Cadeau inspiratie topic

Super leuk! In tijdschriften kan je ook mooie platen vinden! Bladzijden uit (woorden) boeken, bladmuziek enzovoort is ook leuk. Of verpakkingen herbruiken. Zoveel mooie doosjes en kleuren! Ik bewaar altijd cadeaupapier en herbuik dat dan. Met stof kan je ook mooi inpakken.

Ik vind wel dat een met zorg ingepakt cadeautje op wat voor manier dan ook, de ervaring nog leuker maakt.

5 likes

Wow nice, wat een slim idee

1 like

Ik ben onlangs geopereerd en de 2 verpleegkundigen die me daarna hebben verzorgd, waren zo zorgzaam en goed. Ik ben morgen in de buurt en wil iets afgeven maar wat is leuk? Chocola vind ik zo meh (prima hoor maar na alle Sint letters etc komt het ff m’n neus uit). Een plantje anders?

1 like

Plantjes zijn altijd leuk, soms zijn instellingen alleen heftig met dingen voor jezelf houden. Als het een ziekenhuis was dan zou ik het niet geven. Kaartjes zijn altijd leuk want dan kunnen mensen daar later nog naar terugkijken.

*het zijn verpleegkundigen. Verpleegster is een heel oud woord uit de tijd dat het nog geen officieel vak was maar een ‘roeping’

1 like

Ik werk in een iets ander werkveld maar een persoonlijk kaartje met een lieve tekst wordt echt gewaardeerd. In de eerste jaren dat ik werkte had ik al die kaartjes bewaard en las ze wel eens terug als ik een rotdag op werk had gehad.

Evt nog een grote snoeppot of een aantal pakken koekjes voor het team.

6 likes

Tnx voor je reactie!
Ze noemden zichzelf zo maar idd heb het aangepast

1 like

Mooie (gedraaide) kaarsen met een kaartje erbij? Ook leuk voor de winter nu.

2 likes

Voor mijn team wil ik voor iedereen een kleinigheidje kopen om ze te bedanken voor hun inzet dit jaar. Heeft iemand misschien een origineel idee? Wil het liefst geen cadeaukaart aan ze geven…

Misschien een set met warme sokken/kruik/ mooie kaarsen?

2 likes

Een uitwisbaar notitieboek? Ik heb zelf een Moyu en vind die het fijnst, maar heb ook weleens een bambook gekregen.

3 likes

Elektrische deken haha lekker warmmm

6 likes

Dit vind ik wel een hele goede tip, zeker in deze tijden!

Super leuke ideeën, bedankt iedereen!

2 likes

Vinden ze meerdaagse fietstochten leuk?
Misschien het boekje van de ronde van Nederland? Hoeft natuurlijk niet in één keer gefietst te worden, je kan ook af en toe 2-3 dagen gaan. Misschien met een overnachting (in een trekkershut op een camping bijvoorbeeld) erbij voor de eerste twee etappes?

5 likes

Geen idee of ik in het juiste topic zit, maar: ik wil mijn man graag een kwalitatief goede braadpan (á la Le Creuset, maar dan rekening houdend met een budget van ±100 euro) voor kerst geven.
Heeft iemand tips voor goede merken?

1 like

Heeft iemand een tip voor cadeau voor iemand die erg van bakken houdt (en al veel heeft), voor Ca €20?

Een bakboek gaat meestal goed. En misschien is een suikerthermometer wat? Mits diegene die niet heeft.

@FrauHelga en @George hebben jullie nog suggesties?

5 likes

Dat vind ik een lastige want bakken is zo persoonlijk. Ik ben meer van het grovere werk en niet van de fondant etc, en ben geobsedeerd door boeken en bakvormen. Maar voor een ander ligt het misschien heel anders.

Als je die persoon goed kent zou ik iets gerichts doen (boek / vorm / gereedschap), zo nee dan zou ik op safe spelen en een feestelijk verpakte bon van Baktotaal Bouwhuis of Bol doen.
Of een pakketje met bijvoorbeeld Zeeuwse bloem, koekuitstekers en bakingrediënten zoals vanillestokjes, specerijen, zelfgemaakt vanille-extract etc. Molens hebben ook vaak veel leuke spullen.

7 likes

Wellicht echt goede vanille extract, of chocolade om mee te bakken (Callebout, valrhona). Of anders cannelevorm? Of madeleinevorm? Ik heb deze cannelevormpjes en die werken super goed

3 likes

Ik vind het boek kleine taartjes heel leuk, een speciale bakvorm is ook heel leuk. Ik ben niet zo van de “gekke” vormen (hartje, sneeuwpop etc.), maar bijvoorbeeld tarteletteringen of mini tulbandjes zou ik wel heel leuk vinden. Ik ben ook erg blij met mijn speciale soezen/eclair bakmat. Daar zou je dan ook een open ster spuitmondje bij kunnen geven (die heb je nodig voor eclairs).

5 likes