
Ik moet maandag subtiel vragen of hij Ferrari of Mercedes fan is, want toen ik vroeg wie hij volgt, reed Hamilton nog voor Mercedes. En ik weet niet of je als F1-fan een team of coureur volgt
.
Haha daar weet alleen hij het antwoord op inderdaad. Soms zijn mensen fan van een coureur en soms van een team en soms gaat dat juist weer hand in hand, maaaaaar… Ik denk dat er best wat Hamilton/Mercedes fans nu fan zijn van Ferrari bijvoorbeeld. Leuk dat je de moeite neemt in ieder geval ![]()
Ik wil voor mijn vriend graag een echt goed mes kopen voor in de keuken. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Las ook weer dat je eigenlijk voor elk ingrediënt een ander mes nodig hebt, en dat maakt het nog ingewikkelder.
Nee joh, dat is echt onzin. Met een goed koksmes kan je (nagenoeg) alles goed snijden. Alleen voor brood zou ik dan zeker nog een ander mes kopen. Ik gebruik het liefst een koksmes van Victorinox uit de Fibrox serie. Niet echt mooi, wel super scherp en ligt prettig in de hand. Kan eventueel zelfs in de vaatwasser maar wordt dan wel sneller bot dus dan moet je sneller aanzetten en slijpen.
Je kunt je altijd laten voorlichten bij een goede kookwinkel. Of als je het echt niet weet een cadeaubon geven van een kookwinkel, kan hij hem zelf uitzoeken.
Weet niet wat je budget is, maar je zou er eventueel ook een slijpsteen bij kunnen geven, want een scherp mes is altijd beter.
En als je een mes geeft, altijd een muntje erbij geven!
Ik ben zelf fan van Global. Veelzijdig in gebruik
Ah grappig dat gebruik, ik ken het dat degene die het mes krijgt een muntje moet geven. Zodat je het mes ‘koopt’ ipv krijgt
Ja klopt! Zo is het gebruik ook, maar tegenwoordig kan je er denk ik niet meer zomaar vanuit gaan dat iedereen muntgeld in huis heeft, dus geef ik het er altijd bij. Dan kan de cadeau ontvanger daarna inderdaad het muntje teruggeven.
Meeste kookwinkels pakken messen ook in met een muntje erbij om die reden.
Zit totaal mee te lezen en heb er 0 verstand van maar wat een super tof fenomeen van dat muntje ! Zoiets simpels maar leuk dat er dan ook winkels dat in stand houden.
Volgens mij komt dit gebruik vooral uit Azië. Een mes geef je niet cadeau omdat het symbool staat voor iets tussen de band van gever en ontvanger. Maar ik ben vergeten hoe het precies zit.
Ik zou hem meenemen naar de winkel en iets uit laten zoeken. Een goed koksmes is heel persoonlijk, met name hoe hij in de hand ligt.
Ik wilde dit even delen, heb voor mijn vriend een shirt gemaakt via Canva met allerlei dingen erop waar hij van houdt. Had hier verschillende voorbeelden van gezien op TikTok. Misschien een leuke tip voor iemand die een gepersonaliseerd cadeau wil geven.
Welke landen zijn dat? Benieuwd ![]()
Haha Corsica en Bonaire!
Super leuk! Ben je ook tevreden over de shirt leverancier? ik heb daarin helaas een paar keer slechte kwaliteit shirts gehad…
Ja, tot zover wel! Ik heb het via Textieldrukshop besteld en vind het erg mooi geworden. Blijft natuurlijk een beetje de vraag hoe het er na meerdere keren wassen uitziet.