Cadeau inspiratie topic

Hotel bij het concert?

2 likes

Fine dining? Zit je wel boven de 100 euro voor 2 personen.

Massage, sauna, floaten, wijn&spijs route, high wine/beer/cocktail/whisky, meergangen lunch?
Mijn vriend houd van koken en was bijv heel blij met een koksmes van opinel. Dingen die hij veel gebruikt waar je een goed merk van kunt kopen?

5 likes

Mijn oma wordt binnenkort 80 en geeft daarvoor een feestje (brunch). Maar wat geef je iemand die alles al heeft? :exploding_head:
Ik vind het echt zo lastig om iets te bedenken. We doen het samen met andere familie dus mag ook wel wat meer kosten maar dan nog :sweat_smile: iemand nog ideeën? Ze is nog behoorlijk fit voor haar leeftijd, wandelt iedere dag, gaat er regelmatig op uit met bus/trein naar familie enz

2 likes

Wij hebben mijn oma vorig jaar voor haar 85e verjaardag een digitale fotolijst gegeven, waar wij via een app foto’s op kunnen uploaden. Dus af en toe stuur ik daar leuke foto’s heen van ons en de (achterklein) kinderen. Vindt ze helemaal geweldig en je hebt tegenwoordig qua uiterlijk van die lijsten heel veel keuze.

13 likes

Oh dit is een leuk idee!! Ze houdt enorm van foto’s ook. Met zo’n lijst heeft ze altijd recente foto’s “aan de muur” :hugs:

2 likes

Samen iets leuks doen met oma, zeker omdat ze nog fit is en het dus nog goed kan :smiling_face:
Wat mijn oma leuk vond: kasteeltuinen in arcen. Mondo verde (zijn ook allemaal verschillende tuinen). Met een stoomtrein (miljoenenlijn in limburg, of hoorn-medemblik).
Wat mij zelf ook leuk lijkt met oma’s: Openlucht museum in arnhem of enkhuizen.
Museum van 20e eeuw in Hoorn, heeft allemaal kamers ingericht in een decennium 1900-1990. Vooral leuk als oma het leuk vindt om te vertellen over ‘vroeger’.
Naar de efteling! De oma van mijn partner hield altijd van achtbanen, dus die ging tot op hoge leeftijd graag mee naar de efteling haha.

6 likes

Wow met je oma naar een pretpark. Geweldig! Dat zie ik mijn oma dan weer niet doen :joy:

6 likes

Ik heb mijn oma deze een paar jaar terug gegeven, meer voor mezelf en de rest van de familie/kleinkinderen dan voor haar eigenlijk, maar ze vond het wel heel leuk

5 likes

En @kali bedankt voor de tips! Beide een totaal andere ervaring met zo’n vertel eens boek dus :joy::face_with_hand_over_mouth:
Iets om te doen samen is ook altijd leuk natuurlijk!

7 likes

Heeft iemand hier wel eens een zorgverlener (dokter, psycholoog, fysiotherapeut) een bedankje gegeven na afronding van lang traject? Zo ja; wat dan? Of wat zou leuk zijn?

1 like

Ik krijg als arts wel eens een bedankje. Meestal een kaartje of een doosje chocolade. Soms een supermooie bos bloemen als mensen héél dankbaar zijn voor iets maar vaker gewoon iets kleins symbolisch. Doet er niet zo veel toe wat het precies is, want t gaat toch om t gebaar :relaxed:

1 like

Ik heb mijn psycholoog een plantje gegeven voor op haar praktijk tafel, een doosje thee wat we altijd dronken en een kaartje :blush:

1 like

Mijn moeder gaat binnenkort promoveren en m’n broertje en ik zijn paranimfen, wat gaan we in vredesnaam geven? Ik zou een sieraad ofzo heel leuk vinden maar mijn moeder heeft best een uitgesproken/dure smaak dus vind dat heel lastig. We zouden denk ik ongeveer 300 euro uit kunnen geven. Iemand hier nog goeie ideeen?

3 likes

Chique/luxe uit eten? Of iets gegraveerd?

2 likes

Een live schildering van de verdediging? Of van tijdens de borrel/het feest/diner? Al denk ik wel dat dat duurder is dan 300 piek

3 likes

Zou je de afbeelding van de cover mooi kunne ln laten printen en inlijsten? Of juist iets voor ontspanning na de verdediging; Spa, nacht in een hotel oid? Of een pen/stempel met haar naam en titel (als ze die wil gaan voeren)

5 likes

Totaal offtopic maar ik kan paranimfen echt nooit normaal lezen. Ik zie dit echt voor me als een soort feeën (nimfen) die dan met parachuutjes naar beneden komen (para).

29 likes

Late reactie, maar een kaartje (erbij) schrijven is ook heel waardevol. Ik heb zeker in het begin van mijn carrière alle kaartjes bewaard. Had ik dan een keer een enorme rotdag dan las ik wel eens die kaartjes ter bevestiging dat mensen mijn werk wèl waardeerden.

(Persoonlijk komt Merci me na 13 jaar echt de neus uit. Dus als je zoiets wil geven kijk dan ook een naar Celebrations / Mini Tony Chocolony of iets vergelijkbaars van Milka :blush:)

3 likes

Ik heb de eerste sinterklaas activiteiten alweer gepland staan waarbij er een dobbelspel wordt gedaan. Zelf haal ik meestal de inspiratie uit cadeaus wat anderen in eerdere jaren deden of wat ik zelf eerder heb gedaan en goed in de smaak viel.
Hierbij even wat inspiratie (budget €10 tot €15):

• Dekentje of warme sokken met een mooie mok en een zakje losse thee (of chocolade o.i d.)
  • Een boek (bijv. It ends with us of it starts with us van Colleen Hoover)
  • Cadeaubon (Hunkemoller, FashionCheque of van een lokale delicatessenwinkel)
  • Borrelplank
  • Mooie canvastas of teddytas
  • Rituals
  • Spelletjes (Take 5, Phase 10, Regenwormen, Lama, Skip-bo, Qwixx, keer op keer, Clever e.d.)
  • Geurkaars
  • Plantje in een leuk potje
  • Goede fles wijn, speciaalbiertjes of een fles drank
9 likes