Wij hebben echt dezelfde dingen in gedachten
sokken, kruiden voor in de keuken, een uitgeschreven recept, snoer met lichtjes op batterijen, zakje nootjes, een panty, een kraslot, flesje nagellak, als ze een huisdier heeft snoepjes daarvoor.
Ik ben alvast op zoek naar een kerstcadeau voor mijn vader. Vorig jaar heb ik zo’n metalen vogeltje van birdwise gegeveb. Dat was een grote hit! Maar dit jaar weet ik het niet. Hij houdt niet van standaardhobbys en koopt eigenlijk gewoon wat hij nodig heeft. Een activiteit vindt hij ook niet leuk .
Hij houdt wel van: planten en bloemen (maar hij heeft er al heel veel!), tuinieren, Feyenoord (ik denk aan Lourdes aan de Maas), decoratie zoals zo’n metalen vogel of beeldjes.
Iemand nog een gouden tip?
Een vogelhuisje, pakketje met vogelvoer of een eekhoorn voederhuisje (als die in de omgeving zitten)?
Iets van kerstdecoratie/verlichting voor buiten aan het huis of in de tuin?
Zo’n lichtboompje voor als hij een voortuin heeft, of een bal voor aan de vlaggenmast, of gewoon lampjes voor langs een raam.
Een vogelvoederlijst was een groot succes bij mijn vader + vader van mijn vriend. Er zijn meedere soorten en maten.
Dit is perfect, dank!! Dit past helemaal in z’n straatje.
Ik ga de mijne dit jaar een birdwise geven haha!
Een paar jaar terug heb ik hem een egelhuisje gegeven, was ook echt een hit!
Nog wat duurzame/low budget ideeën:
- jouw favoriete recept
- een gedicht
- een playlist (QR code maken en uitprinten)
- foto van jullie
Echt een leuk idee wel, nu heb ik ook zin om dit voor mijn vriendinnen te gaan maken, maar dat wordt niks meer qua tijd.
Voor wie op zoek is naar kleine cadeautjes: door heel Nederland staan automaten waar je voor € 4 een pakje met een klein kunstwerkje van lokale kunstenaars kunt kopen. https://www.pakjekunst.com/
Ohh dit is zo simpel maar zo leuk, vooral die playlist is heel passend! Oh en misschien had je het zelf al bedacht, maar mocht je toch een kalender voor je vrienden willen maken, het kan natuurlijk ook met 12 cadeautjes (of een willekeurig ander aantal). Ik weet ook niet of ik de 24 wel ga halen!
En een pakje kunst is ok leuk @176-716 thanks
Verder was ik uiteraard van plan er veel eetbaars / chocola in te doen, en ben eigenlijk niet opzoek naar dingen zoals geurkaarsen en douchegel etc, sorry had ik er even bij moeten zetten.
Dankjewel hiervoor. Je beantwoorde niet mijn vraag, maar ik las je antwoord en een eekhoornvoederhuisje is echt het perfecte cadeau voor mijn vader en zijn vriendin En iets wat ik echt nooit zelf had bedacht.
Ja grappig, dit ga ik ook onthouden voor mijn schoonmoeder!
Dagje Efteling?
Rondvaart tochtje?
Maar wat voor interesses heeft je vriend? Misschien wordt het dan wat makkelijker om er suggesties voor te geven.
Houdt ie van voetbal? Meeste stadions hebben wel een ouder/kind vak.
Het is dat je kind te jong is om te karten, anders was dat wat.
Dagje naar een waddeneiland?
Naar een hysterische kerstmarkt ergens?
Misschien een soort (warm!!) zwemparadijs? Weet niet of dat onder pretpark of sportieve activiteit valt maar is met een dreumes ook leuk!