Heeft iemand nog leuke ideeën voor een kraamcadeau (om te krijgen) voor een tweede? Van wat ‘dichterbij’ familie, dus niet per se een klein cadeautje… Ik krijg nu een paar keer de vraag of ik nog wensen heb, maar we hebben al best veel. Hoef niet per se iets te krijgen om te krijgen, maar misschien heeft iemand nog leuke verrassende dingen gekregen
Wij kregen stapelstenen als kraamcadeau, nog steeds blij mee. Een fietsstoeltje, schommel, gepersonaliseerd bestekje, tandendoosje etc. vind ik ook altijd leuk.
Zilveren bestek/beker/spaarpot met naam erin gegraveerd, palais de l’eau badcape die je om je eigen nek knoopt, mooi muziekdoosje, een geboorte storytile, mini fotoshoot bij jullie thuis
Wij kregen voor onze eerste een houten stoeltje waar een deel van zijn geboortekaartje op geschilderd is. Dus niet gedrukt of geprint, maar echt met de hand geschilderd. Zit heel veel kwaliteitsverschil in namelijk.
Staat al bijna 4 jaar op zijn speelkamer en naast dat het er leuk uitziet, zit hij er heel vaak op.
Nu je het zegt, waar ik ook heel blij mee ben is een houten kist waar, op basis van het geboortekaartje, hun naam op gegraveerd is. Ik bewaar daar alle belangrijke spullen in.
Misschien wat mooie / luxe producten die je niet ècht nodig hebt? Zoals een hydrofiele doek met naam erop of een badjasje met naam. Of bijv een engel jasje wat niet perse nodig is maar wel heel fijn
Ook leuk: regenlaarsjes maat 20 van bergstein in een leuk kleurtje bijv. Gebruik je altijd wel! Welk seizoen het ook is ze hadden hier altijd wel regenkaarten haha.
Een baby’s eerste jaar invul boek.
Bestekset je met naam. Iets duurder speelgoed wat voor beide leuk is (grimms regenboog bijv als je dat soort speelgoed wat vindt).
Iets voor jezelf? Een massage of Dinerbon etc. Als je al alles voor de baby hebt. Denk dat mensen vooral iets willen geven waar je blij mee bent. Of een doe cadeau wat je ook met de baby/kinderen kunt doen.
Wij kregen een rugtasje voor de kinderopvang, nieuwe prentenboekjes en vooral cadeaubonnen (zowel voor winkels als om eten te bestellen). Vond dat echt top.
Grappig! Daar kwam ik dus opeens ook op, een rugzakje voor de opvang. Heb nu een heel leuk rugzakje gekregen & een fijn buitenpak. Besteksetje ook nog gevraagd. Dank allemaal voor de tips!
Ah top! Ja, vond een rugtasje echt een top cadeau. Die heb je toch nodig, net als inderdaad een buitenspeelpak. Fijn!
Ik weet echt niet wat ik voor een 2-jarige moet vragen. Of überhaupt nog. En iedereen wil wat geven, maar ik wil niet te veel kleine dingen. En qua ‘ervaringen’ weet ik het ook niet meer zo goed wat we kunnen doen. Ik wil sowieso een badenkaart babyzwemmen, maar qua kleinere cadeaus vind ik het lastig. Vooral omdat ik niet nog meer boeken wil, zelfs m’n oudste zegt dat we teveel boeken hebben haha.
Ik wil een bijdrage voor een grotere trampoline vragen dit jaar (3 jaar wordt ze), en als ze ook nog iets anders dan geld willen geven dan bijv. een kleurboek of bellenblaas erbij, dat gaat op en komt altijd van pas.
Magneten vindt ze hier ook heel leuk trouwens, speelt ze meer mee dan de duplo bijv maar die hebben we met sint en zindelijkheid wat setjes gegeven.
Kun je grotere dingen vragen en mensen vragen zich de bundelen? Of kennen ze elkaar niet?
Bijv magnetenset, een step, melissa&dough ijsjescorner (echt al 6jr dagelijks een hit hier).
stabilio Woody als kleiner cadeautje?
Praktische dingen: een thematisch dekbed overtrek, nachtlampje van een “idool”
Alles hiervan, ook de sandwichbar en de koffiehoek
Misschien een (bijdrage aan een) museumkaart voor kinderen, dan kan je nog lekker vaak naar het nijntje museum en andere musea waar je vanaf 2 moet gaan betalen.
Bij ons wordt dagelijks wel met houten ijsjes gespeeld. Wij hebben deze.
https://www.bol.com/nl/nl/p/new-classic-toys-houten-speelgoed-ijsset-speelgoedeten-en-drinken/9200000039905580/?Referrer=ADVNLGOO002027-S--9200000039905580&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIh-Tbj7zziwMV_ZGDBx0ZNwENEAQYBSABEgK8RPD_BwE
Peppa big speelgoed is hier ook een succes.
Of misschien zo’n gymmat van Ikea? Die wordt hier ook gebruikt voor koprollen, tenten bouwen etc.
Leuke posters (met lijst?) of iets anders voor op de kamer? H&M heeft leuke posters/decoratie vind ik
Mijn dochter heeft laatst onderdelen van hubelino gekregen om een knikkerbaan te maken met duplo. Ze is er nog te klein voor, maar de oudste vind bouwen geweldig dus dan bouwen wij de baan en dan gaat zij met de knikkers in de weer als het klaar is en op haar manier meebouwen. Ik vind dit soort speelgoed heel leuk omdat het lang meegaat en ze er echt ook jaren mee kunnen spelen.
O een tiptoi stift en boekje vind ik ook wel echt leuk en leerzaam.
Oh sorry, ik bedoel dus dat ik niet méér speelgoed wil, omdat we zoveel hebben ook voor de oudste. Maar bedankt voor de tips, haha, ik had wat duidelijker moeten zijn.