Cadeau inspiratie topic

Voor wie op zoek is naar kleine cadeautjes: door heel Nederland staan automaten waar je voor € 4 een pakje met een klein kunstwerkje van lokale kunstenaars kunt kopen. https://www.pakjekunst.com/

9 likes

Ohh dit is zo simpel maar zo leuk, vooral die playlist is heel passend! Oh en misschien had je het zelf al bedacht, maar mocht je toch een kalender voor je vrienden willen maken, het kan natuurlijk ook met 12 cadeautjes (of een willekeurig ander aantal). Ik weet ook niet of ik de 24 wel ga halen!

En een pakje kunst is ok leuk @176-716 thanks :smiley:

Verder was ik uiteraard van plan er veel eetbaars / chocola in te doen, en ben eigenlijk niet opzoek naar dingen zoals geurkaarsen en douchegel etc, sorry had ik er even bij moeten zetten.

1 like

Dankjewel hiervoor. Je beantwoorde niet mijn vraag, maar ik las je antwoord en een eekhoornvoederhuisje is echt het perfecte cadeau voor mijn vader en zijn vriendin :ok_hand:t3: En iets wat ik echt nooit zelf had bedacht.

1 like

Ja grappig, dit ga ik ook onthouden voor mijn schoonmoeder!

2 likes

Dagje Efteling?

4 likes

Rondvaart tochtje?
Maar wat voor interesses heeft je vriend? Misschien wordt het dan wat makkelijker om er suggesties voor te geven.

4 likes

Houdt ie van voetbal? Meeste stadions hebben wel een ouder/kind vak.

3 likes

Het is dat je kind te jong is om te karten, anders was dat wat.

3 likes

Dagje naar een waddeneiland?

3 likes

Naar een hysterische kerstmarkt ergens?

3 likes

Misschien een soort (warm!!) zwemparadijs? Weet niet of dat onder pretpark of sportieve activiteit valt maar is met een dreumes ook leuk!

5 likes

Geen idee of het in de buurt is maar het drielandenpunt? Leuke torens te beklimmen dus sportief en grote speeltuin voor dreumes.
Eventueel combineren met kerstmarkt of andere wandeling/fietstocht.

2 likes

Glow in the dark midgetgolf?

4 likes

Hier ben ik vorig jaar geweest en dat was fantastisch! Het is alleen niet een echte avondvulling, ik zou het combineren met een (mid)dagentree.

3 likes

Wat is leuke merchandise van een Nederlandse sportclub (voetbal, basketbal of tennis) voor een niet-Nederlandse jongen van 12?

Ik ben op jacht naar een kerstcadeau voor mijn neefje en de suggestie (opdracht :joy:) van m’n schoonzus is om een sporttop mee te nemen van een Nederlandse club. Maar ik ben zelf helemaal niet into deze sporten. Eerder heb ik weleens een oranje pakje van het Nederlands elftal gegeven dus ik wil nu wat anders.

Deze vind ik wel mooi/cool:
Feyenoord T-shirt Captain Kids | Officiële Feyenoord Fanshop

Maar misschien hebben jullie nog andere suggesties? Wat is het meest cool/geschikt voor iemand die waarschijnlijk niks weet van Nederlandse clubs?

5 likes

Wonen ze ook niet in Nederland? Ajax of Feyenoord lijkt me prima idd

Nee ze wonen niet in Nederland idd, dus daarom dacht ik ook aan een grote club. Ik kan wel de club uit m’n eigen stad doen maar… tja… :upside_down_face:

Ja leuk toch! En dan iets eten uit de stad erbij ofzo

2 likes

Ik zou juist wel de club uit je eigen stad doen. Veel leuker dan de ‘bekende grote 3’.
En als je dan toch een van de klassieke grote 3 doet, zou ik eerder Ajax (of psv) doen dan feyenoord. Ajax is internationaal veel bekender en ik denk psv ook

9 likes

Ik moet iets voor mijn broertje een cadeau verzinnen en dat is altijd al rampzalig, maar door omstandigheden nog lastiger dan normaal.

Over het algemeen is hij iemand die als hij iets leuk vindt/graag wil, het direct koopt. Normaal kon ik nog voor een doe-kado/ervaring kiezen (zoals een comedy-avond) maar dit is nu geen optie. Zonder in teveel details te treden, maar fysiek is dat gewoon even geen optie.

Ik dacht: onder het mom: Als je zelf al alles hebt, dan maar iets voor je hond?

Hij heeft een vrij grote actieve hond, iemand nog ideeën? Iets voor mijn broertje zelf zou nog leuker zijn. Maar dat is gewoon lastig.

Budget is vrij flexibel omdat we ook een feestdagen/verjaardag combi kunnen maken bij een groter cadeau.

1 like