Cadeau inspiratie topic

Als je een Ottolenghi boek wilt geven//vragen zou ik voor Simple of liefst nog voor Test Kitchen: Shelf love gaan! Ik heb deze 2, Plenty More en heb Flavour een keer van de bieb geleend. Ik eet zelf geen vlees en vis en er staat alsnog genoeg in Simple. Ik ben zelf overigens wel handig in ingrediënten vervangen, dat is bij de recepten soms nodig. Shelf love kan ik me stom genoeg even niet herinneren of het wel/niet volledig vegetarisch is maar dat is met ingrediënten die je meestal wel thuis hebt staan. Plenty More vind ik geen aanrader (lange, ingewikkelde recepten).

Ander vega boeken die ik zelf niet heb maar wel goede verhalen over heb gehoord: Vegabijbel of Veganbijbel. Wij koken veel uit de Groene Bakplaat. En op mijn lijstje staat nog Azië van Meera Sodha (Aziatische recepten maar dan vega(n)).

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!! Ik ga deze allemaal even inkijken, degene vroeg wel specifiek deze (“die met de ui op de voorkant”) maar ik denk meer omdat hij heeft gehoord dat dat vega is en z’n zus Simpel al heeft (die hij indien gewenst kan lenen).

1 like

Ik heb uiteindelijk een ninja wallet tool en een blokje post it met op de achterkant origami instructies. Nu hopen dat ze allebei op tijd komen.
Nogmaals dank voor julliee tips

1 like

Ik vind dat je al best een lijstje hebt hoor! Maar:
bordspel, kookboek, waterfles (magbak oid) chillsokken voor thuis, plantje, it takes two voor de playstation, mooie glazen, pepermolen, telefoonhoesje met initialen, zo’n afgesloten ecosysteem, foto van jullie als tekening laten maken?

2 likes

Aantal cadeaus die ik afgelopen jaar heb gegeven/dit jaar ga halen: goede cocktailshaker (tips welkom), leuke muts, lokale drank, autoparfum, van die grote fluffy sloffen, print van een leuk kunstwerk, melkopschuimer, fijne kwaliteit badjas - m’n vriend was hier zo blij mee en draagt ‘m bijna elke dag na het douchen, wat ik weer heel leuk vind staan :grin:

Poffertjespan vind ik trouwens heel leuk, ga dat op m’n eigen lijstje zetten haha!

1 like

Ik heb mooie (bier) glazen geven. Misschien leuk voor bij de port?

1 like

Meer kado ideeën please :sweat_smile: ik heb de bekende advent kalender gegeven voor in de slaapkamer. En voor onder de boom doe ik een mooie fles whiskey.

2 likes

Dit is idd echt een superleuk spel!! En heb je zelf ook nog wat aan :stuck_out_tongue_winking_eye: houd niet zo van de typische playstation spelletjes maar dit is heel leuk om te spelen

2 likes

wij hebben deze en die is prima!

Is er ook in het goud en rose goud. Vereiste van de cocktailshaker was volgens mijn vriend wel dat hij tweedelig was, en niet zo’n dopje heeft (want, dan past er meer in ofzo). Dus dat je de cocktails uitschenkt met dat ding met dat spiraal (ekte kenner hier hoor)

1 like

Dingen die ik aan mijn vriend geef/heb gegeven:

• Weber gasbbq bijbel
  • pakket om negroni’s te maken (drank, mooie glazen en ijsblokjesvorm)
  • boek the atlas of furniture design
  • kasjmier huispak
  • vitra toolbox
  • airpods
  • mega fles tabasco
  • espressokopjes
  • leren macbookhoes
5 likes

Cadeaus voor kerstspel dobbelen, kleine en grote formaat cadeaus iemand ideeën?

losse thee?

2 likes

Wat wil hij ermee gaan doen? Fruit inmaken ofzo? Want dan zou je misschien daar nog accessoires voor kunnen kopen en misschien een boek met recepten?

3 likes

Sokken, koffiecupjes (als hij die gebruikt), zakken drop of nootjes, vogelvoer? (Weinig dingen waar mijn vader zo blij van wordt als van vogelvoer haha)

2 likes

Wat voor soort kruidenmixen worden er gemaakt? Kun je eens wat noemen? Ik ben benieuwd of er bv Indonesische kruiden/gerechten instaan (voor bv nasi) maar ik kan niet echt vinden op welke keuken het boek zich richt.

Bepaalde crackers of nootjes? Misschien je moeder appen of je vader van iets stiekem veel eet?

Tip voor de mensen die dus cocktail gerelateerde cadeau’s kopen, zo’n apparaat om crushed ice mee te maken is ook handig voor bijvoorbeeld mojito’s. Ik heb het zelf een hele tijd terug gekocht bij Casa, maar het zal vast ook wel via Bol of een andere webshop te koop zijn. Echt zo’n ding waar je niet aan denkt, maar wel leuk is voor erbij.

Ja natuurlijk, ik heb het boek zelf. Maar oa: Kruidenbotermix, café de paris-mix, viskruiden, chilimix, Stroganoffkruiden, Tikki Masala, Nasi, bamikruiden, satesaus kruidenmix, kerriepoeder,paella-kruidenmix, macaroni mix, kebab kruidenmix, boboti, koekkruiden etc.

Dit is uit spice wise 1. In het tweede deel staan wel veel meer buitenlandse mixen in. In deel 1 is het een beetje 50/50. Als je graag met pakjes en zakjes kookt maar het liever zelf wilt mixen dan is dit boek sowieso een aanrader. Er is nu ook een derde deel uitgebracht en die heeft allemaal kruidenmixen voor groentes. Is ook een hele leuke!

3 likes

Mijn vriend is jarig komende maand en word 25.
Ik wil hem 25 cadeautjes geven.
Ik ben al een eind maar misschien hebben jullie nog leuke originele ideeën. Zijn passies zijn geschiedenis, speciaalbier, nieuwe steden ontdekken, wielrennen.

2 likes

Help mij aub! Mijn ouders zijn een ramp om cadeaus voor te kopen. Heb een boek voor ze en overweeg een sjaal en handschoenen voor beide. Omdat ik niks weet. Of matchende huispakken ( gaat een van de twee niet dragen). Help help help. Een cadeau voor koppels. Weekend weg is lastig met Corona en risicogroep.

1 like