plots blij met m’n nieuwe status als 30 jarige zodat ik kan zeggen dat ik beter ben dan hen (grapje hoor )
Ja dat kan zijn. Maar omdat er dan andere aantallen positieve testen zijn, gaat Nederland op rood voor Europa. En kan het zo zijn dat Nederlanders niet welkom zijn in Frankrijk zonder quarantaine. En dat terwijl er veel Nederlanders een vakantie hebben geboekt.
En dan is de vraag of je redelijk ‘zorgeloos’ op vakantie kan deze zomer.
Hahah, inderdaad.
Kunnen er ook geen nieuwe varianten meegenomen worden, scheelt weer.
Ik ga echt jankennn als ik straks door deze wappies WEER niet het land uit kan. Ik wacht nu al dik een jaar om ein-de-lijk naar canada te vertrekken en o wee als ze dit nu gaan verpesten met hun achterlijke gezuip.
Maar goed o wee wat natuurlijk want ja wat doe ik er aan
Zo voel ik me vandaag ook
Ik hoop zo dat het komende tijd toch weer daalt wanneer de 40 minners ook steeds meer gevaccineerd worden.
Ja ik hoop maar dat niemand in het ziekenhuis komt, dan zou je toch eigenlijk zeggen ‘zoek het uit met je besmettingen’? Want de jongeren die nu besmet zijn hebben het hoogstwaarschijnlijk zelf veroorzaakt dus medelijden hoeft ook niet en dood gaan ze zeer waarschijnlijk ook niet en de kwetsbaren zijn bijna allemaal al gevaccineerd.
Er zullen toch zat jongeren in het ziekenhuis belanden die vooraf gewoon een negatieve test hadden? En dus gewoon uit mogen.
Ben heel benieuwd wat ze gaan doen…
zie het echt voor me dat dit gaat gebeuren: mondkapjes hoeven nog steeds niet, vakanties mogen nog steeds, naar de kroeg? hoppa maar de bioscopen en theaters sluiten we
Ruim 48 uur na de eerste prik heb ik alleen een mond (vooral tong) die constant droger is dan de Sahara. Ben veel aan het drinken en het lijkt nu langzaam weg te trekken. Half dagje een zware arm gehad, niet vermoeid en ook geen hoofdpijn gehad gelukkig.
Hopen dat het bij de tweede prik ook meevalt maar daar verwacht ik meer van te merken.
Ja ik ben bang dat ze weer dingen gaan sluiten die heel weinig invloed hebben. Vraag me af of ze het durven om de horeca ‘s nachts dicht te doen ofso. Lijkt mij iets nuttiger.
Ja jongens. Niet die musea dicht ! Ik probeer al 2jr naar het Nijntje museum te gaan haha! Nu ga ik vrijdag ook, rechts of linksom
Ik ga zou zaterdag voor het eerst in bijna 1 jaar weer naar een klassiek concert gaan. Ben bang dat het niet doorgaat omdat de overheid bang is dat ik ga tongen met mijn bejaarde buurman die op 2 meter afstand zit.
Alle examenfeestjes cancellen. Nee, echt zuur dit. Hoop niet dat dit invloed heeft op de heropening van het hoger onderwijs na de zomer.
Wat mij betreft zou het een logische stap zijn om af te schaffen dat je bij testen voor toegang geen 1,5 meter afstand meer hoeft te houden. Dat is zuur voor nachtclubs en festivals, maar die moeten dan maar weer ruimhartig extra gecompenseerd worden. Als je ziet waar alle clusters besmettingen vandaan komen dan is dat veelal nachtclubs/kroegen.
Dan kunnen de ‘veilige’ sectoren zoals bioscopen, concertzalen, restaurants en sportverenigingen open blijven zou ik denken. En als iedereen minstens 2 weken geleden gevaccineerd is over 1,5 maand kun je opnieuw proberen of loslaten van 1,5 meter werkt met testen voor toegang. Mits je de lekken (screenshots, niet controleren op naam) dan hebt gedicht.
Maar hé, ik zit (gelukkig) niet in het OMT
Ja precies dit!
Superzuur voor de horeca en de festivals, maar lijkt me echt heel verstandig als ze eerst het lek in de app gaan oplossen want anders zitten we dalijk binnen nu en 2 weken weer richting de 10.000 besmettingen. En dan heeft dat kleine groepje mensen die met die qr codes zit te kutten een hele zomer verpest voor de rest van het land.
Ik zat eerst ook te denken dat het niet veel uitmaakt zolang de ziekenhuizen leeg blijven maar ziekenhuisopnames zijn wat mij betreft een te eenzijdig beeld. Want er bestaat ook nog zoiets als een reeël risico op long covid wat niet zomaar aan de kant geschoven mag worden. Plus, er ontstaan sneller mutaties als veel mensen besmet raken, waardoor de bescherming van de hele bevolking gevaar kan lopen als er een variant ontstaat waar de vaccins veel minder tegen beschermen.
Zeg maar dag tegen het festivalseizoen denk ik
Nee, ik verwacht ook niet dat het OMT adviseert weer in lockdown te gaan of alle versoepelingen terug te draaien. Het ligt voor de hand om iets te willen doen aan de besmettingen onder jongeren omdat daar 75 procent van de besmettingen (of iets in die trant) vandaan komen las ik. Plus, je moet eerst duidelijk hebben of deze stijging komt door significant meer testen of dat het percentage positieve testen ook stijgt. Dat maakt ook uit natuurlijk.