Maar dit is dan een beetje vanaf 1 jaar?
Ja hier wel. Poppetje in auto doen en dan rollen. Die auto rolt echt heel goed dus dat is leuk.
En ja als ze echt net 1 zijn misschien niet maar het gaat zo hard met die ontwikkeling.
Wij hebben die auto en die mal die eerder gepost werd. Baby is nu 10mnd en doet poppetje in de malletjes en in het autootje (niet op kleur natuurlijk haha). Maar op een of andere manier een prima bezigheid
En daarna (we hadden dit voor de oudste al, dus 5-6jr terug zegmaar) werden de poppetjes hier gebruikt als versiering en in open spel, langs de weg. Maar er werden ook wel picknicks mee georganiseerd haha
Ja dit is echt iets wat mijn kinderen ook echt geen zak aan zouden vinden. Die maak je echt blij met een VTech autogarage of een Gabby poppenhuis speelset. Met dit soort dingen hoef ik echt niet aan te komen
Ben benieuwd wat jullie zouden kopen… misschien ontdek ik zo iets waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Namens oma mag ik voor 50-60 euro (25-30 per kind) iets uitzoeken voor Sinterklaas. Het lijkt me leuk om iets voor beide kinderen samen te kopen (jongen van bijna 5, meisje van bijna 2). Er wordt hier vooral gespeeld met constructie en open-eindje speelgoed, boekjes gelezen en getekend/geknutseld. Jullie tips?
Iets anders dan open einde speelgoed, maar ik vind een tiptoi pen met boeken een aanrader. Is meer spelend leren.
Mijn kind houdt ook van open einde speelgoed, maar vind dit ook helemaal fantastisch.
Een domino set (hape)
Of zoiets, maar is wel te ingewikkeld voor een 2-jarige, dus misschien als ze het leuk vinden om samen te werken haha
Of niet-speelgoed dingen:
Een wafelijzer, bakvorm, koekvormpjes/koekstempels die de kinderen leuk vinden en wat bakmixen en versier strooisel zodat je samen kan bakken
Oeh dat Zig & go ziet er leuk uit zeg! Heb je er zelf ervaring mee?
Nee helaas nog niet, mijn kinderen zijn er denk ik echt nog te jong voor om zelf die ketenreactie op te zetten. Dus ik heb er een mentale notitie van gemaakt, voor als ze wat ouder zijn. Ik zag het toevallig een keer voorbij komen op vinted, toen ik iets anders zocht haha.
Misschien een speelbak met magnetisch zand/rijst? Of zo’n play-tray speelbak? Balansbalk/-plank (je hebt ook versies voor als je Stapelstein hebt), grapat advent kalender (wel iets duurder), sensorische pittenzakjes, speelzijde, reuze speelknijpers (om tenten mee vast te zetten), balansbord, Kapla, klimgrepen (als je plek hebt die ergens op te hangen), Makedo set
Ik heb deze gister gekocht en is echt een mooi en degelijk ding. De bak zelf is van zwaar materiaal waardoor hij niet zo makkelijk wegschuift op de tafel. Ideaal.
Ja het is idd wel voor iets oudere kinderen. Ik ga op zoek, denk dat die van mij dit wel heel erg leuk gaan vinden!
Wat is leuk voor een baby van 9 maanden? We zoeken iets met knoppen/waar hij aan kan draaien/wat beweegt. De PlayStation controller van mijn vriend is zijn favo speelgoed namelijk
We hebben alleen nog maar rammelaars/knuffels/boekjes, dus we kunnen echt los haha!
Bij ons was de vtech kubus echt heel lang het favoriete speelgoed. Maar misschien heb je dat al
Nee nog niks in die categorie, heb m’n bericht nog geedit haha! Deze gaat op ‘t lijstje 🫶
Een loopwagen babywalker misschien
Ohhhh als verrassing voor mijn vriend, geweldig!
Haha in mijn ervaring werkte dit nooit
(Eigen speelgoedtelefoon, afstandsbediening, autosleutels)