Cadeau inspiratie topic

Hi allen, ik post niet vaak op het forum maar ik zou graag wat advies willen vragen. Mijn vriend gaat dit jaar promoveren en ik ben opzoek naar een passend cadeau. Ik ben mega trots op hem, en zou hem graag iets waardevols geven. Echter zit ik zelf niet in de ‘PhD wereld’ en heb ik geen andere mensen in mijn omgeving die hier ervaring mee hebben. Hij geeft niet echt om horloges/sieraden. Zelf dacht ik eraan om een handgemaakte print gerelateerd aan z’n onderzoeksveld te laten maken. Is dat gepast? Hebben jullie andere tips of goede ideeën? Ik hoor het heel graag!

Dat is sowieso gepast en lijkt mij iets heel moois! In het cadeau-inspiratie topic is het hier ook wel eens over gegaan, daar kan je ook kijken.

1 like

Oh fijn, dankjewel voor de tip! Ik ga daar eens kijken.

Ik zoek een cadeautje voor een zakenrelatie uit Japan. Ik krijg iedere keer een cadeau (meestal een blik hele lekkere luxe koekjes, waarbij het blik in thema is, halloween, kerst etc). Ook al een keer sake.

Ik heb zelf een keer een hollands pakket gegeven met stroopwafels en dropjes). Het moet makkelijk mee te nemen zijn.

En ze heeft een zoontje van 3.5, voor hem wil ik ook wel iets leuks maar liefste wel iets Nederlands maar ik weet niks…

Voor zijn zoontje misschien iets van Nijntje?

Ik moet meteen denken aan Nijntje (boekje) of als je next level wil de poffertjespan van Nijntje bij de HEMA met een poffertjes mix erbij, typisch Hollands. Ze hebben overigens een hele Nijntje lijn nu dus ook met koekjes vormen en bordjes. En anders iets van takkie/siep voor de kleine en een typisch Hollands spelletje ofzo?

4 likes

Ik zou eerlijk gezegd niet snel iets van Nijntje geven. Miffy is echt super groot en bekend in Japan, kans dat ze zoiets al hebben/herkennen is best wel groot.

Als ik het zou doen dan zou ik een echte Hollands Nijntje geven met klompen oid of iets wat ze daar niet snel zouden verkopen.

4 likes

M’n vader zei altijd dat de aziatische zakenrelaties grooot fan waren van sleutelhangers met klompjes.

En anders misschien iets met delftsblauw? Mooie delftsblauwe theekopjes ofzo?

3 likes

In Japan stikt het van de giftshops zodat ze geschenken kunnen kopen voor hun relaties, en dat is 90% eten. Dus eten geven is veilig hahaz Een verpakking mooie koeken of chocola oid is altijd goed denk ik.

Je ziet inderdaad overal Nijntje (miffy) daar, dus als je geen eten wil geven zou ik inderdaad denken aan traditioneel Hollandse toeristendingen.

4 likes

@crazyplantlady @papierhier @loviedovie @Minestrone

Nijntje lijkt mij ook niet zo geschikt, omdat ze dat kennen. Maar jip en janneke of hema kijken is een goed idee.
En miss dan idd toch weer stroopwafels en iets delftsblauw erbij. Mijn werk zit ook in food dus had het een vorige keer al in delftsblauw blik verpakt.
Ik ga eens rustig rondkijken of ik iets kan vinden voor mijn relaties zelf en het kind. Kan ook niet te groot want ze moeten het wel mee kunnen nemen.

3 likes

Sowieso een leuk idee, of misschien iets van een mooie pen oid als hij daarom geeft/graag met de hand schrijft? Ik heb als cadeau ooit een cross pen gekregen met mijn naam erop gegraveerd en gebruik ‘m bijna iedere dag.

4 likes

Tony Chocolonely bij je cadeau

3 likes

Voor het kindje zou ik ook iets van Jip en Janneke nemen, ze hebben hele leuke Siepie en Takkie dingen bij Hema.
En qua eten misschien ook iets van een lokale banketbakker, zoals een pakket met (evt. lokale) koekjes of chocola? De meeste banketbakkers hebben dat wel, specifiek om cadeau te geven. Aangezien zij zelf ook steeds koekjes geeft zal dat vast gepast zijn.

Oh en ik heb zelf wel eens iemand dit soort sloffen gegeven, dat was ook een groot succes
image
En een kalender met foto’s van de stad waar ik woonde (gewoon uit een sourvenirwinkel), omdat ik dat zelf ook had gekregen van ze…

2 likes

Misschien een stuk kaas in vacuüm laten verpakken bij de kaasboer met daarbij een goede kaasschaaf? Of suiker en stroop pakket incl recept voor Nederlandse pannenkoeken (evt met pannenkoekpan?)

4 likes

Wilhelminapepermunt in een blik? Of een broodpakket met brood, roggebrood, stroop, beschuit met muisjes en ander Nederlands broodbeleg als hagelslag, kaas, pindakaas

1 like

Ik heb dit een keer aan een collega uit de UK gegeven.

2 likes

Help! Ik zoek een kado voor een collega die weggaat. Ze houdt van handige/leuke gadgets en IT en gaat voor haar nieuwe baan veel in de trein zitten. Alle mensen die ik om tips vraag (omdat ze haar beter kennen / vergelijkbare interesses hebben) zeggen: uh, geen idee. Weet iemand hier iets leuks?

2 likes

Een fijne thermosbeker die niet lekt, of zo’n anti-afkijk scherm voor je laptop?

3 likes

Thanks! Zeker die tweede is een goeie, ik wist niet dat dat bestond.

Een powerbank, of boekenbon?

1 like