Cadeau inspiratie topic

@cappuccino Een mooi prentenboek kunnen bijna alle ouders denk ik wel waarderen. Ik heb laatst een zwemsetje voor de baby gekregen, vond ik ook heel leuk.
Soms weet ik ook even niet wat ik cadeau kan geven en dan vraag ik wat ze juist niet willen :smile: Ik ga zelf binnenkort op verlaat kraambezoek en heb een cadeaubon voor de babyspa mee.

4 likes

Ik vond gehoorbeschermers heel fijn en zou daar zelf nooit aan hebben gedacht.
Nu het beter weer wordt en we vaker erop uitgaan, gebruik ik hem heel vaak.
IMG_9575

3 likes

Ik heb precies hetzelfde. Vind eten krijgen helemaal geen leuk cadeau. Überhaupt iets voor mezelf krijgen vind ik minder leuk. Leukste zijn toch echt de cadeautjes voor de baby.

2 likes

Prentenboek, grote hydrofiele doek, cadeaukaart HEMA/thuisbezorgd/oh my guts, in overleg een warme maaltijd, en verder vooral op voorhand vragen of ze nog iets nodig heeft of cadeausuggestie X of Y leuk vindt.

4 likes

Een klikkie (proef)abonnement, o ball, boekjes met stoffen flapjes (eendje waar ben je), Coco kan het.

3 likes

@cappuccino
Ik had een tas met mn kindje zn naam erop voor het kdv. Vond ik heel leuk!
Verder kreeg ik nog wat originele en handige dingen:
Een armbandje (zo’n rubberen) met zijn naam en mijn tel nr
Een uv pakje
Spenenkoord met naam
Contrast speelgoed

En ik was dus ook echt blij met eten of gewoon een kruidvat cadeaubon

5 likes

Ik heb op aanraden van hier een vvv bon gegeven (kan voor thuisbezorgd gebruikt worden) en de Hey baby kalender. Daarin staat voor het eerste jaar bij elke week leuke oefeningen en spelletjes die je met de baby kunt doen. Dat werd echt goed ontvangen.

8 likes

Ik heb laatst die kalender gekregen en die is inderdaad heel leuk. Ook leuk om sommige spelletjes/oefeningen samen te doen met broertjes/zusjes. Heb hem gelijkt op het lijstje gezet voor kraamcadeautjes.

2 likes

Ik heb m’n beste vriendin een houten trein gegeven met de naam, geboortedatum, lengte en gewicht gegeven.

5 likes

Binnenkort ben ik ceremoniemeester bij de trouwerij van vrienden. Nu wil ik graag bij de uitnodigingen een briefje doen en een verrassing organiseren dat ze een gezamenlijk, persoonlijk cadeau krijgen. Ik zat eerst op het spoor van een persoonlijk kookboek (dat mensen een succesrecept met persoonlijk verhaaltje toevoegen). Dat lijkt me nog wel leuk, maar misschien ook veel werk voor gasten? Misschien hebben jullie nog ideeën. Het bruidspaar houdt erg van muziek, boeken, fantasy, spelletjes, gezelligheid.

2 likes

Wij hebben een kookboek en daarbij van ieder recept een ingrediënt ontvangen, vond ik wel heel leuk!

Heeft het bruidspaar een platenspeler? Want dan zou het misschien ook leuk zijn als iedereen een LP meeneemt. Of je vraagt alle gasten om een nummer dat ze aan het bruidspaar doet denken, dan kun je hier een spotify afspeellijst van maken en wellicht een boekje met korte verhaaltjes over het gekozen nummer van de gasten er bij. Die persoonlijke berichten zijn vaak het meest waardevol.

7 likes

Laatst had ik een bruiloft en de ceremoniemeester
had iedereen gevraagd om een pasfoto van jezelf met een leuke/grappige touch (bijvoorbeeld, een leuke hoed, gekke glitterbril, nep snor, grote strik etc.) naar haar te sturen.

Zij had dan zo een ‘Wie is het spel’ gemaakt, waar ze dan alle pasfoto’s in had gemaakt. Dus ze hadden hun eigen ‘Wie is het spel’ met alle vrienden/familie etc.
Op de bruiloft zelf hebben we vervolgens van iedereen portretfoto’s gemaakt die de ceremoniemeester nog op maat heeft gemaakt voor het wie is het spel, zodat ze konden wisselen.

Heel leuk! Wel veel werk haha

25 likes

Ik heb ooit zelf een triviant spel gemaakt, dat is ook wel te doen en leuk als huwelijkscadeau denk ik. Dus iedere gast stuurt voorafgaand aan de bruiloft een vraag in, voor vooraf bedachte categorieën die iets met het bruidspaar te maken hebben. En dan die vragen zelf op stevige kartonnen kaartjes afdrukken. Eventueel kan je het bord ook zelf maken / personaliseren.

14 likes

Ik zoek cadeau-ideeën voor een 5 en 7-jarige die alles wat ik kan bedenken al hebben, iemand een gouden tip?

Bioscoopkaartjes, theater, museum?

4 likes

Ze wonen in Zweden dus dat is een beetje lastig, anders was het een leuk idee geweest!

1 like

Zijn ze ergens echt fan van? (Zanger, tekenfilmfiguurtje, paarden etc). Als je iets daarvan koopt is het meestal wel goed
En anders aan de ouders vragen. Die weten het meestal wel

1 like

Vorig jaar hebben ze een paardenstal van oms gekregen, goeie, daar kan ik wel een uitbreiding voor kopen!

2 likes

Hervulbare waterballonnen misschien :balloon:

7 likes

Thanx, ook een goeie, dat vinden ze zeker leuk!

3 likes