Cadeautips voor kinderen

Iets met de naam? Een grote hydrofiel bijv. Nu te gebruiken als laken, later om af te drogen. Of een speenkoord. Bij Zara heb je ook sweaters (dacht vanaf maat 62 of 68) die je kan laten borduren met de naam. Of een gepersonaliseerd boekje met ook de namen van de broertjes/zusjes.

En ik zou zelf kleding ook wel leuk vinden, of een pyjama bijv. Kan me voorstellen dat de derde veel doorgevertjes krijgt, dus dat het als ouders ook leuk is om wat nieuwe dingen te krijgen. Moet je natuurlijk al een beeetje de stijl kennen, maar met al 2 oudere kindjes kun je dat misschien wel inschatten

4 likes

Ik kreeg een keer een zwempakje. Vond ik wel leuk, want is iets wat niet veel mensen geven en je wilt meestal toch wel met je kindje gaan zwemmen met een half jaar ofzo. Een vrolijk badjasje is ook leuk vind ik!

2 likes

Ja dit had ik met regenlaarsjes, hebben we uiteindelijk ook veel gebruikt

5 likes

Dit!! Ik heb zelf net een derde kindje gekregen en heb ook vrijwel alles al. Als mensen echt iets willen geven, heb ik ook aangegeven iets gepersonaliseerds leuk te vinden of een kledingsetje (idd omdat zij bijna niks nieuws heeft). Wij hebben bijv. een vlaggetjesslinger met haar naam gekregen.

4 likes

17575785339156782693996515846828

17575785785176930736058262782061

Een stoffen fotoalbum met foto’s erin van familie/vrienden?

1 like

Ik kreeg van iemand van die handgemaakte baby elastiekjes. Vond ik ook erg leuk en heb ik ook maar 1 keer gekregen. Een feetje pyjama vindt ik ook altijd wel leuk. Of een speenkoord met naam.

2 likes

Mijn zoontje wordt dit najaar drie. Voor zijn verjaardag willen we graag een houten treinbaan geven. Ik denk nu zelf aan Brio maar dan (deels) tweedehands. Maar er is zoveel! Wat is nou een goede basis? En klopt het dat het treinenspeelgoed van bv. Ikea compatibel is met Brio?

1 like

Lidl heeft ook leuke treinbanen! Past Ikea ook op, Brio weet ik niet.

2 likes

Ja, Ikea past op Brio!

1 like

Leuk om bijv zo’n (ikea) treintje op batterij erbij te vragen aan bezoek bijv :relaxed:

3 likes

Ik zou zeggen: vooral veel rails, VEEL. Met wissels etc. Hoe langer de baan, hoe leuker vaak. Zowel om te maken als om daarna overheen te rijden. Lekker door de hele woonkamer, onder de bank/tafel door, etc.

Iets van een brug is ook altijd leuk, en natuurlijk een paar extra wagonnetjes zodat je een lange trein kan maken.

1 like

Ik vind de kwaliteit van de lidl accesoires wel echt slecht, zorgt hier voor veel frustratie. Je hebt van brio ook kortere scherpe bochten, die vind ik ook handig om een baan te bouwen :slight_smile:

2 likes

Wij hebben de Little Dutch grote doos. Geen idee of hij op andere merken past, maar hier wordt er regelmatig mee gespeeld. Icm de blokkendozen van Little Dutch die we al hadden worden er hier hele dorpjes van gebouwd.

Bedankt voor alle reacties! Ik ga aan de slag.

@Kaasvlinder jaaa leuk, zo zie ik het helemaal voor me.

Mijn dochter (5 jaar) houdt heel erg van speelgoed waarbij je verschillende slotjes moet openen met een verrassing erachter of raadseltjes moet ‘oplossen’ etc. Zo’n FunLockets dagboek heeft ze bijvoorbeeld heel hoog op haar lijstje staan. Kennen jullie meer van dat soort speelgoed of hebben jullie aanraders?

1 like

Tip voor een leuk spelletje vanaf ca 2.5 jaar. Het is snel klaar, met 2-4 mensen te spelen en mijn dochter houdt het zeker wel 3 potjes vol. Neemt ook best klein mee en de kaartjes voelen alsof het wel iets aan kan dus top voor vakantie.

Leeftijd is van 2.5-5 maar denk dat het voor 4- en 5-jarigen wel echt wat simpel is maar alsnog leuk als familiespel als er ook kleintjes meedoen.

Je krijgt allemaal 7-12 kaarten met een gekleurd dier. Om de beurt draai je een kaart om waarop een kleur staat of een dier en dan mag diegene alle kaartjes van die kleur of het dier op de stapel leggen. Wie het eerst geen kaartjes over heeft, wint.

13 likes

Ik had voor m’n nichtje die binnenkort twee wordt op marktplaats een knikkerbaan gekocht, maar nu het binnen is realiseer ik mij dat ze waarschijnlijk nog iets te klein is voor knikkers (gevaar dat ze het in haar mond/neus/whatever stopt). Hebben jullie een leuke suggestie? Iets kleins bij voorkeur en wat ik tweedehands kan kopen, ik geloof dat haar ouders niet echt zitten te wachten op heel veel grote/dure en nieuwe cadeaus.

Magnetic Tiles zijn hier al jaren in trek, of wat knutselspulletjes / sensorisch spul.
Grote kleurpotloden of klei ofzo.

2 likes

Misschien een tweedehands haba kullerbu ballenbaan?

3 likes

Met 2 waren hier de djeco waterkleurplaten een grote hit en een magneetkleurblok, action heeft daar ook een heel fijne van met een erase knop. Die is blauw.

En als je een activiteit wilt doen is appels plukken ook heel leuk :heart:

2 likes