Echt heel erg leuk! Hoe oud was je kindje toen je hiermee begon?
Wow wat ontzettend leuk gedaan! Wou dat ik zo creatief was. Mag ik vragen waar je de items vandaan haalt? En stopt jouw kind nog dingen in de mond, als in blijf je er altijd bij? Mijn dochter stopt af en toe nog klei in haar mond, dus vind het daarom lastig om te bepalen wat wel en niet kan. En is een houten bak of een plastic bak aan te raden?
Daarom doe je eetbaar spul in de bak en niet te kleine extraâs, dan kan je er zonder zorgen bij weglopen. Ik deed ongekookte rijst erin en had bij de xenos en action wat kleine houten schepjes, bakjes, een groot pincet etc erbij gekocht. Kan je misschien ook gewoon uit je keukenkastjes halen. Ik gaf altijd een kleine opdracht erbij, anders wist ze niet hoe te beginnen. Wat mijn kind bijvoorbeeld heel leuk vond was als ik iets in de rijst begroef (schelpjes, klein speelgoed etc) en zij dat moest zoeken. Later deed ik ook dingen met sorteren op kleur, grootte etc. Een lege eierdoos (zonder deksel) is leuk daarvoor.
Hier was het met 2 jaar een groot succes, het eerste waarbij ze echt zelfstandig even bezig kon zijn. Je moet wel daarna even stofzuigen om dat een deel van de rijst op de grond beland haha, maar dat vond ik geen probleem.
Bij de oudste begon ik toen hij een jaar of 2 was. De jongste is nu net 2 maar speelt al met dit soort materialen vanaf haar eerste ongeveer omdat ze het bij haar broer ziet.
@Bospaadje Dank je! Ik haal mân materialen overal en nergens vandaan. Ik vind het heel leuk om dingen zelf te maken, maar haal ook regelmatig dingen bij de action of verzamel ze buiten. Dille en Kamille heeft ook heel toffe schepjes en bakjes.
Ze raden wel aan erbij te blijven inderdaad. En wat @sashiko zegt kun je inderdaad eetbaar klein materiaal gebruiken of juist groter speelgoed wat niet gevaarlijk is.
Wij hebben thuis de Grapat houten speelbak en de Inspire My Play Playtray plastic bak met vakken. De houten bak wordt vaker gebruikt. Die is lekker groot. Maar voor natte materialen is plastic wel fijn. Als je eerst wilt kijken of het een succes is, kun je ook een plastic bak van bijv de Action gebruiken of een (oven)schaal.
Ik ben opzoek naar leuke cadeaus voor een 4 jarige (meisje). Ook naar bijvoorbeeld spelletjes die we samen kunnen doen.
Zag ook Tiptoi. Is dat bijvoorbeeld nog leuk?
Weet iemand nog die houten spelletjes die Michelle bollen altijd mee op vakantie had? Iets met een dobbelsteen en dieren plaatjes. Ik wil het nu kopen maar weet niet meer hoe het heet
Mijn kind van 4 vindt tiptoi erg leuk. Ook fijn dat ze dat alleen kunnen doen, dus handig voor onderweg bijvoorbeeld. Maar hij houdt sowieso van boeken.
Krokoloco is een succes hier
Dat was van Znoet, maar volgens mij bestaat dat niet meer. Misschien via vinted/marktplaats.
Thanks!! Kon er echt niet op komen. Op Vinted nog goed te krijgen gelukkig
Mijn 4-jarige vindt tiptoi leuk; wel alleen bepaalde boeken. Ze is dol op de spelletjes Roodkapje en Boomgaardje. Verder houdt ze van boeken (Het prinsesje zonder stank en De ridder zonder billen vindt ze geweldig), kralen rijgen, kleuren, stickers plakken, van die uitwisbare oefenboekjes voor groep 1/2. Ze heeft een sieradendoosje van Gabbyâs Poppenhuis gekregen dat je met âdiamentenâstickers kan versieren, daar is ze al dagen zoet mee. En wat ze ook leuk vindt is helpen in de tuin met haar eigen schepje enz., zelf bloemetjes planten, of een tomatenplantje en dat verzorgen/in de gaten houden.
Mijn neefje wordt volgende maand 5 en vraagt om âbuitenspeelgoed voor op de campingâ. Ik zag een kinderversie van Kubb bij de HEMA maar twijfel of dat te moeilijk is voor een kind van 5? De doos zegt namelijk ook 6+
Mmmm ik denk met hulp van een volwassene/ouder kind kan het vast wel? Als hij niet te snel is afgeleid? Ik vond het altijd echt een leuk, niet al te moeilijk spel, die gewone versie. Dan zou de kinderversie wel te doen moeten zijn?
Ik heb het vorige zomer gespeeld met kinderen die toen net 5 waren en dat ging prima! Jeu de boules (en dan een kinderversie) vonden ze ook erg leuk.
Denk dat het wel kan met 5, zeker met wat hulp.
Dit hebben wij in de zomer vaak in onze tas als we weg gaan, is misschien ook nog een tip. Gewoon badminton of beachbal is vaak nog te moeilijk maar dit lukt ook al als ze nog klein zijn door het klittenband.
Haha oh dit is echt jeugdsentiment voor mij op de camping inderdaad, ook precies die met roze en groen
Hier is dit favoriet en zag ik ook bij meerdere mensen op de camping. Wij hebben een andere maar die kan ik zo snel niet vinden op internet.
https://www.decathlon.nl/p/tennispaal-set-turnball-strong-voor-speedball//R-p-165192?mc=8640302&c=Zwart_Geel&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=nl_t-perf_ct-shopp_n-tennis_ts-gen_f-cv_o-roas_pt-all&utm_agid=166285970129&utm_term=&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwqcO_BhDaARIsACz62vOIn5o0ytiFv9zTIEHQfG7FdWYVceuGrT-fKsj84BeOhzouv89uJmMaAvn6EALw_wcB
Heeft iemand cadeautips voor een 10 dagenpakket? Mijn broer en vriendin verwachten van de zomer hun tweede kind. Ik heb als zoân deken wrap van Koeka en een knisperdoekje gekocht voor het pakket.
Is het voor in de kraamtijd? Dan dingetjes voor de moeder erbij? Dus snacks of een mooie (hand)crème ofzo? Lekkere sapjes voor in de vriezer? Lief dat je zoiets maakt.
Leuk! Ik weet niet of de mama borstvoeding wil geven, maar ik was bij de 2e heel blij met zoân hydrofiele borstvoedingsdoek. Had gewild dat ik die bij de eerste al had. Voelde voeden in het openbaar net wat fijner, gebeurde bij de 2e ook veel vaker want die werd in de zomer geboren en ik had al een kindje waardoor je dan vaak in de speeltuin ofzo zit. Ook fijn als je kindje in een drukke omgeving een slaapje op schoot gaat doen en je even de prikkels weg wilt halen.
Verder lekkere douchegel of babyzalf van NaĂŻf of een ander âluxeâ merk.
Speenkoord met naam?
Al die idioot kleurige speeltjes van Lamaze om aan de box, wagen of maxicosi te hangen, dat was het eerste waar mijn baby mee begon te spelen.
Loopy links om speeltjes vast te maken aan de wagen/box etc. Of gewoon om mee te spelen.