Caronatopic #11

Ik ben er echt ZO klaar mee. Met mijn werk heb ik ook veel te maken met corona en het is nu echt gekkenhuis.

2 likes

Ben ik niet helemaal met je eens.
Er wordt continu gepeild wat het draagvlak is onder de bevolking voor diverse maatregelen, ik doe zelf mee met zo’n peiling/onderzoek.
Het draagvlak nam ontzettend af afgelopen tijd.
De druk op de overheid werd daarnaast onwijs opgevoerd door o.a. de reisbranche en horeca.
De hele tijd was er de roep om versoepelingen etc. De horeca riep: “wij kunnen het veilig organiseren”. Nou ik zag letterlijk op dag 1 dat de terrassen open gingen in april al mensen met 7 aan één tafeltje zitten.

En nu zie ik niemand meer afstand houden, mensen schudden hadden enz.
En daarbij: het virus verspreidt zich niet, nee wij als mensen verspreiden het virus. Dus ik vind niet dat je dit volledig bij de overheid kunt neerleggen, maar ook zeker ligt er schuld bij ons als burgers.

5 likes

Ik vind dat ook zo jammer van mijn collega’s. Redelijk veel zijn al volledig gevaccineerd. Maar rekening houden met de mensen die nog niet de kans hadden voor volledige vaccinatie doen ze niet.

Merk dat het weer drukker wordt op de afspraken lijn. Meerdere malen gehoord "ik heb een feestje gehad of uit geweest en heb klachten of is in contact geweest met iemand die corona bleek te hebben. :woman_facepalming: En dan ook zelf erg balen want er staat een vakantie gepland

Het draagvlak om belasting te betalen of om max. 100 te rijden is ook niet hoog, moeten we toch. Dat is op zichzelf toch niet de basis om een ingewikkelde gezondheidscrisis te bestrijden? Ik vind die ‘cool mom’ vergelijking hier voor Hugo de Jonge vrij accuraat met z’n dansen met Jansen. Zelfde als met van die NOS-koppen met ‘meeste Nederlanders vinden dat de clubs weer open kunnen’. Ik snap heus dat draagvlak een factor is om goed beleid te maken en voeren, maar ik vond het de laatste tijd wel echt meer naar brood en spelen voor het volk neigen. Verkiezingstijd, een crisis in het CDA en een lopende formatie helpen daarbij volgens mij niet echt mee.

17 likes

Net mijn tweede prik gehad :partying_face:

19 likes

Ook vermoeiend al die mensen die nu klagen over “omg griep heeft nu een a-status wtf” (zoiets). Nee Covid heeft een ‘a-status’. Heel normaal toch om bij een vreselijk besmettelijke en mogelijk dodelijke ziekte verplicht in quarantaine te moeten. Hou op met me :woman_facepalming:

2 likes

Plus draagvlak creeer je ook door een sterk beleid en duidelijke communicatie.

9 likes

:joy:

39 likes

Mondkapjes zijn toch nog gewoon verplicht in de trein? Heb al een hele tijd niet in de trein gezeten, maar zit er nu in en ik kan vanaf waar ik zit gewoon 5 mensen zien die geen mondkap dragen, echt wtf?

2 likes

Yes, is in het OV gewoon nog overal verplicht inderdaad!

3 likes

It’s sad because it’s true.

1 like

Dit zijn de cijfers van gisteren

Vandaag zal nog wel hoger zijn :eyes::grimacing:

Vaak wel woensdag het hoogst en dan donderdag ook nog hoog. Heb ook niet veel hoop inderdaad :sweat:

Pfff echt ik word gek van die cijfers

1 like

Ja hier ook veel zonder op het station en in de trein đŸ„Č

Ja het is weer overvol in de trein en de helft draagt hem onder de neus of zelfs onder de kin. :sweat_smile:

5500 inderdaad :scream:

Omg jezus wat erg dit :scream::sob: