Cadeau inspiratie topic

Mijn beste vriendin heeft een nieuwe baan en ik wil een kleinigheidje kopen. Ze is verpleegkundige in de ggz. Iemand inspiratie?

Misschien zo’n riem met zak waar je sleutels/telefoon in en aan kunnen als je zelf geen zakken hebt? Bij mijn werkgever moet je daar zelf voor zorgen, maar dat wisselt wel.

2 likes

In de ambulante ggz niet nodig maar dit is wel een heel goed idee. Thanks.

1 like

Ik heb een 70jarige Turkse volkstuinbuurman die heel veel in mijn tuin heeft gedaan toen ik net bevallen was en ik wil hem graag een cadeautje geven. Ik weet alleen echt niet wat (flashbacks aan dat ik ook nooit wist wat aan mn opa te geven). Wie heeft een goede tip? Ik kom zelf niet verder dan een bon voor het tuincentrum maar dat vind ik ook zo standaard.

5 likes

Aah ik denk dat zoiets wel een heel goed cadeau is hoor, heel lief!
Misschien is er een lokale kwekerij waar je iets leuks kan halen? En eventueel een cake bakken om erbij te geven. Ik denk dat je buurman het sowieso een leuk gebaar zal vinden dat je hem zo wil bedanken.

9 likes

Ah dat is een goede! Ik doe de tuincentrum bon en iets zelf gemaakt of gebakken. Ga nog jam maken met fruit uit de volkstuin dus dat is wel leuk denk ik.

14 likes

Ik zoek een verjaardagscadeau voor een vriendin die ik van studie ken, maar het probleem is dat we elkaar niet zo vaak zien en spreken dus ik weet niet zo heel goed wat zich allemaal afspeelt in haar leven momenteel zegmaar. Ze houdt wel heel erg van koken en bakken, kan ze ook super goed. En doet altijd mee met de Vierdaagse in Nijmegen. Iets van bloemen of planten is echt uitgesloten in haar geval haha. Iemand ideeën?

1 like

Misschien een hele mooie of meer ongebruikelijke bakvorm? Bijvoorbeeld een tulbandvorm (nordic ware), madeleinevorm of bakringen. Ik weet niet hoeveel ze al heeft, maar met deze dingen zou je mij heel blij maken haha.

5 likes

Oh wauw ja dit kende ik niet eens, wat een goeie tip!

2 likes

Als je niet weet wat ze al in haar assortiment heeft, dan is een cadeaubon van Dille en Kamille misschien ook leuk. Kan ze zelf los gaan in de winkel hahaha.

4 likes

Mijn vriend heeft promotie gemaakt en nu wil ik een soort overlevingspakketje maken voor zijn eerste werkdag in zijn nieuwe functie. Ik heb al: een kaartje, chocola, plantje voor op zijn bureau en biertje voor na de werkdag. Heeft iemand verder nog leuke ideeën om toe te voegen?

2 likes

Koffie, pepermunt, een spelletje ofzo, paracetamol tegen vervelende collega’s

4 likes

Een pen en notitieblok, lekkere smaak thee om thee mee te zetten (als hij dat drinkt), dropjes voor in de bureaula, een mok voor koffie, een foto van jou in een lijstje voor op zijn bureau :grin:

3 likes

Bureaukalender, eventueel gepersonaliseerd
Cup a soup
Instant noodles

2 likes

Een vriendin van mij gaat binnenkort op vakantie naar New York, hier kijkt zij al erg lang naar uit en nu is het zo ver. Binnenkort is ze jarig en ik zou haar graag een cadeau willen geven voor New York. Iets van een boek / iets met een plattegrond bijvoorbeeld? Of iets anders wat handig / leuk is.

Je kan online al dingen kopen voor daar zoals de New York pass ofzo. Daarmee kun je dan iets van 5 toeristische dingen doen die ze waarschijnlijk sowieso gaat doen. Als je je aanmeldt voor hun nieuwsbrief krijg je altijd veel kortingen gemaild haha

Edit: zie dat die pass best duur is. Misschien tickets voor zo’n hop on hop off your? Of een leuke voorstelling / optreden zoeken ergens en vast een kaartje kopen. Of een metrokaart voor alle dagen. Hoe suf maar zo handig!!

Een boek of een plattegrond zou ik zelf niet echt wat aan vinden omdat je toch alles digitaal doet. Maarja sommige mensen vinden dat wel leuk natuurlijk, ik ken je vriendin niet

4 likes

Oh leuk!! Misschien is ze al redelijk goed voorbereid qua reisboekje en activiteiten enzo? Tenminste, ik was dat wel toen ik ging, haha. Misschien iets van dollars halen zodat ze daar kan ontbijten/lunchen/… met wat dingetjes erbij voor in het vliegtuig? Wat lekkers, notitieboekje zodat ze een soort reisverslag kan maken. Dan denkt ze in ieder geval wel aan jou als ze ergens een koffietje haalt ofzo. Vind het trouwens echt een leuk idee dat je dan iets voor haar vakantie wil verzinnen!

2 likes

Misschien kun je een restaurant reserveren en haar een lunch cadeau doen?

Of iets totaal anders, als ze van Stranger Things of Friends houdt een kaartje voor die experiences: The FRIENDS™ Experience: The One in New York City | Fever

Of kaartjes voor Top of the Rock, the Summit of the Edge. Zo’n kano in Central Park? Row Boat Rentals and Gondola Rides in Central Park

Offff als je weet in welk hotel ze verblijft contact opnemen met dat hotel, misschien kun je champagne, een taartje en ballonnen ofzo regelen?

5 likes

Er zijn best veel New York kookboeken. Als New York dit mij nog steeds leuke herinneringen.

2 likes

Wat geven Turken elkaar onderling als bedankje?

De “Turk” naaister repareert dingen vaak gratis voor mij. En wil hem daar graag voor bedanken. Kan natuurlijk met chocolade bloemen en een kaartje maar wou keer wat anders.