Caronatopic #11

Ik word hier zo boos van, echt. Alsof Corona nu op magische wijze is verdwenen, poof alles mag weer, alles is veilig!!111

Ugh.

2 likes

Ik zag het eindelijk wat rooskleurig in met de goedlopende vaccinatiecampagne etc. Maar hoor nu in superkorte tijd gewoon relatief veel besmettingen (vriendin die uit is geweest, iemand uit mijn sportles die ik net toevallig miste) en schrik daar gewoon echt van. Word echt moedeloos als ik denk aan hoelang we naar meer ruimte toegewerkt hebben en hoe snel de boel nu oploopt.

15 likes

Ik hoor het ook zooooveel nu, meer dan de afgelopen maanden. Word er ook weer bang van, zo met de eindstreep in zicht.

2 likes

Ik vind het ook wel een soort van makkelijk om de overheid hier alleen maar de schuld van te geven. Niet per se op jouw gericht maar meer algemeen. Je kan zelf ook nog nadenken toch? Nee, niet iedereen doet dat, maar die mensen doen met MET maatregelen ook niet. Ik heb echt 0 medelijden met mensen die besmet zijn na het stappen (en die binnen zijn gekomen met een fake QR) en vervolgens sad zijn dat ze niet op vakantie kunnen. Ja, dit had je zelf ook kunnen bedenken he :upside_down_face:

11 likes

Maar ja de keuze van Hugo/overheid voor o.a. dansen met Janssen is toch gewoon een grove fout? Je kunt het misschien niet helemaal tegengaan maar faciliteren is wel het andere uiterste.
We hebben het in het geval van Janssen ook nog eens over een paar fucking weken hé niet alsof het dan nog een half jaar zou duren.

En het punt is dat nu iedereen op de blaren komt te zitten: ookal was je zeer voorzichtig.
Is toch weer het risico op het virus groter en maatregelen worden strenger.

13 likes

Een R van 3,7🥲. We’re fucked

6 likes

image

12 likes

& @Evenveel ik ben het helemaal met jullie eens dat de overheid een bepaalde verantwoordelijkheid heeft en vind ook dat er véél te snel is versoepeld. En ja, als de festivals niet door mochten gaan, dan kwamen mensen natuurlijk ook niet want er was niks. Ik heb het afgelopen jaar ook echt genoeg kritiek geuit op hoe onze overheid hier soms mee omgaat. Maar wat ik vaak hoor en lees is dat mensen het alleen maar de schuld van de overheid vinden en dat vind ik niet. Rutte is niet degene die met een fake test en met klachten naar dat festival ging (bijvoorbeeld). En dat iets mag, betekenf niet dat het handig is. Daarnaast hameren ze continue op die 1,5 meter, maar ben ik voor mijn gevoel de enige die dit bewust nog doet en bij de zeldzame keer dat er iemand op bezoek komt, stoelen neer zetten zodat er sws 1,5 meter is. Merk dat ik het lastig vind om me te verwoorden maar ik vind dat de maatschappij zelf ook een verantwoording heeft. Zij kunnen wel dingen roepen maar als wij ons er niet aan houden…

5 likes

Deltavariant misschien? Weet niet of die in Denemarken al veel is maar in Amsterdam was dat volgens mij 1,5 week terug al de helft van de besmettingen en denk dat dat en clubs wel echt een giftige cocktail is

2 likes

Ja maar goed als ik één ding geleerd heb in dit jaar dan is het wel dat mensen zich sowieso niet aan de regels houden, dus dan maar liever strenger met groter effect dan zo toch. Nogmaals bij sommige dingen zoals versoepelingen voor mensen die gevaccineerd zijn gaat het om een paar weken!

2 likes

Moet haast wel dan? Maar ja verbaast me ook niet hoor, hier zijn echt gevallen geweest van 100+ besmettingen op een avond in een club, dat zal je in een kroeg waar mensen zitten niet zo snel hebben, en als dat eenmaal gebeurt is en de exponentiële groei komt er bovenop…

3 likes

Dat hele ‘‘dansen met Janssen’’ was gewoon totaal onverstandig. Echt een soort strijd tussen de vaccins en Delta is het nu, ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen… Maar de UK ziet er ook niet echt goed uit nog. Bah.

3 likes

Ja daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Vanmiddag nog een boze post aan gewijd hahah. Wat mij betreft sluiten we de clubs en festivals weer.

@Ovenschaal denk dat de clubs een ontzettend grote invloed hebben als je kijkt naar de brandhaarden. Neem alleen al Aspen in Enschede. Ongeveer 1/3 van de gasten is nu besmet!!

2 likes

Waar zie je dit ergens staan? Ik kan niks vinden haha

1 like

Een statistiekpersoon op Twitter zal even kijken of ik het weer kan vinden!

Edit:

1 like

Dank!

Ja ik vraag me dit ook af; wat zegt die code wanneer je wel laat testen / gevaccineerd bent? Wordt je dan geweerd? Of moet je in quarantaine en daar nog een keer testen bijv?

2 likes

Ik hoop echt zo dat als dat spoedadvies vanmiddag zegt dat er iets moet gebeuren, het ook wel gewoon gelijk/snel gebeurd. Voordat we volgende week weer op 10.000 besmettingen zitten en donkerrood zijn op de internationale kaart.

6 likes

Ik hoop het ook. Ik moet eigenlijk voor werk naar het buitenland volgende week waar ik al lichtelijk mijn vraagtekens bij had maar nu wil ik helemaal niet meer.

1 like

Nee snap ik!

Ik zou het vooral heel achterlijk vinden als je dit weekend gewoon weer uit kan gaan zonder 1,5 meter afstand. Het systeem werkt gewoon nog niet goed genoeg daarvoor.

2 likes