Cadeau inspiratie topic

Misschien ook heel knullig maar even wat random ideeën die me te binnen schieten die misschien allemaal stom zijn:

• schakel hulp in van IT en stel ieders complimenten in als achtergrond op hun pc (kan vast niet maar ok)
  • een notitieboekje waar je het op de eerste pagina’s schrijft of erin plakt
  • aan de binnenkant van een mok, dat je het vooral zelf leest
  • of op een muismat als mensen dat nog gebruiken
  • schrijf het op briefjes en stop ze in een lucifersdoosje
  • een plantje voor op hun kantoor en de berichtjes op vlaggetjes of aan houten stokjes plakken en die in de aarde steken
  • kantoor versieren met een papieren vlaggenlijn en daar de complimenten op schrijven voor het verrassingseffect en je kan het daarna ook gewoon weghalen en in een kast stoppen
  • op van die kaartjes schrijven met bloemzaadjes erin, maar dan kan je het niet later nog lezen
  • maak een kort filmpje/compilatie/stopmotionfilmpje/weet ik veel van iets werkgerelateerds met muziek eronder en daar de berichtjes in
  • vroeger had je van die pennen waar je een soort papyrusrol (bij wijze van spreken) uit kon trekken hahaha daar wilden we dan spiekbriefjes van maken, kan je met de complimentjes doen.
22 likes

Oh dit is zooooo leuk en lief allemaal! Die vlaggenlijn vind ik vooral echt een topidee, vooral in het kader van “het was een feestje om met jullie te werken”. Dankjewel voor het meedenken!

3 likes

Ja, goed punt, daar twijfel ik ook over. Het lastige is dat we van bijna alle feedback niet precies weten over wie het gaat, weinig mensen zetten dat erbij. Dus ik wil ook niet persoon A een kaart geven met complimentjes erop die eigenlijk voor persoon B bedoeld waren, haha. Iets voor het hele team is dus beter en iets wat “op” gaat nog beter, want dan blijven ze er niet mee zitten. Misschien bij de HEMA een taart laten maken met wat van die quotes erop :smile: En zo’n slinger berg je makkelijk op/kun je altijd nog in de papierbak gooien als je er klaar mee bent, dus dat doe ik alsnog wel, denk ik.

1 like

Haha heel offtopic maar ik was dus eens bij een afscheidsborrel van een collega, en toen had haar team een gigantisch kleurrijk schilderij van haar gezicht gemaakt (echt 100x70cm ofzo), met daaromheen een soort collage van allemaal stukjes papier van mails en beleidsstukken waar ze aan had gewerkt :joy: hahaha ze zien je al aankomen op je nieuwe werk: ‘even dit mega schilderij van mezelf ophangen in m’n kantoor hoor!’

11 likes

Ik heb nog erger meegemaakt: iemand die na een samenwerking als bedankje een geschilderd portret van zichzelf gaf (geschilderd door zijn vrouw) :sweat_smile:

1 like

Ik heb na 2 jaar volgende week mijn allerlaatste afspraak bij de psychiater. We hebben een heel fijn intensief traject samen gevolgd en ben haar echt eeuwig dankbaar dat ik mede dankzij haar nu op dit punt ben beland. Ik wil haar graag een kleinigheidje geven maar weet niet zo goed wat, zijn er mensen hier met een idee? Uiteraard wil ik een handgeschreven kaart doen, maar vanaf daar blokkeert mijn hoofd.

10 likes

Heeft ze een vast kantoor? Een plant zou ik erg kunnen waarderen.

4 likes

Ik vind een lekkere handcrème altijd een leuk/makkelijk cadeau als je iemand niet heel goed kent.

3 likes

Wat lief! Ik vind naast een kaartje een plantje altijd leuk, of een cadeaubon van een koffiezaakje of ijssalon in de buurt.

5 likes

Lijkt mij van wel! Tenzij ze helemaal niks met sieraden heeft natuurlijk.

3 likes

Als ze er van houdt is zoiets jukst leuk, ooit zelf ook gekregen met geboortesteentje en sterrenbeeld, draag het nog steeds zo nu en dan

4 likes

Ik had mijn psycholoog een kaartje geschreven en een klein boeddha beeldje cadeau gedaan.

1 like

Morgen gaan we langs het nieuwe huis van een neef van mn vriend. Natuurlijk hebben we nog niks gehaald dus kan straks alleen nog langs hema, blokker en tkmaxx. Ik dacht zelf aan van die lampjes van hema die je buiten kunt ophangen voor op het dakterras. Iemand nog een ander idee?

1 like

Ah joh tk maxx heeft van alles. Een goede pan. Le creuset ovenschalen. Een lekkere geurkaars.

4 likes

Jaaa TK Maxx is echt perfect voor housewarming cadeaus.

6 likes

De tkmaxx is de perfecte plek voor housewarming cadeau’s maar ik ben daar uiteindelijk niet meer geweest. Heb een spel bij kruidvat gevonden (picto rush) en de lampjes bij hema vind het prima zo :smile:

5 likes

Over TK Maxx gesproken. Ik loop er elke week naar binnen omdat ik de roze ovenschaal wil, maar er staan altijd alleen maar blauwe en grijze hier.

2 likes

Een beetje laat misschien maar wij hebben voor het afscheid van een collega eens een voorpagina van een krant nagemaakt. Dus: logo van de krant, grote teamfoto, en dan allemaal kleinere “nieuwsberichten” waarin de boodschappen of inside jokes dan verwerkt zaten. Die voorpagina hebben we dan ingelijst.

6 likes

Ik zoek nog een fysiek cadeau van €15 euro voor een collega. Het is een jongen van 23, houd vooral van sporten en heeft verder niet echt uitgesproken hobby’s. Doet vooral veel met zn vriendin. Drinkt geen alcohol.

Ik dacht iets voor in de keuken, maar het is niet echt een foodie. Denk dat hij een kookboek niet gaat gebruiken…

Iemand een idee?

4 likes

Misschien een spelletje die ze met elkaar kunnen spelen?

2 likes