Cadeau inspiratie topic

Het was meer als goedbedoelde verzekering bedoeld dat je ook zonder ‘speciaal geslaagd persoonlijk’ cadeau heel goed kan doen. Alleen al de moeite die je ervoor lijkt te doen zorgt dat het een succes is.
En een uitje is top, herinneringen zijn voor mij in ieder geval onbetaalbaar.

2 likes

Vind hij klussen echt leuk om te doen? Kan je daar niet iets van workshops oid in vinden? En anders misschien iets in de richting van klussen zoeken wat leuk kan zijn. Bijv. zelf messen maken of als hij meubels maken wle een leuke uitdaging vindt, vraag je een mooi ladekastje voor in de woonkamer. Of als hij graag in de tuin bezig is een bon om wat leuke planten uit te zoeken.

Het is idd heel lastig cadeaus zoeken. Maar wat @Suikerklontje doet met een mok vervangen is super leuk. Dan maak je van iets praktisch een cadeau. (waarschijnlijk belandt alsnog de helft van de mokken in de auto=) Misschien dat op die manier nog best wat te bedenken is.

Een mooie zachte handdoek met foto of geborduurde tekst voor na het douchen. Duurdere douchegel, gewoon omdat het leuk en lekker is en hij het vast gebruikt. Als hij elke dag kaas als broodbeleg heeft, koop je nu brandnetelkaas/nagelkaas. Toetje na het eten, vervang je dat voor iets wat hij heel lekker vind maar wat je niet vaak koopt. Wast hij altijd af, theedoek met een foto van het gezin eropnof borduur zijn favoriete uitspraak erop. Als hij graag chips eet, dan doe je een mand vol met zakken chips, doorzichtig folie er omheen en een mooie strik en het is ineens niet meer ‘saai’ chips.

Het is ook wel een kwestie dat hij het leert waarderen/zien denk ik, cadeaus. Dat kan wel groeien weet ik uit ervaring. Hoeft niet natuurlijk maar toch door steeds aandacht er aan te schenken is het steeds meer een ding en zal die het jammer vinden dat je eens niks geeft. Gok ik.

1 like

Misschien niet het juiste topic voor deze reactie, maar ik snap niet zo goed waarom je jaar in jaar uit zoveel (mentale) moeite doet om een cadeau uit te kiezen voor iemand die er blijkbaar helemaal niets om geeft. Doe je het dan echt voor degene voor wie het cadeau is of meer voor jezelf?

Misschien kun je iets anders afspreken in plaats van het geven van cadeaus. Desnoods niks, maar dan ben je in ieder geval van het gedoe af. Een cadeau geven moet tenslotte in de basis iets leuks zijn voor beide kanten, denk ik! Ik heb bijvoorbeeld met een vriendinnengroep ook afgesproken dat we geen cadeaus meer geven voor verjaardagen (in de praktijk wordt er toch vaak iets kleins gekocht om niet met lege handen aan te komen, haha, typisch), maar dat we minstens 1x per jaar heel lekker uit eten gaan, of een weekendje weg.

4 likes

Een vriendin van mij heeft haar vriend onlangs een proefles vrachtwagen rijden gegeven (is gewoon een uitje die je kan boeken). Wellicht leuk? Omdat het Dana ook specifiek voor hem alleen is en hem dan in het zonnetje te zetten

2 likes

Dit klinkt echt 100% als mijn stiefvader. Die heeft ook geen hobby’s, wil alleen maar functionele of praktische cadeaus (voor kerst had hij een regenpak en een fietstas op zijn lijstje, want hij moet tegenwoordig wat vaker naar werk fietsen). Hij heeft een grote verjaardag dit jaar, en we geven hem nu een uitje, ik ben heel benieuwd hoe dat aan gaat komen :sweat_smile:

Linesbyesmee op instagram!

2 likes

lala.lines op insta maakt ook hele leuke!

3 likes

Klinkt alsof je voldoende keuzes hebt.

2 likes

Ik kom net op instagram toevallig juliablauwillustraties tegen

3 likes

Oh die onthoud ik ff. M’n vriend vind dat mega vet.

1 like

Wat leuk dat hij zo enthousiast is! Hopelijk smaakt dit naar meer en gunt hij zichzelf ook dit soort dingen bij niet praktische zaken. :smile:

2 likes

Mijn zus gaat trouwen en ik weet echt geen huwelijkscadeau. Ik wil maximaal ongeveer 100 euro uitgeven denk ik en mijn gevoel zegt dat het leuk is iets blijvends te geven, maar ben ook bang dat veel dingen erg smaak gevoelig zijn.

2 likes

Een mooie vaas?

1 like

Is het een oud huis? Van het huis van mijn ouders heb ik de oude bouwtekeningen etc kunnen opvragen bij de gemeente. Daar zat ook een hele toffe tekening bij van het vooraanzicht van het huis toen de dakkapel moest worden goedgekeurd, kwam uit 1932.

2 likes

Mijn man is officieel Nederlander gevonden en nu wil ik hem een leuk pakket geven met Nederlandse dingen. Sowieso klompen, maar heeft iemand nog tips voor dit soort dingen die je wel gaat gebruiken? Die Nederlandse sokken van Happy Socks zijn bijvoorbeeld leuk, maar die heeft hij al gekregen toen hij slaagde voor zijn inburgeringsexamen. Ik wil dus geen houten tulpen of andere onzin, want dat staat toch maar te verstoffen.

10 likes

Een paar schaatsen, stampotstamper (met ingredienten), pannen/flessenlikker, zelfmaakpakket tompouces?

4 likes

Een pot mayonaise voor bij de p.atat

3 likes

Oh jongens wat een leuke ideeën al!

@Falafel oh goeie ideeën, we gaan nog een feestje vieren waarschijnlijk dus dan komt dat sowieso op tafel.

7 likes

Oeh of een poffertjespan!

5 likes

Een kaasschaaf? Ik ben Belgische en hier is dat bv niet gebruikelijk om je kaas te schaven dus ik vind dat iets typisch Nederlands :smiley:

6 likes