Ik heb hem beide keren bij verschillende locaties pas na de prik gehad in het hokje, dus het zou prima kunnen. Hopelijk doen ze dat op de meeste locaties
Hoop ook niet dat dit soort artikelen mensen juist op ideeƫn brengt.
Ik heb hem beide keren bij verschillende locaties pas na de prik gehad in het hokje, dus het zou prima kunnen. Hopelijk doen ze dat op de meeste locaties
Hoop ook niet dat dit soort artikelen mensen juist op ideeƫn brengt.
Is inderdaad vanwege de snelheid en efficiƫntie! Doordat alle administratieve handelingen gegroepeerd worden en losgekoppeld van het prikken, gaat het prikken 4(!) keer zo snel als wanneer degene die prikt ook de administratieve handelingen moet uitvoeren. Maar vaccinatielocaties kunnen ook de keuze hebben gemaakt om volgens een ander logistiek model te werken.
Weet niet of het probleem van idioten die uit de wachtrij stappen was voorzien, lijkt erop van niet. Maar zelfs al gaat het toezicht daarop wat extra tijd kosten weegt dat alsnog niet op tegen de snelheid die door het huidige systeem behaald wordt lijkt me.
Ik plaats ze hier ook niet.
Het was meer een soort spierspanning en ze kunnen daarna niet meer goed functioneren.
Ik gok ook dat dit niet echt is hoor. Maar veel bekender Nederlanders en bekende buitenlanders die delen dit op Instagram.
Ik snap gewoon niet dat insta dit toestaat.
Was zelf gisteren in de jaarbeurs voor mijn prik en daar kreeg ik het wel voor het prikken maar er was zoveel personeel en afzetlinten dat ik niet zou weten hoe je ongemerkt langs komt zonder prik.
Ze hadden ook live muziek dus de 15 minuten wachten ging zo voorbij
Pvd ik heb geen zin meer om met longpatienten te werken. Dacht je Corona te hebben gehad en gevaccineerd te zijn, krijg je dit nog .
Nou dit is dus precies wat ik gisteren dus zei. Onbevooroordeeld blijven kijken naar de vaccins en nieuwe varianten en niet een soort schijnveiligheid creƫren (alleen besmet kunnen raken door likken bijv.) waardoor je alsnog met besmettingen zit omdat je denkt dat het toch niet kan gebeuren.
Dingen die we hier dachten en noemden over de vaccins, zijn later ook soms anders geblekenā¦
Daarom hoop ik ook dat gevaccineerden gewoon moeten blijven testen. Er zijn te veel ongevaccineerden!
Ik blijf lekker voorzichtig
Dat is balen. Ik had al het vermoeden, gezien ik in mijn omgeving ook heel vaak volledig gevaccineerden hoorde die nog positief testten, of inderdaad zelfs infectie gehad + volledig gevaccineerd en dan alsnog positief. Ik had de hoop dat dit echt extreme uitzonderingen waren, maar helaas, het komt dus vaker voor dan ik dacht
Ik kwam net om dit te posten. Vind het goed dat er kritisch wordt gekeken, maar vind dit echt verontrustend nieuws. Komt er ooit een einde aan?
Misschien is dit een heel onnozele leken-vraag, maar nu er meerdere vaccins ontwikkeld zijn die werken tegen de eerdere varianten, is het dan niet relatief gemakkelijk en snel voor elkaar te krijgen om het huidige vaccin zo aan te passen of erop voort te borduren dat de antistoffen van de gevaccineerde beter vat hebben op de uitsteeksels van het Delta variant virus? (Ik gebruik maar even de termen die in dat artikel staan want geen idee verder hoe je dat zou noemen)
Vind het goed dat er kritisch wordt gekeken, maar vind dit echt verontrustend nieuws.
Maar jongens het is juist heel goed dat mensen hier kritisch naar kijken? Ja, ook al is dat verontrustend. Dit lijkt me juist superlogisch om te doen in de wetenschap en juist gevaarlijk om stellig te zeggen dat je bijv. niet of een zeeeeer nihile kans hebt om besmet te raken en anderen te besmetten als je gevaccineerd bent met deze corona vaccins. Zoals ik gisteren al aanhaalde, wetenschapper die met corona bezig is zegt ook "blijf onbevooroordeeld kijken naar deze nieuwe vaccins en niet alles afdoen als dat kĆ”n niet, dat kan juist gevaarlijk zijn in deze tijd. Gewoon een open blik blijven houdenā. Blijven anticiperen op dingen die wel anders blijken te werken is nu veiliger. Bijwerkingen bijv. onderzoeken i.p.v. afdoen dat het niet kan. En ja, ook zoals met die bloedstolsels waarvan iedereen direct riep nou dat kan niet.
