Caronatopic #11

Wat fucking irritant dat de MSM dan wel ineens als betrouwbaar wordt gezien :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: verbaast me niet maar stoort me wel echt enorm

5 likes

Haha ja mijn wappietante ook met “je hebt het pas door als je het ziet”

Ik moet zeggen dat ik het ook wel wat onduidelijk vind in het artikel. Als ik dit zo lees dan denk ik idd van ooh dus als je gevaccineerd bent, kan je het nog door geven, in alle gevallen. Terwijl het dus alleen gaat over dat X percentage die niet immuum is en niet over 100% van de gevaccineerden. Het is dat @Ovenschaal dit (vaak!) duidelijk heeft uitgelegd, maar als leek zonder ‘een ovenschaal’ zou ik dan denken dat je niet ziek kan worden, maar het wel nog kan overdragen. Merk ook dat de mensen om mij heen dit denken (die het dan wel nemen ivm minder erg ziek worden). Mis deze nuance in dit artikel :slight_smile:

4 likes

Ja same.
Maar nu kan ik dit soort artikelen dankzij de uitleg hier “in de ovenschaal leggen” dat helpt.

Hahaha nee.

2 likes

@Bijou je bericht is verwijderd. Voor complottheorieën kun je terecht in Het complottheorieën topic.

8 likes

Vanmorgen gelukkig pas tien keer gekeken of mijn uitslag er al is. Eergisteravond keelpijn en snotterig dus gisteren wezen testen. Ga echt gillen als ik nu nog corona heb opgelopen, over 1,5 week mijn tweede vaccinatie en de afgelopen tijd eigenlijk alleen in de supermarkt geweest

1 like

Ik had al twee dagen geen klachten meer (en waren dinsdag begonnen) dus ik dacht dat ik vandaag wel uit quarantaine kon. Maar ben gisteren een vuilniszak in de ondergrondse container gaan doen en ben opeens weer helemaal aan het hoesten dus nu moet ik alsnog binnen blijven en niet werken :woozy_face:
Zo verraderlijk dat dat pas bij inspanning komt.

Ah we kunnen samen duimen, ik ben ook gisteren getest. Nu derde dag keelpijn, neus licht verstopt.

Ik heb morgen mijn vaccinatieafspraak voor nummer 2, ik hoop dat ik vandaag en morgen snel opknap. Ik had wel gevraagd bij de teststraat als ik vandaag negatief test, ik ondanks keelpijn de prik mag halen. De teststraatcoördinator zei van wel, maar ik ben er toch niet heel gerust op.

1 like

Ik kneep 'm ook enorm van de week, ik dacht echt: koorts, keelpijn, hoesten, dit kan niet anders. Maar gelukkig negatief, er is hoop, we kunnen ook nog gewoon ziek worden! Hoop dat je snel een negatieve uitslag hebt.

2 likes

Nauwelijks onder lijden? 25% van de jonge mensen heeft nog last van langdurige klachten na covid, sommigen kunnen zelfs een jaar na besmetting nog niet aan het werk (waaronder een aantal FF’ers die je daar vast meer over willen vertellen). Genoeg reden om een vaccin voor jezelf te nemen, zou ik denken.

31 likes

Volgende week mogen mensen uit mijn woonplaats zonder afspraak hun eerste vaccinatie halen, maar ik krijg in die week mijn tweede vaccinatie. Ik mag echt hopen dat ze met aparte rijen gaan werken ofzo. Al denk ik niet dat het super druk gaat worden, maar ik heb geen zin om in lange rij te gaan staan terwijl ik gewoon een afspraak heb. Ik ga ook onder werktijd, dus ik voel mij dan ook erg lullig als ik dan zo lang weg ben.

Vandaag dag 5 van quarantaine dus ik mag testen. Geen klachten dus ik heb goede hoop dat m’n vriend het niet heeft overgedragen :crossed_fingers::crossed_fingers::crossed_fingers: Vriend heeft overigens helemaal geen klachten gehad. Niet eens een snotneus of een kuchje…

1 like

100 procent veiligheid bestaat sowieso niet. Verder heb ik er toch eigenlijk niet zoveel boeiends over te zeggen. Acht ik zelf als leek de kans klein dat het opeens bij jongeren heel anders zal werken dan volwassenen.

Ja ik heb ook nog nooit zo hard gehoopt op een normale verkoudheid/griep als vandaag :joy:

2 likes

Ik denk dat lockdowns en andere maatregelen ook iets is om onder te lijden. Niet alleen de klachten die covid kunnen geven.

3 likes

Ik had ook last van keelpijn en ik ben gister ook negatief getest. Hoor dit van meerdere mensen om me heen, dus mss gaat er een ander virus rond. Hopelijk ben je negatief!

1 like

Dit geldt voor jou toch net zo goed, met je milieuwetenschappen. Jij bent ook geen immunoloog/viroloog.

52 likes

Mijn reflectie: iedereen die mee post op dit forum accepteert het werk van de moderators, die opereren volgens bepaalde regels (zie huisregels). Mocht je het niet eens zijn met de regels kun je ze proberen te veranderen (niet in je eentje maar met een meerderheid van de leden) of naar een ander forum gaan.

4 likes

Langetermijngevolgen en duurzame keuzes op het gebied van milieu, ja dat geloof ik meteen. Niet op het gebied van corona/vaccinaties.

38 likes