Cadeau inspiratie topic

Een zilveren boekenlegger?

1 like

Een mooie (gegraveerde) pen

5 likes

Ja, heel tof!

Of een chique vulpen (misschien samen met anderen), of een gegraveerde pen, bijvoorbeeld met de datum van de promotie. Of een in leer gebonden notitieboekje met naam/datum erin gegraveerd. @Lumos

2 likes

Aah, super ideeën! Merci voor jullie suggesties :slight_smile: Ik denk dat het een ex libris-stempel wordt!

4 likes

Ik word meegenomen op een midweek vakantie.
Uiteraard wil ik eten betalen enzo maar ook een cadeau van/voor het gezin.
Ik dacht nog aan een portret tekening maar ik heb alleen van hun samen allemaal een slechte kwaliteit foto.

Iemand een leuk idee?

Nadeel, ze hebben alles wat te willen en kunnen lopen wat ze willen dus ik moet creatief zijn.

Misschien kun je op vakantie een mooie foto van ze maken en het dan laten tekenen of afdrukken? Dan hebben ze ook een mooie herinnering aan de vakantie

4 likes

Of een fotoboek(je) van de vakantie?

5 likes

Een activiteit op vakantie organiseren & betalen? Doen wij vaak bij mn ouders. Bv boottocht, rondleiding ergens, auto huren + uitje.

4 likes

Moeilijke situatie. Ik begrijp dat het vreemd voelt om een kraamcadeau te geven. Wat ons heel goed geholpen heeft is een luisterend oor, kaart met oprechte tekst, hulp bij praktische zaken. Maar toch voelde het ook fijn om een kraamcadeau te krijgen, want de baby is geboren en dat mag gevierd worden, hoe onzeker ook. Sorry niet echt nuttige tips verder.

Edit: onze dochter was niet prematuur, maar lag op de NICU. Andere situatie, maar ook onzeker. Een boekje om op te schrijven wat er allemaal gebeurd, zodat ouders dit later terug kunnen lezen?

4 likes

Onze dochter was ook veel te vroeg en heeft ook weken op de Nicu gelegen. Idd wat Planten zegt, ik vond het ook heel fijn om een cadeautje te krijgen want het moet gevierd worden hoe onzeker het ook was.

Ik vond een gepersonaliseerd cadeautje heel leuk. Misschien een knuffeltje, mooie doek of lakentje met de naam laten borduren. Wij hebben ook een leuk boek gekregen met ‘het verhaal van’

1 like
6 likes

Hele goede ideeën heb ik hier al gelezen.
Wat ook een hart onder de riem steekt bij de ouders: geef kraamkost!

Maak een lekkere ovenschotel die ze enkel maar hoeven op te warmen of 's avonds in de oven kunnen plempen. Zo hebben de ouders iets lekkers, huisgemaakt en voedzaam te eten en hoeven ze hier zelf geen tijd of moeite in te stoppen.

Ik maak wel eens, in grote porties en dan aparte bakjes zodat ze eventueel kunnen invriezen: veggie bolognaisesaus (zodat ze enkel nog pasta hoeven te koken), chili sin carne, lasagne of quiche.

5 likes

Er bestaan ook speciale geurdoekjes voor in de couveuse. De moeder slaapt hier dan een nachtje mee zodat het haar geur opneemt. Ze kan deze dan later bij de baby in de couveuse leggen zodat de baby zijn/haar moeder kan ruiken. Wij hebben dit toen aan mijn nichtje gegeven en ze was er erg blij mee!

Edit: hier had ik ze vandaan https://kleinebinky.nl/geurdoekjes/

4 likes

Ja dit niet iets wat ze standaard doen in het ziekenhuis? Vind dit een mooi cadeautje hoor. Maar eigenlijk zou dat goed zijn als standaard voor alle couveuse baby’tjes denk ik! :hushed:

Ik weet het niet? Ik heb m’n nicht er niet over gehoord. Zou wel mooi zijn als dat standaard is!

2 likes

Mijn schoonzus haar kleine meid was ook te vroeg geboren, en toen heeft ze een popje/knuffel laten maken in de grootte en het gewicht van de baby. Misschien is dat wat? Zij vond er veel troost in

3 likes

Ik haal meestal bij de kaasboer of traiteur allemaal lekkere kazen en hapjes, vind spullen voor in huis zo smaakgevoelig idd en zou daar zelf ook echt niet blij van worden.

10 likes

Dit is een leuk persoonlijk en heel handig cadeau!

6 likes

Een luxe geurkaars?

5 likes

Hi @Mandy29, welkom op het forum. Het is niet toegestaan om promotie te maken voor je eigen webshop. Lees graag de huisregels even goed door. Je bericht is dan ook verwijderd.

1 like