Cadeautips voor kinderen

Tipje!

Deze lag vanochtend onder de boom, had m’n vriend stiekem gekocht voor onze dochter.

Festool boor- schroefmachine.
Heel leuk en degelijk ding. Net als de boormachine van mama & papa :sunglasses: de accu kan zelfs los, hij kan 2 kanten op draaien, hij kan op slot en er zitten meerdere boortjes bij. Het is echt een mini versie van The Real Thing. En hij laad op met een kabel ipv batterijen, ook fijn!

12 likes

Het Roodkapje spel van Smartgames is echt een aanrader!

Er zijn 4 niveaus waarop ze het kunnen spelen. Op de doos staat van 4-7 maar zou zeggen tot max 6 jaar. De 5 jarige doet het hoogste niveau al zonder teveel moeite.

De driejarige is ook geintrigeerd, op het allermakkelijkste niveau lukt het haar wel maar je moet de begin situatie wel voor haar klaarzetten. Dat lukt de kleuter wel weer zelf.

9 likes

Hebben jullie nog tips voor een baby van 6 maanden? Hij heeft al heel veel van zijn grote zus, dus ik vind het lastig. Ik dacht misschien aan deze SmartMax, maar ik wil ook wel dat hij er nu al een beetje mee kan spelen. Weet een van jullie toevallig of dit al leuk is op 6 maanden? Ik vond ook deze sensorische blokken.

Mijn tips voor een dreumes:

• hobbelpaard
  • loopwagentje met ruimte voor blokken
  • spinners en pop-its
  • sorteerspel, zoals dit
  • pop met speentje en flesje die in het mondje passen
  • puzzel met geluid
  • piano, xylofoon of ander muziekinstrumentje

Mijn tips voor een kleuter van 3,5:

• doktersset
  • poppenwagen
  • puzzels
  • magnetische tegels
  • kartelscharen
  • Spel van Haba, zoals Boomgaardje

En voor alle leeftijden altijd boeken.

2 likes

Ik zoek niet-materiële of praktische cadeaus voor een 4-jarige. We komen om in het speelgoed en de boeken, en gezien we net hebben opgeruimd willen we niet meer. Maar ik weet het even niet meer, we hebben schoolspullen al samen uitgezocht. Ik vraag al een museumkaart en tekenspullen en wat kleding, maar nu zijn de ideeën wel op. Iemand nog een idee? Ervaringen worden lastig want het gaat om familie uit het buitenland.

Als ze het echt willen opsturen wordt het lastig met niet-materieel denk ik… misschien een foto-afdruk of poster voor op de kinderkamer? Of een bakmix die jullie samen kunnen maken?

2 likes

Is zoiets leuk? Zelf geen ervaring met deze, maar wij hadden dit vroeger zelf als kind en vonden dit heel leuk altijd…

Dit stond er nog onder als suggestie;
Praatkaartjes EN-NL
Misschien ook wel leuk als ze een beetje leergierig is en voor buitenlandse familie

Edit; Sorry niet helemaal goed gelezen, maar meer praktisch als in leerzaam :sweat_smile:

1 like

Ik zou zeggen: speelgoed dat ook leuk is voor de oudste/aansluit bij speelgoed dat jullie al hebben, zoals Duplo of idd Smartmax. Of misschien kleding die net wat specialer/duurder is dan wat je al hebt.
Wij zijn nu de babyspullen aan het opruimen en het valt me op dat bijna al het nieuwe speelgoed dat we voor de jongste hebben gekocht zo goed als ongebruikt is. Hij ging gewoon direct met het speelgoed van de oudste spelen. Ik vond het gewoon zo leuk om ook speciaal iets voor hem te kopen, maar achteraf niet supernodig.

3 likes

Ik heb laatst bij Kruidvat zo’n montessori box gekocht voor 7-12 maanden en dat is wel een hit. Ik kan ‘m nu online niet vinden, alleen voor andere leeftijden. Maar daarin zitten van die sensorische blokken, houten rammelaar, van die ballen in een doos met gat en een puzzeltje. Ze vind (nu 9 maanden) alles van hout leuk, zolang ze er maar mee kan timmeren.

Zoals:

2 likes

@Okapi en @Plum Bedankt! Het is voor een ander kindje, ik weet dus ook niet precies wat ze al hebben. Ik denk dat het SmartMax of Duplo wordt. Die box is ook leuk, die ga ik onthouden. Of ik vraag het gewoon haha, maar vind het wel leuk als het een verrassing is.

1 like

Ik had deze blog opgeslagen: https://everydaymommyday.com/cadeautips-per-leeftijd-voor-bewuste-ouders

Onder algemene tips en immateriële cadeaus staan leuke dingen die niet speelgoed zijn.

6 likes

Misschien schmink als je kind dat leuk vindt? Of een discobal (alhoewel je dat misschien ook als speelgoed kan zien). Anders nog douchegel van favoriete tekenfiguur?

1 like

Bioscoopkaartjes, tickets voor een musical (en dan met jullie afstemmen dat je die datum zelf met hem kan gaan), abonnement op plaatselijke speeltuin, strippenkaart voor het zwembad?

1 like

Pyama met z’n favoriete actiefiguur?

1 like

Heeft hij al een vriendenboekje? In de klas van mijn kleuter is dat echt een heel ding :slight_smile:

3 likes

Misschien kun je hier nog inspiratie uit halen: Non-Toy Gifts for Kids - Busy Toddler

Voor degene die ‘Coco kan het’ een leuk boek vonden, kan ik van de zelfde illustratrice ook ‘Kom mee Kees’ aanraden. Leest fijn voor en ik vind dat er nog meer ‘grapjes’ in haar illustraties zitten.

13 likes

Jaaa dit is zo’n leuk boek. Je blijft nieuwe grapjes zien in de tekeningen. Echt een boek dat met liefde is gemaakt volgens mij.

2 likes

Ik ben alvast aan het bedenken wat voor ‘groter’ cadeau we onze tweede kunnen geven voor haar eerste verjaardag. Maar mijn eerste is verwend :laughing:, dus we hebben echt al veel. Iemand een idee? Dit hebben we al: keukentje, stapelstenen, pikler driehoek, loopfiets, loopkar, driewieler, watertafel, duplo, schommel, leertoren en vast meer…

Wobbel hoef ik niet.

2 likes

Hobbeldier!

3 likes

Autogarage, blokkenset, eigen stoeltje.

En mijn kind speelt al vanaf dat ze heel klein is tot nu (2,5 jaar) het liefst met dit ding op de opvang :grimacing:

3 likes