Goede vrienden gaan emigreren naar Noorwegen en ze geven morgen een afscheidsfeest. Ze zijn ook allebei vorige maand jarig geweest dus het is ook voor hun verjaardag.
Maar ik ben compleet inspiratieloos voor een cadeau, want in oktober zijn ze getrouwd en toen stond hun hele bruiloft ook in het teken van hun vertrek. Dus er zijn al 365 kleinigheidjes gegeven om het hele jaar 1 per dag uit te pakken. We hebben ze al extra veel geld gegeven voor de emigratie. Ik weet het nu even niet meer.
Ik neig naar een goede fles whisky, omdat hij dat graag drinkt en alcohol in Noorwegen teringduur is, maar volgens mij zit er een limiet op hoeveel ze mee mogen en als ik ze een beetje kan inschatten hebben ze ook al een hoop. Ik weet het zo niet dat ik het zo lang heb uitgesteld dat ik alleen vandaag nog heb om wat te halen. Help.
Klinkt alsof ze al heel veel hebben! Misschien iets simpels als luxe bonbons van de chocolaterie? Hoop ik elke verjaardag te krijgen, maar helaas hahaha
Dat vind ik dus zo lastig, want ze zijn in periodes heel erg bezig met gezondheid en sporten en dan zitten ze opeens weer een paar weken aan de shakes. Geen idee of ze die dan nog op eten voor ze vertrekken over 3 weken.
Een snackpakket voor de reis? Ze willen wrs niet meer spullen die ze mee moeten nemen, dus iets wat ‘op’ gaat is dan wel handig
Wat voor werk gaan ze daar doen? Maybe kun je daar iets gerelateerd aan geven wat het wat makkelijker maakt te beginnen?
Ik zoek ook nog een afscheidscadeau voor een collega! Hij houd van motorrijden (een harley), koken, BBQen, formule 1, met de caravan op vakantie en heeft 2 kleine kinderen. Ik heb alleen het gevoel dat hij alles voor zijn hobbys al heeft, dus dat maakt het zo lastig! En hij heeft zijn eigen restaurant gehad, dus een kookworkshop is ook niet nodig. Budget is €135.
Wat ik nu had bedacht is een tegoedbon voor boederij vlees en zuivel van een dorp hier vlakbij en een themobeker voor zijn nieuwe baan.
Heeft hij veel kruiden en dergelijke. Ik had dat een keer gegeven aan een man die van bbqen hield en dat viel goed in de smaak
En ik had toen een short erbij gegeven en die laten graveren
Wat voor soort sport doen ze? Anders kan je je daar nog op richten
Als je zou weten in welke omgeving ze gaan wonen eventueel een cadeaubon van een restaurant of lokale delicatessenwinkel?
Als je het echt niet weet is het misschien leuk om een envelop met een bedrag aan Noorse kronen erin te geven?
Als je zo ver gaat verhuizen zit je eigenlijk totaal niet te wachten op spullen die je dan mee moet nemen. Geld geven zou ik normaal niet snel doen, maar omdat ze daar andere valuta hebben vind ik het juist wel leuk en persoonlijk als je dat nog kunt regelen.
Dan moet je nog wel even langs een wisselkantoor natuurlijk haha.
Als aanvulling hierop, helemaal leuk als ze toevallig een portomonnee nodig hebben of pasjeshouder etc
Aw dit is echt al een supercute kado! Ik zit zelf ongeveer in hetzelfde schuitje als jouw vrienden, ook bruiloft gehad en binnenkort meer dan een jaar naar het buitenland en ik verwacht eigenlijk niet echt een kado van vrienden meer op ons afscheidsfeest. Een leuk kaartje of brief ofzo zou ik waarderen, of een leuke uitgeprinte foto die ik mee kan nemen. Of misschien is een uber eats/thuisbezorgd bon nog leuk zodat ze in alle verhuisstress lekker eten kunnen bestellen?
Weet je het precieze motortype? Want miss kan je dan een miniatuur motor geven.
Oké ik heb een plan.
Ik ga zo een kaartje halen, leuke persoonlijke boodschap erin, Noorse kronen en ik haal even een nieuw pakje instax. Doe ik alvast een foto van ons erbij in de kaart en de foto’s van alle vrienden maak ik dan op het feest morgenavond!
Dat klinkt echt heel leuk!
Nou daar gaat m’n plan. Ze hebben geen Noorse kronen op voorraad
Edit: thuisbezorgdbon zodat ze de laatste dag niet meer hoeven te koken dan maar.
Wtf, storing bij primera dus kan niet aan een thuisbezorgdbon komen
Ik zou ze bellen dat ze niet moeten gaan want het universum is het er duidelijk niet mee eens
Daar wonen ze te ver voor helaas. Maar ik hoop nu gewoon dat het universum even zorgt dat het gwk op station den haag onderweg ernaartoe het morgen wel op voorraad heeft en anders de primera daar geen storing
Een vvv bon kun je uitgeven bij thuisbezorgd
Ik wil graag wat mensen op mijn werk een cadeau geven. Ik hou het een beetje vaag voor de herkenbaarheid, maar ze hebben veel contact gehad met mensen die daar ook feedback op hebben gegeven. In die feedback zitten heel veel leuke quotes van mensen die hun waardering en dankbaarheid uitspreken. Ik wil dus iets met die quotes om ze te laten zien dat hun werk erg gewaardeerd wordt. Ik zat te denken om ze op een schildersdoek ofzo te schrijven wat ze in hun kantoor kunnen hangen, maar dat is misschien wat afgezaagd. Dus als iemand een leuker/creatiever idee heeft hoor ik dat graag!