Verbaast me dat Hugo ook niet heeft gezegd dat je bij de ikea populaire schilderijen kan kopen en je zo je cultuur kunt snuiven #nonspon
Lief dat je t vraagt! Ik maakte me toch een beetje zorgen over de dikke tong dus ik had nog even de huisarts gebeld, die zei dat het toch misschien een lichte allergische reactie is, dus ik moet het volgende keer aangeven op die gezondheidschecklijst bij de 2e vaccinatie… nu geen last meer gelukkig
Een week geleden geprikt. Dag erna erge hoofdpijn gehad, maar nu bijna elke dag last van vermoeidheid. Ik moet overdag dutjes doen om de dag door te komen en afspraken af zeggen. Ik heb na deze week vakantie, dus hopelijk is het dan weg, anders wordt het een rustige vakantie haha.
Zó mee eens. Nog niet iedereen die dat wil is (volledig) gevaccineerd ook en ik vind gewoon dat je dat eerst moet afwachten (+2 weken). Want zoals ik hier al eerder hebt benoemd; je hoeft niet onderdeel te zijn van die stapavond/het festival om (indirect) besmet te raken daardoor. Ik ben bv gister voor het eerst sinds heeel lang weer naar de hoge school geweest (voor iets belangrijks, gewoon lessen deed ik lekker online), was ontzettend rustig maar zat wel (op afstand) met meerdere mensen in een lokaal. Als één van die mensen lekker heeft gefeest het weekend, zou die mij best kunnen besmetten, ondanks zoveel mogelijk afstand. Ik ben nog niet volledig gevaccineerd. Het virus denkt helaas niet; oh jij was niet op die brandhaard, we slaan jou wel even over, anders ook zo sneu he!!
Ja echt dit, ik begrijp echt nog steeds niet waarom alles nou zo snel weer open moest nog voordat de jongeren waren gevaccineerd. Al hadden ze tot augustus gewacht wanneer (als het goed is?) bijna iedereen de 2e prik heeft gehad dan had dit zoveel gescheeld.
Jammer dan met de festivals en vakanties maar als het zo doorgaat worden die misschien alsnog gecanceld
Ik mag me op advies van de HA (zwanger en gordelroos) niet laten vaccineren aankomend weekend. Ik vind het echt heel kut nu met de oplopende cijfers, heb zo lang getwijfeld en nu is die keuze voor mij gemaakt.
Vind het daarom ook moeilijk om te lezen dat er zoveel gesjoemeld/gefeest wordt en zoveel mensen kiezen voor niet vaccineren. Die verpesten het voor de rest.
Wordt er ook een soort zuur persoon van, alsof ik het de mensen die misbruik maken, en de wappies bijna gun het eens te krijgen zodat ze hun lesje leren ofzo.
Ik had ook weer wat leuke dingen gepland, maar alles weer afgezegd nu ik niet gevaccineerd mag worden.
Ik snap ook niet dat in het VK allang te zien was dat te snel teveel opengooien tot een hoge stijging in besmettingen onder jongeren leidde. En dan hier alsnog lukraak bijna alles opheffen dan ineens paniek over de stijging in besmettingen
Welke maatregelen zou jij adviseren aan het kabinet?
- Horeca eerder sluiten (22:00 of 18:00)
- Horeca binnen dicht
- Festivals verboden
- Scholen dicht
- Verboden om naar het buitenland te gaan op vakantie
- Verplichte quarantaine na elke buitenlandreis
- Winkels dicht
- Mondkapjes weer op
- Sportscholen dicht
- Musea, bibliotheken en concerten dicht
- Niks
- 100% thuiswerken
0 stemmers
Ik denk vooral niks meer zonder 1,5 meter
Festivals, horeca binnen en concerten, alles waarbij je hutje mutje in een slecht geventileerde zaal kan gaan staan hossen en tongen met jan en alleman. (Indd alles zonder de 1,5 m)
Bij mij ging het de eerste week na de vaccinatie ook beter, maar eind vorige week en deze week ben ik echt heel erg moe en af en toe ook echt erg neerslachtig. Hopelijk wordt het dan misschien na de tweede vaccinatie wat beter
Dat is maar 0,6% las ik gisteren dus nee helaas daar komt het niet door.
volgens mij worden de tvt ook niet gerekend bij de cijfers van het ggd, dus pas echt als ze bij de ggd zelf de test doen
Word echt naar van de hoeveelheid besmettingen. Echt zonde dat er ineens zooooooo mega werd versoepeld dat dit nu het resultaat is
Ik vind dit wel een beetje sneu. Deze club wordt nu gemijd als de pest terwijl zij er ook niet heel veel meer aan kunnen doen. Ik was er die dag daarvoor toevallig vanwege een privéfeest van iemand en toen zijn mensen geweigerd want screenshot gebruiken en/of initialen klopte niet maar ja weet niet hoe het die dag zelf gegaan is
Ah dat lijkt me ook wel naar voor dat bedrijf! Dan doe je zo je best en gaat het toch mis.
Mijn werk is ook pas net een maand weer open en als ik zie hoe hard alles gaat vrees ik dat we binnenkort ook weer dicht moeten. Terwijl wij alleen workshops organiseren op reservering, dus wij controleren sowieso iedereen die binnen komt. Wat dat betreft is het wel lastig dat wij onder horeca vallen, want het is voor ons zo makkelijk om de maatregels te handhaven, maar zodra de horeca weer dicht moet moeten wij ook weer dicht. Ik hoop maar dat het meevalt de komende tijd en dat we de cijfers toch weer weten te beperken. Het is een beetje een dagboekpost, maar ik baal gewoon van de cijfers.
Ik ben niet voor het sluiten van scholen, maar kan me wel vinden in bijv eerder vakantie nu op middelbare scholen. Alleen nog de toetsweken en dan klaar. Die weken erna zijn vaak voor leerlingen “lanterfanten” (vroeger althans… keken we bijna elke les een film of moesten een kunst/drama project oid doen).
Ja dat soort dingen etc, ik snap het écht. Je diploma uitreiking is zo bijzonder. Maar het moment niet denk ik?
Niet dicht dus, maar wel even heel magertjes: toetsen en verder niks
Ik vind het ook apart dat ‘‘iedereen’’ (heel veel mensen maar niet iedereen) de basis-regels gewoon niet meer volgt? Als 1,5m afstand houden, handen wassen, drukke plekken vermijden etc.
Niet dat ik dat kan beweren want ik kom bijna nergens, maar valt me wel op als ik foto’s van andere zie en verhalen aan hoor.