Cadeau inspiratie topic

En @kali bedankt voor de tips! Beide een totaal andere ervaring met zo’n vertel eens boek dus :joy::face_with_hand_over_mouth:
Iets om te doen samen is ook altijd leuk natuurlijk!

7 likes

Heeft iemand hier wel eens een zorgverlener (dokter, psycholoog, fysiotherapeut) een bedankje gegeven na afronding van lang traject? Zo ja; wat dan? Of wat zou leuk zijn?

1 like

Ik krijg als arts wel eens een bedankje. Meestal een kaartje of een doosje chocolade. Soms een supermooie bos bloemen als mensen héél dankbaar zijn voor iets maar vaker gewoon iets kleins symbolisch. Doet er niet zo veel toe wat het precies is, want t gaat toch om t gebaar :relaxed:

1 like

Ik heb mijn psycholoog een plantje gegeven voor op haar praktijk tafel, een doosje thee wat we altijd dronken en een kaartje :blush:

1 like

Mijn moeder gaat binnenkort promoveren en m’n broertje en ik zijn paranimfen, wat gaan we in vredesnaam geven? Ik zou een sieraad ofzo heel leuk vinden maar mijn moeder heeft best een uitgesproken/dure smaak dus vind dat heel lastig. We zouden denk ik ongeveer 300 euro uit kunnen geven. Iemand hier nog goeie ideeen?

3 likes

Chique/luxe uit eten? Of iets gegraveerd?

2 likes

Een live schildering van de verdediging? Of van tijdens de borrel/het feest/diner? Al denk ik wel dat dat duurder is dan 300 piek

3 likes

Zou je de afbeelding van de cover mooi kunne ln laten printen en inlijsten? Of juist iets voor ontspanning na de verdediging; Spa, nacht in een hotel oid? Of een pen/stempel met haar naam en titel (als ze die wil gaan voeren)

5 likes

Totaal offtopic maar ik kan paranimfen echt nooit normaal lezen. Ik zie dit echt voor me als een soort feeën (nimfen) die dan met parachuutjes naar beneden komen (para).

29 likes

Late reactie, maar een kaartje (erbij) schrijven is ook heel waardevol. Ik heb zeker in het begin van mijn carrière alle kaartjes bewaard. Had ik dan een keer een enorme rotdag dan las ik wel eens die kaartjes ter bevestiging dat mensen mijn werk wèl waardeerden.

(Persoonlijk komt Merci me na 13 jaar echt de neus uit. Dus als je zoiets wil geven kijk dan ook een naar Celebrations / Mini Tony Chocolony of iets vergelijkbaars van Milka :blush:)

3 likes

Ik heb de eerste sinterklaas activiteiten alweer gepland staan waarbij er een dobbelspel wordt gedaan. Zelf haal ik meestal de inspiratie uit cadeaus wat anderen in eerdere jaren deden of wat ik zelf eerder heb gedaan en goed in de smaak viel.
Hierbij even wat inspiratie (budget €10 tot €15):

• Dekentje of warme sokken met een mooie mok en een zakje losse thee (of chocolade o.i d.)
  • Een boek (bijv. It ends with us of it starts with us van Colleen Hoover)
  • Cadeaubon (Hunkemoller, FashionCheque of van een lokale delicatessenwinkel)
  • Borrelplank
  • Mooie canvastas of teddytas
  • Rituals
  • Spelletjes (Take 5, Phase 10, Regenwormen, Lama, Skip-bo, Qwixx, keer op keer, Clever e.d.)
  • Geurkaars
  • Plantje in een leuk potje
  • Goede fles wijn, speciaalbiertjes of een fles drank
9 likes

Oh ja goeie en leuke lijst! Hier waren de krasloten, handige bakjes van Ikea (Mengkom, UPPFYLLD, gemengde kleuren, 18 cm - IKEA) en thee adventkalender vorig jaar heel populair.

3 likes

oja leuke lijst!

ik heb toevallig al 2 cadeaus gekocht en er nog 1 op een lijstje staan om te kopen:

1 like

Een paar kleine cadeaus die ik wel eens gezien/gekregen heb

• koffiesiroop

• melkopschuimer

• cadeaukaart

• bioscoopbon

• tote bag

• happy socks

• pyjama

• elk jaar ook weer een agenda

• bullet journal

1 like

Ik heb straks een bruiloft en het bruidspaar wil graag gewoon geld cadeau hebben. Ik vind het alleen zo lullig om enkel met een envelopje aan te komen zetten dus wil het nog wat leuker aankleden, maar dat bedenk ik me natuurlijk best laat. Heeft er iemand nog leuke last minute ideetjes? Ik kan evt. ook nog wel iets kopen als kleinigheidje of aankleding erbij, maar ben echt een beetje inspiratieloos…

3 likes

Plantje? Maak je er een geldboom van.

3 likes

Iets wat snel en gemakkelijk is is een speelgoed autootje pakken
Daarop kan je just married schrijven en de namen en dan geld erachter hangen
money wedding gifts don’t have to be boring 😎🤑 mini Tesla for the wi... | TikTok iets in deze richting

3 likes

Geld creatief opvouwen? Een paar voorbeelden:

IMG_6448

4 likes

Weet iemand een leuk cadeau voor een meisje die 6 wordt? Ik heb echt geen idee wat ik moet kopen.

1 like

Of ze oud genoeg is weet ik niet, maar zelf hield ik vrieger altijd van lego en playmobil
En due zijn er nu ook in alle soorten en maten. Lego fruends etc
Of houdt ze van poppen/barbies

3 likes