Cadeau inspiratie topic

Er zijn best veel New York kookboeken. Als New York dit mij nog steeds leuke herinneringen.

2 likes

Wat geven Turken elkaar onderling als bedankje?

De “Turk” naaister repareert dingen vaak gratis voor mij. En wil hem daar graag voor bedanken. Kan natuurlijk met chocolade bloemen en een kaartje maar wou keer wat anders.

De Turk naaster en dan hem. Is het nou een man of is een vrouw? Ik zou sowieso kiezen voor Turkse ipv Turk maar ik snap sowieso niet wat diens afkomst te maken heeft met een cadeautje.

18 likes

@anon3219017 tis lief bedoeld hè. Ik wou juist een turks cadeautje geven omdat er dan na mijn idee meer aandacht en gebaar bij zit.

1 like

@keekie @kaneel @Salmiak @Yzile Bedankt voor de leuke ideeën! Ik ga er even over nadenken, maar denk dat ik haar dollars ga geven en op zoek ga naar een voorstelling in de periode dat zij er is.

4 likes

Een handgeschilderd keramisch kommetje met wat lekkers erin?

Edit: niet turks, maar je kan ook een cadeaubon geven voor een (online) winkel waar ze stoffen enzo verkopen, als ze zelf kleding oid maakt.

“Turk” tussen haakjes :clown_face:

12 likes

Ik kende iemand die Marokkaan zei en dan aanhalingstekens in de lucht maakte :slightly_smiling_face:

2 likes

Oprechte vraag. Wat is hier verkeerd aan?

3 likes

Komt behoorlijk denigrerend over.
Net alsof je het over een minder iemand hebt

4 likes

aanhalingstekens zie ik als een soort van bijzonderheid of opmerkelijks ofzo in een zin. vind ik indd behoorlijk denigrerend overkomen

Gewoon Turkse kledingmaker

3 likes

Of: gewoon kledingmaker. Maar inderdaad zonder “.

6 likes

Zo bedoelde ik het niet. Excuses zal er op letten.

1 like

Turkse wou ik erbij zetten omdat ik op zoek was naar Turks bedankje.

2 likes

Ja, in deze context snap ik het wel.

Maar goed. Ik zou gewoon een leuk presentje kopen. Wel lief bedoeld van je!

1 like

Wij hebben toen hun trouwkaart op een borrelplank laten graveren.
Was een erg geslaagd cadeau.
Was via hout-plank.nl en iets van €35.
We hadden er van alles bij, maar dat was onze keuze

2 likes

Even een ongevraagde tip, maar ik heb vandaag een gepersonaliseerd voorleesboek gegeven aan iemand die net vader is geworden. Het verhaal gaat over een kind wat naar het bos gaat met een volwassene. Kan je zelf invulling aan geven voor een vader/moeder/partner/vriend(in) etc. Hij was er heel blij mee!

4 likes

Mijn broer en ik zijn op dezelfde dag jarig, niet dezelfde leeftijd. Nu wil ik hem eens in het zonnetje zetten door ervoor te laten zorgen dat de dag alleen voor hem is ( ipv te delen met mij zeg maar). Alleen ik weet niet zo goed hoe? Iemand misschien tips?

1 like

Door met iedereen af te spreken dat jouw verjaardag ervoor/daarna pas wordt gevierd.
Alleen maar zijn lievelings dingen eten, kopen.
‘S ochtends al iets qua ontbijt laten komen of bestellen. Zijn favoriete uitje/plek bezoeken etc.

1 like

Oeh dat ontbijt laten bezorgen is een leuk idee. En idd even de rest op de hoogte stellen dat het zijn dag moet worden! Best voor de hand liggend eigenlijk. Dankjewel!

5 likes