Cadeau inspiratie topic

@Whoopdidoo dit lijkt mij een vraag voor jou om te beantwoorden

4 likes

Je hebt echt van die pakketjes bij bv de pipoos/xenos. Maar eerlijk gezegd als ze echt net begint is een bol van de zeeman/wibra echt dikke prima. En dan het iets dikkere acryl, royal bij zeeman en saskia van wibra. Of hun katoen maar dat vond ik zelf toen ik net begon lastiger ivm splitten. Bijpassende haaknaald is altijd lastig maar beide hebben goedkope setjes, je haakt vaak met een naald kleiner dan aangegeven maar dit verandert vaak ook nog (in het begin groter).

Pakketje is wel leuk, maar heel duur in verhouding en vaak zit daar bv ook geen vulling bij. En in het begin moet je het eigenlijk toch gewoon leren.

Ik zou denk ik eerder een youtube playlist samenstellen met filmpjes (als ze knuffels wil gaan haken heeft ze voor 95% van alles alleen de magische ring en vasten nodig). En dan bv ook van leuke gratis patroontjes.

Mocht je dat een te klein cadeau vinden kan je altijd bv nog een soort cadeaubon geven dat ze later op etsy nog wat leuks kan uitzoeken (bij mij hihaho).

En denk aan dr leeftijd te zien dat de kans groot is dat ze met de blanket yarn hype mee wil, dat is lastig te vinden en zou dr zeker aanraden eerst met “normaal” garen het te leren, ook om frustratie te voorkomen.

4 likes

Je hebt soms bij winkels als kruidvat en zeeman ook pakketjes om een heel diertje of iets dergelijks te haken. Misschien is dat iets?

1 like

Een setje maken met de Haakbijbel, garen en wat haaknaalden is ook leuk om te geven!

In het boek staan ook duidelijke stap-voor-stap illustraties voor de beginnende haker.

7 likes

Ja ik heb dit boek en het is echt erg leuk!

2 likes

Wat zijn leuke zelfgemaakte (eetbare) cadeaus? Ik dacht zelf aan lekkere siropen of jam?

4 likes

Zeker leuk! Je kan van alles geven natuurlijk bv (Kruiden) olie, ingemaakte groente, koekjes, kimchi, karamel, gekaramiseerde pecan noten, granola, limoncello

6 likes

Ik heb wel eens bark gemaakt, 2 soorten choco door elkaar heen swirlen en dan snoep of andersoortige choco/nootjes erop. Had het in doorzichtige folie gedaan met een strikje.

2 likes

Ik had zelf een keer verschillende soorten pindakaas gemaakt. Viel erg in de smaak

2 likes

Zelf samengestelde thee, suiker met bloemen/vanille/…, kruiden/… azijn, gefermenteerde smaakmakers als mosterd/ketchup/hot sauce/… ?

2 likes

Als je jam wilt maken, kan ik deze website aanraden

Hier staan ook wat apartere jam recepten op.

2 likes

Voor iedereen die op zoek is naar een leuk duurzaa kraamcadeautje (wel alvast voor als t kindje wat groter is) of voor een 1e/2e/3e verjaardag: de voertuigen met diertjes van trixie!

Ik kende het helemaal niet maar heb drie autootjes en een busje gekregen als kraamcadeautje en de kindjes die in de dagen erna op visite meekwamen (11 maanden, 16 maanden, 3,5 jaar) hebben er de hele middag superzoet mee gespeeld. Dus leuk voor alle leeftijden. Leuke kleurtjes en van hout dus gaat goed lang mee (hoop ik), maar helemaal niet duur! De diertjes kunnen eindeloos in en uit de wagens, er kan gesorteerd worden op type dier en op kleur en grootte, je kunt oefenen met welke dieren en geluiden daarbij horen maar ze kunnen er ook hele verhalen mee maken, rijden met de auto’s, stappen met de diertjes. Nou ik vind het ook helemaal leuk zoals je merkt :smile::smile:

8 likes

Hebben jullie nog tips voor vaders die niks nodig hebben? Ik heb de afgelopen jaren twee keer een forumtip gegeven haha (egelhotel en een birdwise) en dat waren dikke hits dus ik zoek iets een beetje in die richting. Heb nu een insectenhotel op het oog maar twijfel nu of dat hij die niet al heeft dus ik moet van de week even in zn tuin gaan spieken.

3 likes

In tuinthema: een voederstation (voor vogels), mooi groot vogelhuis (voederhuis zijn van die los staande), een fruitboompje in pot, een metalbird.

2 likes

Misschien bloemzaden/bloemen die vlinders of bijen aantrekken?

3 likes

Een stormglas? Is bij mijn pa grote favoriet

7 likes

Een paddenstoelen growkit?

2 likes

@Bubbless wij hebben dit gegeven dit jaar Eetbaar hout Archieven - Groene Takken | paddenstoelen kweken

En vorig jaar een bonsai!

7 likes

Dankjewel allemaal!

Het is voor nu een eekhoornhuisje geworden (bij gebrek aan een eigen tuin maak ik van de zijne een dierentuin) en hij is vlak na kerst jarig dus dan geef ik een stormglas of paddenstoelentak!

3 likes

Beetje mosterd na de maaltijd dit. Maar mocht je een keer ietsjes meer willen uitgeven, kan ik een analoge weerstation aanraden. Mijn vader heeft de zijne geërfd en kijkt er wel iedere dag op.

Voorbeeldje van zo’n weerstation:

8 likes