Caronatopic #11

Je wordt er niet onvruchtbaar van en er zijn geen lange termijneffecten. Dan zou je dat net zo goed kunnen worden/krijgen door een griep, het krijgen van corona of een ander virus.

34 likes

@Sedana ik ga de berichten dit weekend eens doorspitten en teruglezen, dankje!

@11PM gewoon de standaard media sites eigenlijk. Het is meer de vage berichtgeving in termen van ‘nog onbekend’ en ‘nog geen bewijs voor’ wat het voor mij zo lastig maakt. Nu weet ik ook dat je niets met 100% zekerheid kan zeggen. Dus ik zie die berichten denk ik ook door mijn gekleurde bril. Dus het is ook meer een onderbuikgevoel dan dat ik er echt bewijs voor heb. Ik vind het ook oprecht stom dat ik er zo over twijfel. Ik voel ook de druk om het wel te doen (omdat we dit met elkaar moeten doen en ik dit ook graag doe voor een ander), maar ik zou er wat meer ontspannen in willen staan.

Hoeveel mensen zullen toch overtuigd zijn om te gaan vaccineren door de uitleg van @ovenschaal?:star_struck::clap:t2:

En dan niet alleen forummers, maar ook mensen in de omgeving van forummers

29 likes

Ik heb eerder vanavond mijn eerste vaccinatie gehad en ik werd er zo blij van. Ik werd gevaccineerd door een hele leuke militair en het deed me echt goed om die saamhorigheid zo te zien. Ik kwam echt enthousiast thuis, haha. De spierpijn is wel al begonnen, dus ik ben benieuwd hoe het morgen is.

17 likes

Dankjewel, fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben. Dit doet mij dus al goed hè, weten dat je niet alleen bent in je angsten :slightly_smiling_face:

3 likes

Vandaag dus mijn eerste prik gehaald en damn wat voelt mijn arm zwaar! Heb maar ingrediënten gekocht om een schaal nacho’s te maken…

4 likes

Meh ik heb in alle polls gestemd dat ik zonder mondkapje naar winkels enzo zou gaan. En nu moet ik zo en vind ik t eng. Terwijl ik ook gister had kunnen gaan. En ben al volledig gevaccineerd en de gevallen zijn laag natuurlijk. Maar toch.

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik ben zwanger geraakt tussen mijn eerste en tweede vaccinatie. En er kwamen toen meer reacties van mensen die kort na de vaccinatie zwanger geraakt zijn. Misschien dat dit een beetje geruststelt?

Ja lang leve uitstelgedrag. En waarom dat is, vast stoornissen :joy:
Hier valt t sochtends wel mee denk ik. Normaal ga ik nooit op zaterdag tenzij na werk en dan valt t ook wel mee. En als ik niet vanavond bezoek kreeg had ik ook niet hoeven gaan :joy:

@Cadeaupapier Ja dat is zo maar de “angst” is niet realistisch dus wil er niet in meegaan eigenlijk.

1 like

@Whoopdidoo ik zou hem gewoon lekker op doen als je je daar comfortabel bij voelt.
Ga ik ook gewoon doen. Zoals mijn vriend gisteren zei “Ik denk dat je liever een andere D hebt dan de D van Delta”

5 likes

Ik ben wel gerustgesteld door haar posts een tijd terug over zwangerschap en vaccineren.

1 like

Wij mogen vanaf vandaag zonder mondkapje werken en ik vind het zo raar. Heb voor de zekerheid vanmorgen zelf test gedaan (negatief). En ben blij dat hij af mag hoor want was ooit zo mega benauwd met warm föhnen etc. Maar ik ben me nu heel bewust van dat ik m’n mond anders ben gaan bewegen en meer met m’n wenkbrauwen beweeg, omdat dat het enige was wat mensen zagen en nu ben ik me al een uur heel bewust van mijn gezichtsuitdrukkingen :joy:

28 likes

I did it. Nog wel mensen met mondkapje. Ook t kassameisje en vond t mooi om te zien dat er ook jonge mensen zijn die voorzichtig zijn.

8 likes

Waren toch nog handvol mensen met een mondkapjes op in de supermarkt.
Maar denk dat er ook veel mensen waren die echt blij zijn dat het niet meer hoeft.

Voelde me wel ‘anders’ dat ik hem nog droeg. Maar he, mijn gezondheid. Mijn keuze

13 likes

Vind het fijn om te lezen dat mensen hem nog gewoon dragen, als ze dat willen. Niet iedereen zal dat begrijpen maar hé, gezondheid boven alles. Las toevallig vanmorgen bij onze grote vaccinatievriendin dat het wereldwijd wat meer de verkeerde kant op gaat. Ook wordt Portugal bij steeds meer landen een verbod, terwijl het in NL nog op geel staat en ze alleen adviseren om te testen. Kom op jongens, pak gewoon even door… Bw wel bang hoe dat gaat met alle buitenlandse ritjes straks.

Zonder mondkapje heb ik constant het gevoel dat ik iets ben vergeten. :upside_down_face:

4 likes

Rondom Lissabon staat het advies al op oranje. Dus het zou me niet verbazen als de rest van Portugal ook binnenkort oranje kleurt.

3 likes

Om 9:01 had ik direct een krijsende klant in mn nek die riep dat ik hem niet meer op hoefde hoor. Verder nog geen enkele klant met mondkapje gezien in de afgelopen 1,5 uur en net zei iemand dat ze heel veel respect voor ons had dat wij hem nog wel droegen als we nog niet gevaccineerd waren :joy:

1 like

Ik voelde me heel illegaal. Maar heb meteen meerdere winkels gedaan dus heb mn vuurdoop gehad. Vond het ook goed om te zien dat sommige m wel op hadden. Vind t ook goed om te lezen dat sommige hier m nog op doen omdat ze nog niet gevaccineerd zijn (ik schreef hier geactiveerd, zou de chip eindelijk werken?)
Deze stap vind ik eigenlijk net te vroeg. Had ff tot eind augustus gewacht tot de meeste gevaccineerd zijn. Maar Nederlanders zijn echt zeikerds, want oh nee warm die dingen. Terwijl in Spanje droegen ze t vorig jaar al in de zomer. Maar wij zijn verwende nesten.

@Disconnected sterkte met alle opmerkingen vandaag :heart:

5 likes

Nou ben sinds 9 uur aan het werk met mondkapje op en ik heb gelukkig nog geen rare opmerkingen gehad. Kan nog natuurlijk, maar het valt mij hartstikke mee. En het boeit mij sws niet wat anderen van mijn mondkapje vinden :joy:

20 likes