Cadeautips voor kinderen

Heb je dan nog echt iets groots nodig? Wij geven zelf gewoon niks meer of weinig, vooral de eerste verjaardag, dan zijn ze nog net zo blij met sokken als met speelgoed. Ik vind het zonde om iets te kopen ‘omdat het zo hoort’.

14 likes

Ja die gedachte had ik ook natuurlijk. Het is totaal niet nodig. Is gewoon meer een gevoel dat ik haar niet tekort wil doen, terwijl ze er zelf natuurlijk niks van merkt. Denk typisch tweede kind gedrag (ik kreeg alle ‘afdankers’ van mijn zus). Maar dat vond ik natuurlijk pas toen ik ouder was. Maargoed geen zin verder in een discussie hierover. Dus als iemand nog meer tips heeft, graag.

2 likes

Iets moois voor aan de muur met betekenis of haar naam erin?

1 like

Dat voelt misschien ook scheef maar wij storten de rest van het budget op de rekening.

Of misschien iets voor in de tuin, een schommel of trampoline?

1 like

Waar ze bij ons heel veel mee spelen:

• Magnetisch speelgoed zoals Connetix (dit was bij ons echt al een hit vanaf 1, ontdekken dat het aan elkaar kan, stapelen etc.)
  • Speelbak met magnetisch zand
  • Waterbak/-tafel voor buiten en zo’n waterbaan met bootjes
  • Zandbak voor buiten
  • Bekers en bakjes voor onder de douche//in bad
  • Ballenbaan van Little Dutch
  • Loopplanken voor over de Stapelsteinen
  • Speelzijde/-doeken

Je zou ook nog zo’n Lovevery speelkit als cadeau kunnen geven, daar hebben ze bij ons ook heel lang mee gespeeld.

Of een praktisch cadeau zoals een buitenspeelpak, nieuwe schoenen etc.

Alvast gefeliciteerd!

Edit: Met dit mandje spelen ze ook dagelijks: link

3 likes

Dank voor alle tips! Daar tussen vinden we wel iets!

Je hebt al veel tips maar ik wil nog even een +1 voor magneetstenen (Connectix, Magnatiles etc) geven.

Ik denk dat dit naast de Duplo echt het meest gebruikte speelgoed is. Ondanks dat ze het ook op school/opvang hebben spelen ze er heel veel mee.

En bij andere gelegenheden kun je meer/uitbreidingen kopen. Want we hebben best wat stenen maar ze komen altijd nog ‘tekort’ :sweat_smile:

2 likes

Ik heb zelf wel de ervaring dat die magnetische tegels vooral leuk werden na 18 maanden. In het begin kwam steeds het velletje van haar vingers er tussen 🫣 of kreeg ze de stenen niet van elkaar.

Maar je zou het natuurlijk wel kunnen geven voor de nabije toekomst.

Die set met diertjes was hier wel al heel snel een succes, vooral om op de radiator of metalen kast te plakken :grimacing:

Wij hebben ze gegeven toen de jongste 3 werd dus heb inderdaad geen ervaring hoe leuk het voor jongere kinderen is. Maar kan me inderdaad voorstellen dat he voor het ‘3D-bouwen’ wat meer skills nodig hebt :blush:

1 like

Stapels maken van de tegels was al wel heel leuk met 18 maanden. Maar dus wel met risico op klein leed :sweat_smile:

Regenboog van grimms? Daar zit ik zelf over te denken omdat zelfs als er niet mee gespeeld wordt het wel leuk staat :joy::see_no_evil:

2 likes

Hier gehad, werd niet meegespeeld haha. Dit was voor mij echt zo’n spijtaankoop.

6 likes

Heeft iemand nog leuke cadeautips voor een tweeling (jongen en meisje) die 3 wordt? Mag ook een groter cadeau zijn.

Misschien zijn magnetische bouwstenen/tegels leuk als ze dat nog niet hebben

3 likes

Wat wij op ons lijstje hebben staan qua materialistisch:
Fiets, step, verrekijker, poffertjespan Nijntje, kindermessen, kwartet Nijntje, Uno junior, maxi strijkkralen, ik leer muziek, prikblok + prikpen, kralen rijgen.

Qua doen;
Strippenkaart monkeytown, strippenkaart zwembad, uitje naar het theater, bioscoopbon.

1 like

17393503290792068242626312425940
Dit is echt het lievelingsspeelgoed van m’n dochter. Sinds ze 2jaar en 3 maanden is, dus ik zou het aanraden voor een tweede verjaardag als cadeau.
Er zit natuurlijk geen creativiteit aan maar ze kan dit echt een uur lang doen en ze raakt niet gefrustreerd want je kan het niet verkeerd doen.

10 likes

Ik heb ook zo’n plaat uit een knutselpakket van Djeco en die wil ze nu elke avond ‘verven’. Zelfde leeftijd, bij 18 maanden had ze hier 0 interesse in. Echt top entertainment terwijl ik zelf de keuken kan opruim of kook. Mijn kind vind het leuker met een kwast en water dan met die pen, ook leuk voor de afwisseling.

De pen die erbij zit is fijn en lekt niet snel en ze probeert echt binnen de hokjes te blijven dus dat is ook een goede oefening (in vergelijking met waterkleurboeken waar de hele pagina wit is). Idd niet echt creatief speelgoed maar dat komt wel weer aan bod met krijt en verf.

3 likes

Hebben jullie nog goedkopere/kleine cadeautips voor een baby van 1? Iets wat bijvoorbeeld mee kan op vakantie/vliegtuig?

Of zoiets als Mushie stapeltoren? Dat is echt z’n favoriet op ‘t moment.

@Cam Spinner met zuignap? Of een ander speeltje met zuignap voor op tafel. Vond ik heel handig met eten

1 like

Buggyboekje eend waar ben je (bestaat ook in gewoon formaat). Is met vilten flapjes en bij onze peuter echt een hit, maar die zou ze rond 1j ook al leuk gevonden hebben denk ik.

En ja die mushie stapeltoren is hier echt het meestgebruikte speelgoed. Ze speelt er al zeker een jaar mee. Rond 1j idd wel het hoogtepunt, maar toch, nu gebruikt ze ze vooral om denkbeeldig eten te maken en geven aan haar poppen. Echt topspeelgoed

2 likes