Cadeautips voor kinderen

Ik heb die met klei, niet precies deze maar die is iig echt heel leuk. Is m’n dochter d’r lievelings. Soms krijg je de klei er niet helemaal uit maar klei is niet zo duur dus dat vind ik niet zo erg.
Edit : dat zand is wel duur en je krijgt gemengde kleuren ook daar niet meer uit elkaar.

2 likes

Eens met @Kusjessoldaat. Ik zou voor de klei gaan. Kinetisch zand is tof, maar niet hiervoor. Het valt snel uit elkaar en inderdaad, de kleuren zou je dan apart moeten gebruiken of het wordt direct een mengelmoesje. Als je kindje echt iets wil maken, is klei hiervoor leuker, denk ik.

3 likes

Helemaal mee eens, wij hebben ook een (andere) ijsmachine van Play Doh en dat is echt het favoriete kleiset van mijn kids.

1 like

@Kusjessoldaat @DelilahBard @Amaura thanks, helemaal duidelijk! We gaan voor de klei :relaxed:

1 like

Voor Kerst kopen we altijd een puzzel om te leggen, lijkt me leuk om er ook een voor m’n kind te kopen. Van die houten knoppenpuzzels gaan haar heel makkelijk af maar wat is dan een leuk vervolg? Ze is net 2.

6 puzzels van 3-5 stukjes

Of gelijk zoiets? 4 puzzels van 4-16 stukjes

2 likes

Onze dochter van bijna 3 kan die bovenste nu heel goed, doet ze denk ik vanaf rond 2 jaar. Die onderste beginnen we nu net mee maar met 4 stukken kunnen ze met twee ook al wel. Dus denk beide leuk? Sorry hier heb je misschien niks aan haha

3 likes

Ik zou voor die onderste gaan, daar kan ze misschien niet meteen alle puzzels maken, maar je hebt er wel langer plezier van. Die met 3-5 stukjes zijn echt zo snel te makkelijk.

5 likes

Ik wil even de Princess Mimi producten tippen, oa te koop bij Intertoys. Heel leuk vormgegeven (knutsel)dingen die hier heel erg in de smaak vallen, zoals aankleedboekjes, stickeroorbellen, gelpennen, waterverfboekjes etc

6 likes

Ik zoek nog een cadeau voor een broertje en zusje, ze zijn 7 en 9. Ik wou eerst Monopoly Junior kopen maar dat ziet eruit alsof het voor heel jonge kinderen is. Ze hebben wel al redelijk wat gezelschapspellen, maar daar zijn zij (en de ouders) ook steeds blij mee dus als jullie nog wat aanraders hebben? Of totaal andere suggesties ook welkom, ook als het niet voor de twee samen is. Maar geen lego, rommel met slime en glitter enzo, knuffels, knutselspullen, … daar hebben ze al genoeg van.

1 like

Ticket to ride junior?

3 likes

Ga het even opzoeken! Ik ken het van naam maar zelf nooit gespeeld. Ik ben sowieso zelf niet zo bekend met welke spelletjes leuk zijn dus daarom graag tips van anderen!

1 like

Levensweg. Of zeeslag maar dat is geen bordspel.

2 likes

Ik heb geen idee of ze van Mario (kart) houden, maar ik heb deze voor Sinterklaas aan mijn neefje (5) en nichtje (8) gegeven en die vinden hem beiden fantastisch.

2 likes

Ooh ze zijn ook helemaal gek van Mario dus dit is zeker een optie!

1 like

Je hebt van best een aantal spellen een junior versie: Ticket to Ride, Kwakzalvers, Everdell bijvoorbeeld.
En anders een ‘gewone’ versie die laagdrempelig is: Splendor, maar ook van TTR of Kwakzalvers kan dat denk ik best al voor kinderen van die leeftijd die al wat spelervaring hebben.

4 likes

Mijn kinderen zijn precies zo oud, en die zijn nu helemaal into Dixit.
Er is ook een Disney variant. Maar het is heel simpel te spelen, en elke keer leuk.

2 likes

Ik speelde op die leeftijd wel de gewone versie van Monopoly, weet niet of dat leuk is?

Heb zelf laatst Upside Down Challenge aan mijn neefje van 8 (met een zus van 9) gegeven. Viel erg in de smaak!

1 like

Ik ken alleen de versie voor volwassenen en dat is echt een heel leuk spel. Heeft ook veel prijzen gewonnen. Dus denk dat de junior-versie ook wel goed in elkaar zit.

1 like

Ik vond op die leeftijd de Betoverde Doolhof heel leuk:

10 likes

Ik heb Cluedo Junior en Twister onder de boom liggen, en ik had Rara wat ben ik voor sint. Ik heb nog geen reviews maar de omschrijving zag er heel leuk uit!