Caronatopic #11

Echt, waarom zijn de nachtclubs ook direct weer open gegaan? Ik snap het echt niet, ramvolle, slecht geïsoleerde kroegen vol met nog niet volledig gevaccineerde jongeren is toch vragen om coronabrandhaarden?

39 likes

Ja, echt grappig. ha ha ha.

27 likes

Gelukkig heb ik geen vakantie naar het buitenland gepland. Die stress zou me vast weer een jaar van m’n leven kosten. Heb vorig jaar maart echt veel moeite moeten doen om m’n geld terug te krijgen

1 like

Restaurants waren al open toch? Dus dit is echt geen mondkapjes meer, weer onbeperkt mensen thuis en die clubs?
Groningen van 76 de week ervoor naar 904 afgelopen week. Dat waren leuke feestjes. Andere steden ook 8x zoveel.
Beter bewijs dat maatregelen werkten hebben we niet toch.

4 likes

Was waarschijnlijk onderdeel van de fantastische strategie ‘Dansen met Janssen’ :dancer:t3::dancer:t3:

Ik snap ook echt niet dat ze hier niet heel even iets langer mee hebben gewacht :sob:

3 likes

Ja sorry maar ik vind dat als je nu een vakantie hebt staan voor t buitenland dat toch een beetje eigen schuld is dan. De situatie was nog zo onzeker, neem aan dat je dan t risico bewust genomen hebt. Vorig jaar was dat toch anders, maar dit jaar had je echt beter kunnen weten denk ik dan.

En ja ik mis t ook, en kan me geen plek bedenken waar ik gelukkiger ben dan de bergen maar heb t bewust niet gedaan, juist omdat t nog zo onzeker was.

21 likes

Huh ik lees overal Dansen met Janssen maar dat was toch alleen de benaming voor als je bijv in Utrecht snachts ging vaccineren met de DJ? Of wordt het nu ironisch gebruikt voor de mensen die meteen erna een QR konden maken

Dat laatste idd.

Zelfs toen ik besmet bleek bleef mijn QR code gewoon beschikbaar, dus dat hele systeem is niet heel betrouwbaar.

Ja, ik zou het zelf niet durven, maar in mijn omgeving ben ik echt de uitzondering. Ik ken heel veel mensen die voor de zomer iets in het buitenland hebben geboekt.

Oooh vandaar. Ja echt stom dat die hele CoronaCheckapp niet wat meer waterdicht (coronaproof) is…

Hugo heeft het ook zelf zo gebruikt geloof ik om Janssen aan te prijzen!

Direct feesten na een inenting, zo zette minister Hugo de Jonge het vaccin van Janssen in de markt. “Een ideaal vaccin als je klaar wil zijn voor de zomer. Een zomer vol festivals. Dansen met Janssen”, zei De Jonge eind juni.

Een week geleden (29 juni) zaten we op 545 besmettingen. In 9 dagen een vertienvoudiging :sob:

4 likes

:sob::sob: echt hoe dom

joh

2 likes

Misschien ook een onpopulaire mening, maar ken ook een paar mensen die waren gaan clubben en bijv naar C.hij.Chi.nFestival waren geweest. En judge die mensen ook een beetje, hoe aardig ik ze ook vind. Dat het kan en er versoepelingen zijn, betekent niet gelijk dat het handig is.

Nu zitten heel veel van die mensen thuis, want “Ja toch besmet :mask:, iedereen hield zich netjes aan de regels met testen enzo, echt gek “.

Helemaal niet gek. Wat had je dan verwacht?!

Edit: En ja, dit was volledig te verwachten, snap het beleid ook niet. Over letterlijk 2 maanden was iedereen die dat wilde gevaccineerd, ik snap het gewoon niet.

5 likes

Het feit dat je daar nu om zit te lachen is toch gewoon de bevestiging dat je inderdaad (iig wat dit betreft) een beetje zuur bent.

23 likes

De symptomen van de deltavariant zijn toch ook een beetje anders dan de OG of alpha-corona? Minder specifiek, zoals keelpijn en een snotneus. Ik denk dat een hoop mensen het eerst hebben afgeschreven als verkoudheidje/last van de airco etc en wel vrienden en familie hebben opgezocht. Een EK-effect?

Jammer dat Hugo met zijn Pabo niet een van de belangrijkste orderegels heeft onthouden: streng beginnen, niet te populair willen zijn. Je kunt bijna niet de teugels eerst laten vieren en daarna weer stevig aanhalen. Als in: ik heb een hard hoofd in de naleving van eventuele nieuwe regels.

Ik heb het idee dat best veel mensen weer zorgen maken: vorige week was afstand houden op straat lastiger dan deze week. Maar daarmee ben ik N=1.

3 likes

Jemig echt om moedeloos van te worden. Gewoon in een week tijd terug bij waar we maanden over gedaan hebben om vanaf te komen. Kan bijna wel ff janken eigenlijk :sob:

5 likes

Al die festivals die nu op de planning staan. Ben heel benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Kun je toch bijna niet meer maken om dat toch weer te cancelen.

Zo zo stom dat ze te snel versoepeld hebben. Terug draaien in deze fase is nog 10x lastiger :weary:

3 likes

Een quick search geeft zo rond 18 mei, dus al dikke 1,5 maand geleden.

6 likes