Cadeautips voor kinderen

Echt erg, maar zo vond ik laatst een tas met een paar schoencadeautjes erin. Ook zo’n ohja momentje. Ik heb nu op zolder een doos staan waar ik alles in ga verzamelen en in mn telefoon een lijstje bijhoudt met wat ik heb voor wie (ook nog veel kinderverjaardagen in die periode). Maar ik verzamel altijd zo vanaf de zomervakantie, prijzen gaan zo snel omhoog richting december.

Kruidvat heeft deze en andere varianten voor €5 liggen. Klein en leerzaam. Heb er eentje meegenomen voor als ze wat ouder is

8 likes

Heeft er iemand een tip voor een kind dat helemaal gek is op magnetische tegels maar misschien wel wat meer uitdaging kan gebruiken?

1 like

Iets als Gravitrax?

Uitbreiden met een magnetische knikkerbaan? Moeilijker in elkaar te klikken en ander soort bouwen/ruimtelijk inzicht nodig?

2 likes

Knikkerbanen maken is lastiger dan je denkt. Wij hebben zo’n set die op de Duplo past en het vereist wel best wat inzicht om een baan te bouwen.

Veel van die magneetsteen merken hebben wel knikkerbaansets als uitbreiding.

1 like

We hebben een knikkerbaan van magnetische tegels een hele dure van connetix (?) maar zijn er eigenlijk niet tevreden over. Valt snel uitelkaar. Dat is best frustrerend.

Je kunt ook kijken naar KNEX of Lego.

1 like

Ben groot fan van Lego, maar Knex is ook echt heel leuk. Het vereist wel wat inzicht om er dingen mee te kunnen bouwen, mijn zoon van 9 kan nu allerlei eigen creaties maken. En het gaat heel lang mee, ze spelen met de Knex die ik als kind had.

1 like

Bedankt allemaal! Ik wilde eigenlijk zoiets dat je bij duplo en dan stap moeilijker lego hebt, maar dan met de magneten. Maar is er niet denk ik.

Ik ga iig de knikkerbaan van iemand lenen en dat proberen. En lego gaan we ook doen!

Gravitrax vind ik er heel leuk uitzien maar snap ik zelf niet echt, en duuuur.

2 likes

Ik weet zeker dat dat er wel is, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Misschien eens bij ilovespeelgoed kijken? Er is van een van de grotere magneetmerken een lijn met technischere sets.

Edit: connetix pro heet het connetix magnetische tegels pro - constructor - 70st | ilovespeelgoed

1 like

Heb je geen speelgoedverhuur in de buurt? Kun je wat dingen uitproberen. Ik heb daar laatst gravitrax gehuurd maar vond het erg makkelijkuit elkaar vallen.

Je kunt ook magnetische tegels met nopjes kopen zodat je het kunt combineren met lego

1 like

Ah super bedankt!! Goed idee ook @itakepictures ik ga eens kijken

2 likes

Toen we na het overlijden van mijn ma kasten gingen opruimen vonden we achterin de kast tussen de stapel oude truien ingepakte Barbies :laughing: Mijn moeder vond bij nader inzien de hoeveelheid Sinterklaas of verjaardagscadeautjes al voldoende en bewaarde het voor een volgende keer maar is dat blijkbaar vergeten de 20 jaar daarna :smile:

18 likes

Sowieso ga ik ook zo’n moeder zijn :sweat_smile:

2 likes

Iemand gouden tip voor jongetje van 5 wat alles al heeft, zelfs al een eigen telefoon…
Ouders liggen in scheiding en is mogelijk nog verwender geworden daardoor, maar was al stik verwend. Niet iets waar hulp bij nodig is zoals een spelletje of boek. Budget ca. 15 euro.
Ik vind cadeaus voor jongens sowieso al moeilijker maar hier weet ik echt niks.

Samen naar de bios en een milkshake drinken?

3 likes

Terug naar de basis: iets om te knutselen (kunnen ze ook prima alleen als je iets passend bij de leeftijd koopt), een bal of ander buitenspeelding zoals een frisbee met lampjes, een pyjama of trui van zn favoriete cartoon, of idd een bioscoopuitje of monkeytownentree

3 likes

Mijn zoontjes van 4 en 6 vinden de Donald Duck Junior leuk om te lezen/plaatjes kijken. Misschien ligt het zomerboek nog in de winkels?
Het bluf-spelletje ‘Pipolo’ is bij ons ook een hit. Kunnen zijn ouders mooi met hem spelen.

1 like

Idd kaartje monkeytown Ballorig bios of jump achtig park. Lego is vaak goed denk ik? Bijv Sonic of Ninjago Lego. Of broodtrommel.

Of een discolamp.

1 like

Tip!

2 likes