O, Naïf gebruikte ze veel voor hun eerste. Dus dat is wel een goeie.
Was hun eerste ook een zomerbaby? Zo niet, zou ik er een zomers rompertje, bloomer, zonnehoedje oid in doen.
Nee, zijn allebei mooi weer kinderen. Maar nu is het een jongetje ipv een meisje
Super leuk! Heb ik ook gekregen van m’n familie nog wat ideeën: borstvoedings/baby-thee, lekkere chocolaatjes (had zo’n honger na de bevalling dus was top haha), olie met instructie voor babymassage, zo’n kipkep pittenzakje tegen krampjes, lekker drankje (bijv iets met alcohol omdat dat weer mag), kraambezoek-invulboek, speenkoord met naam, zwembroekje/badpakje/zonnehoedje in grotere maat (of voor de winter muts/sjaal etc).
Ik heb er 2 gekregen afgelopen jaar en had er ook een lunchbon en een bioscoopbon in, vond ik heel leuk!
Verder nog temperatuur lepels, doosje voor de eerste tandjes en eerste plukje haar, verzorgingsspullen (maar daar heb ik echt veel van gekregen)
Wij hadden dat ook gemaakt toen m’n zwager &vrouw een tweede kregen en hadden ook wat voor de jongste er in gedaan.
Verder ook voor beide wat lekkers. Chocolade reep ofzo en hij was erg van het speciaal bier dus een leuk biertje en zij hield van wijn (& keek daar ook intens naar uit) dus zo’n mini flesje van een leuke wijn erbij.
Verder herinner ik me nog een bijt speelgoedje, omdat je dat vaak niet herbruikt van een eerste. Een leuke van oli carol bijv.
En een leuke zomerse romper oid is ook altijd goed denk ik
Thuisbezorgd cadeaubon
Wat is leuk voor een meisje dat 6 jaar wordt. Ze houdt o.a. van konijnen.
En voor een jongen die 3 wordt en gek op voertuigen is, maar ouders willen niet nog meer voertuigen in huis.
Budget is max 15- 20 eur per kind
Een activiteit?
Mijn zusje heeft mijn oudste van drie voor zijn afgelopen twee verjaardagen een keer meegenomen naar Dierenpark Amersfoort (derde verjaardag) en is een stukje met de bus en trein gegaan (tweede verjaardag).
Deze magneetdoos van Haba is wel heel leuk voor de voertuigliefhebber!
Ik zie hem bij bol voor 29€, maar ik heb hem voor een stuk minder gekocht, dus misschien valt hij toch binnen je budget.
Samenvatting
Ik sta iets te ver weg van ze om een activiteit cadeau te geven. Anders leuk idee
Hele link maar polly pocket is leuk, of misschien LOL speelgoed, een dagboek met slot of lego (konijn haha)
Ja zo’n magneetboek van djeco met voertuigen dacht ik ook aan! Of het stickerboek wat hier laatst ook gedeeld is van Flying tiger, die is ook met voertuigen dacht ik
Dit boek is hier een groot succes
Smartgames zijn hier populair!
Staat wel vanaf 7 jaar maar in de reviews staat dat jongere kinderen het ook kunnen spelen, dus 6 moet wel lukken. Bij die spellen heb je ook altijd meerdere moeilijkheidsgradaties.
Dank voor alle tips. Die Smartgames ga ik kopen. Voor de jongen zoek ik nog even verder. Zigzagboek hebben ze, dit soort geluidsboeken zijn een nogo daar. Over dat magnetenboekje twijfel ik… omdat wij die zelf ook hebben, maar mijn zoontje heeft er nooit echt interesse ingehad.
Ik ben op zoek naar een spel dat je met twee of drie personen kunt spelen, m’n kind is nu 3,5 en we vinden Mijn eerste boomgaard van Haba heel leuk. Wat zijn nog meer tips?
Op de website van Haba zie ik veel andere 3+ spellen, maar twijfel ook of dat snel te makkelijk is als ze straks naar school gaat.
De junior-versie van Carcassonne valt hier erg in de smaak, je kan ook de ´gewone´ spelen met vereenvoudigde regels (dan kan ie lang mee, mocht je die nog niet hebben).
Mijn kind is net een jaar ouder, maar n.a.v. mijn vraag heb ik hier een hoop tips gehad: Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9) - #3917 door dblauw
Mijn favorieten tot nu toe: kleurentorentjes en kroko loko.