Cadeau inspiratie topic

Ik heb een lijntjestekening laten maken, in een mooie lijst gezet.

3 likes

Deze heb ik na de tip van @grace eerst aan mijn vader gegeven en gaat zondag naar schoonmoeder. Echt een leuk cadeau. Als je op uitstapje bent, kun je ook meteen foto’s naar de lijst versturen. Mijn ouders zijn helemaal enthousiast.

3 likes

Ik lees dat je al een kado hebt, maar ik geef m’n moeder altijd een knutselkado wat mn kind heeft gemaakt (dit jaar geven we een zelfgeschilderde mok met beste oma). Dit vind ze altijd heel erg leuk! Daarnaast wel de geijkte kadoos zoals bloemen/luchtje/nagellak, maar zo is er ieder jaar toch iets extra’s

Edit: en niet duur!

4 likes

Snap ik hoor! Ik doe ene keer wat kleins, en dan weer wat groters. :hugs: Hier vinden ze ook alles leuk haha, dus dat scheelt wel!

1 like

Oh ik heb helemaal niet gekeken hoe duur het is haha, dus geen idee. Leek me een toepasselijk cadeau ;). Het gaat om het gebaar toch, niet het formaat cadeau. Mijn moeder krijgt ook niks groots, die is vorige week ook nog jarig geweest haha. Ben weer door mn ideeen heen.
Zo’n warmtekussen lijkt me ook een goed cadeau, klinkt alsof je moeder daar ook veel plezier van gaat hebben!

2 likes

Bij mijn ouders ook een groot succes!

6 likes

Geen tips maar ik vind het zo lief en mooi dat een vader gedoopt kan worden. (Alsof ik ergens de overtuiging heb dat alleen baby’s gedoopt kunnen worden.) Hoop dat-ie een hele fijne dag gaat hebben.

3 likes

Is zeker heel mooi. Hij is als baby ook gedoopt maar hij wil bewust als volwassen ook gedoopt worden. Hij dacht dat wij er niet bij wilden zijn, omdat de rest niet gelovig is. Maar ik wil er graag bij zijn om dat het voor hem belangrijk is.

7 likes

Berenburg en een boeket witte bloemen klinken wel goed! Als je het in de kerk geeft dan kan het zijn dat men je wel wat apart aan kijkt als je drank geeft, ik heb het nog nooit gezien, maar ik zou daar niet teveel over in zitten. Cadeaus zijn zo persoonlijk.

En anders misschien nog een speciaal glas waar je de datum in laat graveren of op een pen oid.

4 likes

Dat is wel een leuk idee een gegraveerd borrelglaasje.

2 likes

Vind het echt superlief dat je gaat! Ik ben ook volwassen gedoopt maar vond het best ingewikkeld niet gelovige mensen uit te nodigen!
Er worden meestal ook veel dagboeken gegeven met voor elke dag een korte tekst en/of vraag. Maar geen idee of je pa dat dan wel leuk zou vinden.

2 likes

Ik zoek een cadeautje als bedankje voor mijn ouders. Die zijn tijdens onze week vakantie een keer of drie naar ons huis gekomen om voor de kat en tuin te zorgen. Superlief. Ze hebben zelfs wat schoongemaakt in huis. Ik weet alleen niet wat we kunnen geven als bedankje, ze hebben niet echt heel uitgesproken dingen die ze leuk vinden. Misschien een activiteit, maar bijv. high tea is leuk voor mam maar niet voor pap. Ik zoek dus een uitje of een ding waar ze allebei plezier aan kunnen beleven. Ze zijn 60 en 70 plus

1 like

Misschien gewoon wat quality time? Nodig ze uit voor een (uitgebreid) diner bij jullie.

1 like

Bezoekje aan orchideenhoeve

5 likes

Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gegeven hebt en hoe doe je cadeau vond?

@velours een bon om uit eten te gaan of twee bioscoopkaartjes. De orchideeënhoeve vind ik ook echt een leuk idee. Is echt een heel gezellig en mooi park met prachtige bloemen. En er is hier al eens een aantal keren een elektrische fotolijst oid gedeeld. Misschien is dat nog wat.

1 like

Voor werk maken we een kraammand voor een collega die op verlof gaat, we moeten er allemaal een klein cadeautje in doen voor ongeveer 5 euro. Vind dit heel moeilijk, want wil niet dat het een doos vol prullen wordt waar ze uiteindelijk niks aan heeft. Heb zelf nog geen kindjes en ben gewend om bij vriendinnen altijd te vragen wat ze willen hebben en dat te kopen. Iemand leuke of handige ideetjes wat ik zou kunnen geven in dit geval?

1 like

Een leuk voorleesboek, een outfit van de zeeman, hydrofiel doek van de hema, slofjes, een fijn verzorgingsproduct voor de moeder

1 like

Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik probeer bij vriendinnen of collega’s ook altijd te vragen. Vaak hoor ik terug: een cadeaubon, voor bijv de Hema of Prenatal. Of een cadeautje voor als het kindje al iets ouder is, bijv een (knisper)boekje of een kledingstuk in een iets groter maatje, omdat ze vaak al heel veel newborn maatjes krijgen en daar zo weer uit zijn gegroeid

2 likes

Kleding is smaakgevoelig, als je dat doet dan iets neutraals. Ik kreeg veel kleding wat niet mijn smaak was of verkeerde maat en seizoen.
Ik kreeg weinig speelgoed, een boekje, iets wat rammelt, oball, bijtring, iets met een spiegeltje, kadobon etc. Hydrofiel of spuugdoekjes van badstof kan je nooit genoeg hebben.
Misschien iets voor de moeder zelf.

3 likes

Spuugdoekjes, hydrofieldoeken, aqua billendoekjes, knisperboekjes, stoffen boekjes of zwart wit boekjes.

Vooral die eerste 3 kan je volgens mij nooit echt genoeg van hebben :sweat_smile:

2 likes