Cadeau inspiratie topic

Je zegt het eigenlijk zelf al: behalve eetmomenten zit ze in dr stoel. Neem haar lekker mee naar buiten! Daar doe je die mensen echt het meest een plezier mee. Leen een rolstoel van de instelling en lekker wandelen. Als je iets tastbaars erbij wil geven, een lekker dekentje tegen de kou😊

3 likes

Is er geen oude foto waar ze waarde aan hecht die je kunt laten inkleuren? Misschien een beetje veel gedoe maar ik heb het idee dat ouderen nostalgische cadeaus ook altijd waarderen.

4 likes

Mooi idee! Het gaat om een ex buurvrouw met moeilijk leven dus zou een foto niet zo weten. Wel een goed idee voor mensen met nog een opa of oma.

Als t ff kan qua weer wordt ze ook meegenomen naar buiten hoor. Er is helemaal een eigen rolstoel aangeschaft hiervoor. Er zijn ook wel activiteiten in t huis maar dat doet ze niet uit zichzelf.

2 likes

Ik gaf mijn oma vaak geurstokjes omdat ze vanwege veiligheid geen kaarsjes meer kon hebben. Zo had ze toch iets leuks/‘luxe’ voor in huis wat geen prul was dat onderin een kast belandde (want leeg flesje gooi je uiteindelijk gewoon weg)

Edit: moet je mss wel uitleggen wat geurstokjes zijn haha :sweat_smile: Dat moest ik bij mijn oma iig iedere x opnieuw doen (geen dementie oid, gewoon wat slechter geheugen) maar dan was ze wel steeds heel verrast dat zoiets bestond en vond ze het heel leuk

13 likes

Ik wil een brievenbuspakketje samenstellen voor mijn vriend die corona heeft. Hebben jullie nog leuke ideeën? Ik kom niet veel verder dan vreterij. :sweat_smile:

Offfff bedenk ik me net. Ga ik morgen naar de Zuivelhoeve en koop ik daar vanalles en maak ik een borrelpakketje. Hij zal het uiteindelijk op zaterdag ontvangen.

2 likes

Ik wil een pakketje samenstellen met dingen die je mist als je niet meer in Nederland woont. Iemand leuke ideeën?

1 like

Stroopwafels en hagelslag

3 likes

Vacuüm verpakte kaas

Luisterboek, mooie plant voor op haar kamer of een amaryllis bol (hoeft geen water, groeit mooie bloem uit). Geurstokjes of theelichtjes.

1 like

Worstenbroodjes, ontbijtkoek, speculaasjes, zuurkool

4 likes

Inderdaad paprikachips, nootmuskaat, (de ingrediënten voor) boemboe en pindasaus, gebakken uitjes, kroepoek.

Ik ben wel benieuwd waarom nootmuskaat? Ik dacht dat dat een specerij is die overal gebruikt word en zeker niet typisch Nederlands is. Of is het hier erg goedkoop in verhouding oid?

1 like

Ik gebruik dat regelmatig, maar kan het altijd slecht vinden in het buitenland. Maar misschien ligt dat aan de landen waar ik gezeten heb.

2 likes

Op die manier, ik snap het! Dan is het wel logisch idd. Kan je weer lekker gekookte spruiten met nootmuskaat eten.

Ik geef mijn vriend een koekjestrommel met zijn favoriete koekjes (lang verhaal zit erachter). Hij zou ook heel blij worden van een zak lekkere koffiebonen (nog blijer van gemalen koffie).

3 likes

Ik zoek een nieuw gadget om cadeau te doen aan mijn vriend. Hij heeft al veel maar ik dacht een soort weerstation of iets van een bluetooth knop om muziek mee te bedienen op je bureau. Maar eigenlijk hebben we gewoon zo’n Google home ding waar we alles aan vragen. Mocht iemand iets weten wat handig of leuk is dan hoor ik het graag.

Misschien een plantsensor zodat je in een app kunt tracken of je plant water/licht/voeding nodig heeft?

2 likes

Misschien een Netatmo slim weerstation. Is een binnen en buiten unit en meet van alles. Eventueel uit te bereiden met regensensor. En via telefoon kan je alles uitlezen.

Een goede vriendin van mij is jarig en nu heeft ze als cadeautje iets heel praktisch voor in de keuken gevraagd. Dat heb ik gekocht maar nu heb ik toevallig ook laatst een satisfyer pro 2 gekocht die ik zelf niet ga gebruiken omdat ik van mijn date een vibrator cadeau heb gekregen met Valentijnsdag haha. En ik twijfel nu om de satisfyer ook aan haar cadeau te geven. Zouden jullie dat leuk vinden om te krijgen als cadeau van een vriendin of niet echt gepast/ongemakkelijk? We hebben het eigenlijk niet zo vaak over seks maar ze is wel nuchter dus dacht misschien kan het wel.

5 likes

Ik heb hem zelf ook gekregen van mijn vriendinnen, mijn ouders waren er gewoon bij toen ik hem kreeg, was niet ongemakkelijk en ik geef hem zelf ook regelmatig!

1 like