Onderzoeken of we alsnog anderen kunnen besmetten en zelf ziek raken ondanks volledige vaccinatie i.p.v. al zeggen dat dat nĆet mogelijk is en dus denken dat het goed zit.
Ook al is de uitkomst van dit soort dingen kut en deprimerend: het is wel de realiteit dan.
Ik ben nu niet thuis dus kan niet op mijn gemak dat artikel terugzoeken, maar dat vind ik juist wetenschap. Ik vind ook dat hier wel een beetje moeten waken voor schijnveiligheid heerst haha.
Dit is niet negatief bedoelt want dit komt wel heel deprimerend over zo lol, ik wil ook positief blijven en wil dat iedereen om me heen gevaccineerd is maar ik blijf daarin wel scherp en blijf wel wetenschappelijke artikelen daarin volgen en niet alle info van 1 plek halen. En daarom blijf ik dus gewoon voorzichtig zoals voor mijn vaccin, ja ook al is dat kut en saai. Voor de kwetsbaren om mij heen ook vooral.
En ook voor de mensen om me heen die zich niet hebben laten vaccineren.
En btw: het is ook goed om zaken, zoal dit, in perspectief te zien!
Ik ken ook iemand die zegt er helemaal klaar mee te zijn en dat er nu weer een variant is en dat het maar niet ophoudt, maar diegene is zelf niet gevaccineerd. Vaccineren zorgt er toch juist voor dat het virus niet/minder snel muteert?
Was het niet sowieso al onzeker of je als gevaccineerde het virus kon overdragen?
Dat werd toch een hele tijd gecommuniceerd, dat ze niet ziek werd maar het mogelijk wel kon overdragen? Nu zou het dus zijn minder ziek, maar dat is nog steeds wel oke zou ik denken
Ik dacht juist dat er steeds gezegd werd: positief testen kan sowieso gebeuren als je gevaccineerd bent, maar als het goed is word je minder ziek. Kans op overdracht werd daarom dacht ik altijd als klein ingeschat, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.
Maar wat mij opvalt is dat in dit artikel uitgelegd wordt dat het lijkt alsof het soms om een hoog aantal virusdeeltjes gaat bij een besmette gevaccineerde, ookal ben je maar heel mild ziek. En dat dat juist het probleem is, dat je denkt ik ben gevaccineerd, dus deze lichte snotneus is vast van het stof onder mijn bed en je vervolgens je dag vervolgt en dan veel mensen aansteekt omdat je juist veel virus(deeltjes) verspreidt.
Jaa!! Ik vroeg me af of dit kon
Toch vind ik het vreemd dat Wilkes zegt:
āDe gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaanā
Ik lees alleen maar mainstream nieuws en geen wetenschappelijke artikelen, maar die gedachte was er toch nooit? Alleen dat je het minder snel overdraagt.
Maar goed alleen maar āgoedā verder dit. Liever testen voor toegang dan mensen besmetten uiteraard. Al denk ik wel dat het artikel op een vrij onhandig moment komt. Best wat mensen die zich slechts laten vaccineren omdat je dan weer vanalles mag en hoewel ik dat een domme reden vind heb ik liever dat mensen zich met een domme reden laten vaccineren dan helemaal niet.
Wel toch?
@Ovenschaal had dat toch ook uitgelegd en dan gevolgd door een prachtig voorbeeld met watermeloen, dixies en handen likken wanneer het toch zou kunnen gebeuren
Maar in dat artikel noemen de wetenschappers dat dat niet opgaat voor die nieuwe variant, en dat is momenteel de zorg.
Ik vind dat ze het heel duidelijk toelichten en uitleggen in dat artikel!
Het beleid is nog altijd bij klachten je laten testen. Ongeacht of je gevaccineerd bent of contact heb gehad met een besmet persoon.