Cadeautips voor kinderen

Heeft iemand een tip van iets dat écht een aanvuling is voor mijn bijna-niet-meer-baby?

In december word hij één en we hebben werkelijk waar alles wat ik me bedenken omdat hij het tweede kind is. En ik ‘moet’ zowel iets kleins voor sinterklaas als wat groters verzinnen voor zijn verjaardag kort erna.

Ik ben echt tegen geven om het geven en heeft het toch nog niet door (hij speelt net zo lief met een afstandsbediening of pakje billendoekjes), maar dat vindt de familie niet zo gezellig.

Ik kom niet verder dan een boekje of geld verzamelen voor stapelstein.

1 like

Ik tip 'm heel vaak maar ik vind een grapat seizoensset met bijbehorend sorteerbord van Reiger en de Raaf echt heel leuk. Wordt al vanaf het begin (ook voor eerste verjaardag gekregen) op veel verschillende manieren mee gespeeld, ze is nu bijna 3. Past ook goed bij ander speelgoed zoals magnetische tegels, houten blokken, etc. Maar de bakjes werden bv ook gebruikt als ‘theekopjes’ en de munten nu ze winkeltje speelt.

3 likes

Een uitje of museumjaarkaart? Vingerverf?

3 likes

Ik heb voor ons baby inderdaad ook vingerverf gevraagd, en een grote doos Duplo. Daar speelt zus van 3 ook nog mee dus is ook een beetje voor samen :see_no_evil: stapelstein heeft zus hier ook gekregen toen ze twee werd en speelt ze veel mee, dus als je geld bij elkaar kan leggen is dat inderdaad misschien ook wel leuk!

1 like

Mooie set stabilo Woody potloden in lekker veel kleuren. Echt top dingen voor dreumessen (en erna)

4 likes

Oh leuke tip! Bedoel je deze met deze?

Vingerverf en het Engelse woordjesboek ook hele goede tips! En ik bedacht nog om kinderboekjes in de moedertaal van mijn schoonfamilie te bestellen.

Het sorteerbord is deze: https://reigerenderaaf.nl/product/pre-order-houder-voor-grapat-seizoenset/ Die is precies voor de set gemaakt.

En de seizoenset klopt inderdaad, je hebt 4 verschillende sets dus dan kan je nog kijken welke kleuren je het meest aanspreken. Ik had voor de zomerset gekozen omdat die het dichtst bij de primaire kleuren liggen (zijn eigenlijk, het is blauw, rood en een beetje oranje/gelig)

1 like

Misschien de ringen en munten van Grapat met dit

Moet je zelf nog wel even printen en lamineren.

1 like

Voor mensen die nog op zoek zijn naar sensorisch speelgoed maar geen kinetisch zand willen.
Dit is een aanrader Pluffle

3 likes

Wat is dit? Het ziet eruit als iets wat binnen 3 seconden door de hele huiskamer ligt en ik weken later nog tussen de kussens van de bank vandaan vis.

6 likes

Lastig te omschrijven het is in ieder geval niet zo als kinetisch zand.

3 likes

De playfoam is ook een aanrader. Alhoewel klei hier het populairst blijft.

Ik zoek voor mijn nichtje (7) vast voor kerst een tekenboek waarmee je kunt leren tekenen. Er zijn zoveel verschillende boeken dus misschien eeft iemand hier aanraders?

1 like

Volgens mij is Jill wel geschikt voor die leeftijd, ik zie Tekenen met Jill op bol en mn dochter had een boek geleend van de bieb om Kawaii te tekenen, dat vond ze ook leuk om te doen!

1 like

Ik weet niet of dit bestaat, maar mijn zoon van 2,5 is nogal geobsedeerd door (oplaad)kabels, snoertjes en batterijen. Alles moet opgeladen worden, de handscanners van AH worden met elkaar verbonden en zodra er een telefoon ligt moet die aan de oplaadkabel.

Weet iemand of er ook speelgoed is wat daar op aansluit? Ik zie genoeg constructiespeelgoed en voor oudere kinderen ook genoeg met stroom, maar ik zoek zoiets voor een klein jongetje (3+ mag).

Voorbeeld van wat hier veel gebeurt:

4 likes

Ja! Ik weet niet precies waar het vandaan komt, maar mijn kind heeft dit ooit gekregen:

Ieder schakelaartje etc. zorgt ervoor dat er een lampje aangaat.

6 likes

@Meghan ja, als je op busy board zoekt op bv amazon vind je wel van dit soort dingen.

2 likes

Aaah dit ziet er cool uit! Thanks ook @Huismus hier ga ik naar kijken!

1 like

Haha dit is echt precies mijn zoontje!

9 likes

Hahaha zo herkenbaar dit, die boormachine en werkbank zijn hier ook geliefd

2 likes