Wat is een leuk cadeautje voor een meisje van 6?
Is dat zoekboek Bezoek het bijzondere bos van beer leuk of is ze daar dan wat te oud voor?
Dit vind ik echt een leeftijd dat ze heel erg eigen interesses krijgen. Dus vragen bij de ouders wil nog wel eens helpen!
Ken het boek wat je vraagt zelf niet, dus daarover helaas geen advies. Maar verder denk ik aan: mooie kinder encyclopedie (het dikke boek vanā¦), wereldbol, Barbie, skateboard, verkleedkleding, step (vaak is de peutermaat nu te klein), springtouw, hoepel.
-weg- Ga er even over nadenken of ik zal appen ![]()
Mijn dochter is net 7 geworden. Die houdt heel erg van knutselen dus die wordt heel blij van hele mooie potloden of stiften (bijv in echt heel veel kleuren en dan wat betere kwaliteit, die je overigens ook nog steeds bij de action hebt)
Of bijv mooie kralen, of schilderen op nummer. Of boetseerklei.
Maar goed andere kinderen van die leeftijd zijn weer helemaal into lego en playmobil, mijn dochter dus helemaal niet!
Of bijv skates, of een leuk spel? Je hebt ook junior monopoly en ganzenbord, moet je wel net weten dat ze dat nog niet hebben.
Hier waren spelletjes op die leeftijd ook altijd goed. Catan junior, of zoān kaart- of dobbelspelletje en dan de junior variant (skip-bo junior, keer op keer junior, etc).
En ik ontdekte laatst dan Van Haasteren ook junior puzzels heeft, die vindt mijn kind (die helemaal niet zoān puzzelaar is) ook heel leuk.
Ohh ja en zoān puzzel hebben ze vast nog niet! Dat risico voelt met spelletjes iig wat groter!
Wij hebben dat boek en mijn peuter van 2 vindt het helemaal geweldig. Kan me voorstellen dat het tot een jaar of 4/5 interessant blijft.
Maar voor een zesjarig kind zou ik toch echt voor iets anders gaan. Helemaal omdat kinderen op die leeftijd ook leren lezen.
Dat bijzondere bos boek is een plaatjes/zoekboek met maar een heel klein beetje text, zonder echt verhaal.
Houd ik het boek in gedachten voor iemand anders! Ziet er heel mooi uit!
Een tip gevraagd voor een eenjarig kind:
Een vriendin van mij gaat volgende maand trouwen. De bruiloft is drie dagen voor de eerste verjaardag van hun dochtertje en dat dochtertje wordt ook nog eens gedoopt tijdens de ceremonie.
De ouders geef ik een geldbedrag. Zouden jullie voor het kind ook een geldbedrag geven of een cadeau.
Indien een cadeau, vind ik het moeilijk iets uit te kiezen, vooral ook omdat ze misschien wel van 80 andere bruiloftsgasten ook nog een cadeautje krijgt. Iets origineels vinden lijkt me moeilijk.
Wat zouden jullie doen:
- Een geldbedrag voor het kind
- Een cadeautje (cadeauinspiratie is welkom)
- Aan de ouders vragen wat voor cadeau ze graag willen voor hun kind.
0 stemmers
Ons zoontje hebben ze trouwens tot nu toe altijd een leuk cadeautje gegeven voor zijn verjaardag: duplo. Maar ik zit er dus een beetje mee dat ze misschien wel 80 cadeautjes krijgt, en die vriendin dan dus opgescheept zit met ontzettend veel speelgoed/boeken/pruttels/dubbel gegeven cadeautjes.
Ik zou het gewoon vragen wat hun het liefste willen. Misschien hebben ze een cadeau lijst?
Misschien zou ik dan een bon doen en die leuk verpakken, omdat het dan een beetje āscheidtā van het geldbedrag voor de ouders, maar ze wel iets specifieks kunnen kopen later voor het kindje ervan wat ze nodig hebben/leuk vinden. Plus, ik denk altijd op deze leeftijd hebben ze het toch nog niet echt door.
Ikzelf vind Zara altijd leuk ook om te geven/krijgen (als dat ook de smaak is van de ouders) of anders ilovespeelgoed of een lokale speelgoedwinkel?
Mijn oudste is 6 en wij hebben dat boek en hij is er helemaal gek op. Wil het liefst daar in kijken in plaats van een verhaal voor het slapen gaan.
Maar inderdaad deze leeftijd zou ik eerder gaan voor āhet dikke boek vanā¦ā een van die reeks.