Ik vond dat fantasiespel echt zo hard gaan tussen 2 en (bijna) 2.5 nu! Echt heel leuk, ook vaak dat ik betrokken wordt en mee moet spelen (mama jij bent nu een kat, mama ik ben de dokter en jij patiënt, mama jij bent een baby en gaat nu naar bed ). Denk dat dat supergoede cadeauideeën zijn voor een tweede verjaardag!
Bij bol hebben ze nu 3 boeken voor 20 euro. Het is een kleine selectie maar er zitten een aantal hele leuke tussen zoals Coco kan het, beestje waar ben je, nog even achter mijn oortjes kriebelen, rupsje nooitgenoeg, zoekboek van peppa pig.
Ik zie dat “De spin die het te druk had” van de auteur van Rupsje Nooitgenoeg ook in de selectie zit. Is echt een leuk prentenboek voor jonge kinderen en ze kunnen het reliëf van het web voelen.
De dikkie dik flapjesboeken zijn ook erg leuk!
Mijn dochter wordt binnenkort 1 jaar en ik wil graag een cadeau aan het KDV geven i.p.v traktaties. Iemand een leuk idee? Het is een groep van met kinderen van 10-18 maanden. Ik vind prentenboeken altijd leuk, maar ik weet niet of er al veel wordt voorgelezen in deze groep (denk het eigenlijk niet…).
Muziekinstrument(en)?
Wij hebben een keer Mexicaanse rammelaars gegeven, die vielen goed in de smaak!
Mijn jongste zoon wordt bijna 1 jaar en heeft een broer die alles al heeft. Denk aan een keukentje, loopfiets voor buiten, loopkarretje, boekjes in allerlei maten en vormen, Duplo, bouwblokken, fietsje voor buiten. We willen toch wel iets geven wat echt nog leuk is voor de baby/dreumes tijd. Zo lastig en het is ook nog bijna Sinterklaas haha! Iemand tips?
Mijn dochter vond speelrijst vanaf ongeveer 1 echt heel leuk. En de Wheelybug.
Grapat seizoensset met een sorteerbord, dat is voor kleintjes al heel erg leuk (poppetjes in en uit bakjes, doekje door de ringen doen en dan eraf laten halen, ringen om de poppetjes, hier werden de ringen ook om de handvatten van de loopwagen gedaan) maar ook nog leuk als ze ouder worden en een uitbreiding op wat je al hebt. Bij de blokken bv, in het keukentje wordt er nu veel mee gespeeld (bakje als theekopje, ringen als ‘eten’) en alles op kleur sorteren etc. Naast de duplo en pop is dit het enige speelgoed waar ze sinds haar eerste verjaardag dagelijks mee speelt!
Ik heb net kaartjes gekocht voor het Kinderen voor Kinderen concert, als Sinterklaascadeau. Is op 28, 29 en 30 december in de Afas live.
Wie weet nog een idee voor anderen, hier is KvK en de bijbehorende dansjes echt jevanhet.
Sorry voor deze vragen, maar wat voor sorteer bord bedoel jij? Ik zie er meerdere en kan zelf niet zo goed inschatten wat nou leuk is voor zo’n seizoensset.
Houder:
Sorteerbak:
Sorteerbkrd van Grimms (maar geen idee of dit past?)
Ik bedoel die van Reiger en de Raaf! Die is voor deze set gemaakt dus dan kan je het ook netjes opruimen/neerzetten, wat het weer aantrekkelijker maakt om te spelen. En ook die munten in en uit de gleufjes is hier weer spel op zich.
Die laatste lijkt me leuker als je een grote set poppetjes (nins) hebt in dezelfde kleuren als op het bord staan.
Heb de Grapat seizoensset (de lente versie) door bovenstaande berichten en omdat ze vaker voorbijkomen nu ook op het lijstje van mijn kind gezet!
Ben nu wel nieuwsgierig welk seizoen jullie het leukst vinden.
- Lente
- Zomer
- Herfst
- Winter
0 stemmers
Ik vind dit er zo leuk uit zien dus had die zomerset gekocht, maar mijn kind vindt er dus echt geen donder aan
Ik heb dit setje, dus de poppetjes en het sorteerbord, en mijn kind heeft het laatst op 4jarige leeftijd voor het eerst uit zichzelf gepakt 1x, en daarna was er ook weinig interesse meer voor. Het staat wel mooi als decoratie in de kamer haha
Vraag me bij veel van dit speelgoed af wat een kind ermee doet. Ik heb niet de fantasie echt dingen te bedenken
Ja ik dus ook vooral als ik lees dat het aan 1 jarige wordt gegeven. Mijn zoon ging wel vanaf 2 jaar kleurtjes sorteren en vind dat nu bijna 3 nog steeds leuk. Maar mijn dochter van 1 vind gewoon alle kleuren mooi en gooit alles overal en nergens, stopt spulletjes in een bakje maar er zit nog geen systeem in ofzo.
Haha, ik ook niet. En m’n kind weet het ook niet. Maar lees hier altijd wel positieve verhalen over dit soort speelgoed, maar het is zeker niet voor ieder kind een succes.